קידום אמנים – ההבדל בין שיווק עסקי לשיווק אמנים מוזיקליים

קידום אמנים

עולם השיווק הוא עולם רחב, שנועד לתת מענה פרסומי ותדמיתי למגוון עצום של עסקים מכל הסוגים. כאשר מסתכלים בזכוכית מגדלת על עולם המוזיקה, ניתן לראות שיש המון קווים המפרידים בין שיווק במובן הקלאסי יותר של המילה, לשיווק בהקשר של אמנים ואקטים מוזיקליים שונים. במאמר זה נסביר על ההבדלים המהותיים ביניהם, ואיך מנטל מיישמת את ההבדלים האלה במענה שאנחנו מציעים למוזיקאים/ות.

קידום אמנים לרוב יקדם אנשים, ולא עסק

המענה השיווקי הסטנדרטי של היום מאוד מוכוון לעסקים ומוצרים. המשמעות של זה באה לידי ביטוי בהמון מהדרכים בהן נשווק אותם. למרות שגם עסקים ומוצרים עם שיווק נכון ירגישו כ"קמו לתחייה" ויקבלו אופי עצמאי משלהם, העסק נהיה מורכב יותר כאשר מדובר באמן/ית או בקבוצה של אמנים/אמניות.

למרות שלמוזיקה יש חלק מאוד אינטגרלי בתפקוד התרבותי מנטלי של המון מאיתנו, אם נבצע את ההבדלה מהעסק הקלאסי, מדובר ב"שירות" שהוא פחות פונקציונלי. המשמעות של זה היא שהחיבור של המתעניין הפוטנציאלי ב"מוצר" הוא פחות פרגמטי ורציונלי, אלא הרבה יותר רגשי וסובייקטיבי.

לכן, למרות שבשיווק תמיד נתמקד להוציא לפרונט את נקודות החוזקה של מושא השיווק שלנו, המעטפת השיווקית לאמנים היא כזו שתתמקד יותר בהוצאה החוצה של הייחודיות ומה שמעורר רגש במי שייחשף אליו, לעומת אולי הבעיות שהוא בא לפתור, והצורה שבה הוא יוכל להקל על אורח חיינו או על התנהלות העסק שלנו.

קידום אמנים בתעשייה, איך מנטל מסייעת בזה?

סוכנות מנטל מציעה לאמנים מענה שיווקי נרחב הכולל אפיון שיווקי בהתאם לאופיו של האמן והמוזיקה שלו, על מנת שהקידום יהיה אסטרטגי, אך אישי ותדמיתי לא פחות.

קידום אמנים מצריך הבנה נרחבת של תעשיית המוזיקה

"תעשיית המוזיקה היא ג'ונגל פרוע", זו אמרה שנאמרת הרבה כדי לתאר את האופי הלא-סטנדרטי שלה. מדובר בתעשייה שקטנה או גדולה ככל שתהיה, היא כמעט תמיד תהיה מאוד מסועפת – מחולקת לז'אנרים ותתי-ז'אנרים וסצנות, אשר בתוכן נמצא מגוון עצום של צרכני תוכן מרקעים שונים מקצה לקצה.

מעבר לאסתטיקה המוזיקלית והמטען התרבותי שטמון בחובו של כל פלח בשוק הזה, להסתעפויות הרבות של תעשיית המוזיקה יש המון משמעויות פרקטיות במובן של האסטרטגיה השיווקית. כמעט כל ז'אנר העומד בפני עצמו מתאפיין בקהל בעל הרגלי צריכה שונים, פלטפורמות שונות בהן הוא צורך אותן, הערך הסנטימנטלי שלו כלפי המדיה ועוד רבים.

כל אלו הופכים לשיקולים מרכזיים בעת קביעת אסטרטגיה שיווקית לקידום אמנים – הבנה מעמיקה של פלח השוק אליו מכוון האמן שמקדמים, המקום של אותו אמן בפלח הזה והצורה בה ניגש להצבת היעדים השיווקיים שלו. הבנה של משתנים אלו יכולה להשפיע באופן נרחב על סוגי הקמפיינים בהם נשתמש, מה ננסה להשיג דרכם ואיך נעטוף אותם.

שיווק אמנים בתעשייה, איך מנטל מתחשבת בזה?

סוכנות מנטל משתמשת בכלים מתקדמים לניתוח טרנדים ומגמות שיווקיות להבנת השוק בו מנסה האמן להשתלב, על מנת ליצור מעטפת שיווקית שהיא אותנטית ומדויקת לרצונותיו וצרכיו של האמן.

קידום ושיווק אמנים בתעשייה, סיכום

קידום אמנים הוא אומנות של ממש בתוך העולם הרחב של שיווק וקידום דיגיטלי. מעבר לצורך בבקיאות בטכנולוגיות, הפלטפורמות והכלים הרבים שמשמשים אותנו בעת קידום אורגני וממומן, קיים גם הצורך הנוסף להכיר את הצורה בה פועלת תעשיית המוזיקה והמקום של האמן שאנו מקדמים בתוכה. בנוסף, קיים גם הצורך לספק מעטפת שיווקית מורכבת אשר מבוססת יותר על רגש בהשוואה לעסקים אחרים, תוך כדי התחשבות בתדמית המוזיקה והחומר האנושי העומד מאחוריה.

אנחנו בסוכנות מנטל מכירים את תעשיית המוזיקה מקרוב, עם צוות המורכב מאנשים שהינם מוזיקאים במקור. אנחנו מספקים מענה שיווקי לארגונים בתעשיית המוזיקה, ובקיאים בדרכים השונות בהן אמנים מכל הסוגים יכולים להיעזר בנו כדי לקדם את הקריירה המקצועית שלהם לשלב הבא. זאת דרך מתן מענה 360 שיווקי, מחקר מעמיק של האמן והשווקים הרלוונטיים, ושימוש בקידום אורגני וממומן לצד כלים אנליטיים מתקדמים.