הסוד לקידום אתרים אורגני בגוגל וליצירת קמפיינים מוצלחים

הסוד לקידום אתרים אורגני בגוגל ויצירת קמפיין מוצלח

אוקי נתחיל בזה שאין באמת פתרון קסם כדי להתקדם בצורה אורגנית בגוגל, ויש הרבה מאוד פרמטרים ליצירת קמפיין מוצלח,
אבל יש דבר אחד מאוד מאוד משמעותי שכדאי ליישם ולקחת בחשבון כשאנחנו ניגשים לקידום אתרים אורגני בגוגל או ליצירת קמפיין במנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם.

שתי אסרטגיות השיווק הבסיסיות – ההבדל בין PUSH ל PULL

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים ובניית קמפיין בגוגל, אנחנו מתבססים על אחת מ 2 אסרטגיות הבסיס לשיווק. אסרטגיית PUSH ואסטרטגיית PULL 
מה זה בעצם אומר? אסטרטגיית PULL היא אסטרטגיה שהמטרה שלה למשוך את הגולש לפרסומת שלנו או לאתר כאשר הגולש הוא זה שיזם את הפעולה, כמו למשל חיפש ביטוי מסוים בגוגל, בעוד שאסרטגיית PUSH היא בעצם "לדחוף" פרסומות לגולש, גם אם הוא לא התעניין במוצר או השירות שאנחנו מציעים. דוגמא קלאסית לאסטרטגיית PUSH היא פייסבוק, שבה אנחנו מציגים ללקוח פרסומות גם אם הוא לא התעניין במוצר הספציפי שאנחנו מציעים.

רלוונטיות לגולש – הסוד האמיתי להצלחה

בין אם אנחנו מפרסמים באופן ממומן בגוגל או מקדמים את האתר בצורה אורגנית, אנחנו צריכים להתייחס לרלוונטיות.
בגלל שהאסטרטגיה שאנחנו משתמשים בה היא אסטרטגיית PULL בגוגל, מאוד חשוב להתייחס לחיפוש של הגולש, ולהנגיש לו תוכן שבאמת רלוונטי לחיפוש הספציפי שלו. 
הרלוונטיות לגולש יכולה לבוא בכל מני וריאציות ולפגוש אותנו בכל מני מקומות, תכף ניתן כמה דוגמאות אבל בואו רגע נבין מה היא בכלל רלוונטיות:

רלוונטיות היא בעצם המפגש בין המסר שלנו לתחומי העניין והרצונות של הגולש.

relevant

אחד הפרמטרים של גוגל לקידום אורגני ולקמפיינים ממומנים במנוע החיפוש, הוא QUALITY SCORE. בעצם ציון איכות שגוגל נותן לנו שמורכב מהרבה מאוד פרמטרים, בין היתר הרלוונטיות. למה בעצם הרלוונטיות היא חשובה? כי אנחנו רוצים כמה שיותר לדייק את מה שאנחנו מציעים לחיפוש הספציפי של הגולשים.

כמה דוגמאות:

• אם אני סופרמרקט בתל אביב, גולש מסוים מחפש סופרמרקט בראשון לציון והוא הגיע אלי דרך המודעה, ציון האיכות שלי יפחת ואני אופיע פחות בתוצאות החיפוש.
למה זה בעצם קורה? כי סביר להניח שאותו גולש שנכנס לאתר שלי ייצא ממנו מאוד מהר כי הוא חיפש סופרמרקט בראשון לציון, ואני ממוקם בתל אביב, ובכך יגרום ל BOUNCE RATE מאוד גבוה – בעצם יעלה את אחוז הנטישה באתר, כתוצאה מכך גוגל יבין שהאתר הוא לא רלוונטי לחיפושים הספציפיים של הגולש בגלל שזמן השהייה הוא מאוד נמוך. 

• עוד דוגמא, אם למשל יש לי אתר של חנות למזון ללא גלוטן אך אני לא מבצע משלוחים, ומישהו חיפש "משלוחי אוכל ללא גלוטן" והגיע אלי לאתר, גוגל יזהה שהגולש ייצא מהר מאוד מהאתר בגלל העובדה שאין משלוחים, ויידע שהאתר הוא לא רלוונטי לקמפיין.

הביטוי קודם להכל

נסו לעשות חיפוש מסוים בגוגל, שימו לב שהרבה מאוד מפרסמים ובצדק יעדיפו בתחילת הכותרת לציין את הביטוי הספציפי שחיפשתם. אם תהיתם למה זה, זה בדיוק בגלל העניין של הרלוונטיות! אנחנו רוצים להכיל את הביטוי הספציפי שהגולש מחפש בכותרת האתר, הוא חייב להיות שם על מנת שנתקדם בתוצאות החיפוש בצורה איכותית. גם בקמפיין אגב, זה מאוד חשוב.

את מילות החיפוש בכותרת אנחנו צריכים לבחור בקפידה ולבצע מחקר מילים מעמיק, בהתאם לכדאיות שמורכבת מתחרות, ונפח חיפוש. 
מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה במחקר מילות חיפוש לפני שניגשים לבצע קידום אורגני או קמפיין לבד, על מנת לא לפגוע במיקומי האתר ובקמפיינים הממומנים.

לקבלת הצעה אישית עבורך