שיווק עסק באינטרנט – ארבעת הדרכים לבניית אסטרטגיה מנצחת לשיווק דיגיטלי

שיווק עסק באינטרנט – המדריך למתחיל

בעידן המקוון בו רוב המוחלט של הרכישות מתבצעות אונליין, עסקים בארץ וכמובן בכל רחבי העולם כבר עשו את הקפיצה המהפכנית מפרסום המסורתי של שלטי החוצות ישרות לפרסום הדיגיטלי. נכון להיום, שיווק עסק באינטרנט (או בקיצור, שיווק דיגיטלי) זאת צורת השיווק היעילה ביותר שהתגלתה עד היום והתוצאות…מדברות בעד עצמן. בעזרת שיווק אונליין, עסקים הצליחו להתגבר על מגבלות וגילו רווחים עצומים. כל זה מוביל אותנו לשאלות מה זה בדיוק אומר שיווק עסקים באינטרנט? ואיך זה עובד? במאמר הבא אנחנו נענה על השאלות הגדולות – ותאמינו לנו, זה רק קצה הקרחון! מוכנים? בואו נצא לדרך! 

נתחיל מההתחלה…מה זה אומר שיווק עסקים באינטרנט?

כאמור שיווק עסק באינטרנט זה למעשה שיווק דיגיטלי – אמצעי להשגת יעדים עסקיים כמו הפצת שם המותג, משיכת לקוחות פוטנציאליים והכי חשוב הגדלת מחזור המכירות באמצעות פלטפורמות שנמצאות באינטרנט שמאפשרות את קידום המוצרים והשירותים של העסק. המונח הזה זכה לפופולריות בשנים האחרונות וכעת הוא אחד המונחים הנפוצים ביותר בכל מקום והוא רלוונטי לכולם: לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

איך זה בדיוק עובד?

בשיווק דיגיטלי משתמשים באסטרטגיות שונות כדי להגיע ליעד המרכזי – יותר מכירות! תנסו לחשוב על שיווק דיגיטלי כחברה, האסטרטגיות הן עובדי החברה שעובדים במחלקות שונות, כל העובדים עובדים עבור אותו ארגון מתוך מניע אחד – שהעסק יצליח. באופן דומה, כל אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי פועלות יחד כדי ליצור תנועה, ליצור מודעות ולהפוך לידים ללקוחות נאמנים של העסק שלנו. 

בואו להכיר מקרוב את האסטרטגיות העיקריות לשיווק דיגיטלי. 

1. SEO- המרוץ למקום ה-1 בגוגל!

תחשבו על זה רגע, כל פעם כשאתם צריכים לקנות מוצר או שירות מסוים, לקבל אינפורמציה על נושא מסוים אתם הולכים ל…גוגל! זה כנראה מעגל האמון השני הטוב ביותר (אחרי המלצה של חברים או משפחה). עוד פרט שאתם בטח שמים לב, סביר להניח שאתם תמצאו את מבוקשכם בעמוד הראשון ולכל היותר בעמוד השני בגוגל, מעט מאוד אנשים ממשיכים לעמוד ה-3 וה-4. שם נכנס ה-SEO לתמונה (אופטימיזציה למנועי חיפוש). הפיכת האתר שלכם לידידותי לגוגל היא אחד הצעדים החשובים בקידום העסק שלכם באינטרנט. בלי זה – אתם תישארו מאחור ותפספסו הזדמנויות לחשיפת העסק ולידים פוטנציאלים שילכו לאיבוד. היתרון  המרכזי של קידום אתרים אורגני הוא המרות ולידים אורגניים ללא תשלום נוסף ולמעשה התשלום הוא רק על עבודת הקידום.

ppc

2. PPC – הדרך המהירה לקבל לידים

אסטרטגיית PPC (תשלום לפי קליק) היא אחת הדרכים הפופולריות והמהירות לקידום עסקים באינטרנט.
באמצעות מערכות פרסום כמו GOOGLE ADS, פייסבוק , OUTBRAIN/TABOOLA , לינקדאין וכו'  ניתן לייצר מודעות פרסום. במילים פשוטות, בכל פעם כמשתמש לוחץ על המודעה שלכם – אתם תשלמו רק עבור מספר הקליקים. המודעות שלכם יוצגו בתוצאות החיפוש בגוגל (בגוגל מעל התוצאות האורגניות, בפייסבוק בפייד, יוטיוב בפרסומות לפני הסרטון וכו'). 
האסטרטגיה פופולארית מאוד בקרב בעלי עסקים ומפרסמים בעיקר משום שהיא מאפשרת קבלת תוצאות יחסית במהירות, והיא נחשבת ליעילה מאוד על מנת ליצור חשיפה מהירה למסה גדולה של גולשים.

3. שיווק ברשתות חברתיות – להישאר מעודכנים וקרובים ללקוחות

אחת הצורות הטרנדיות והיעילות ביותר של שיווק דיגיטלי היא שיווק ברשתות חברתיות. עם מספר הולך וגדל של משתמשי מדיה חברתית בארץ ובכל העולם – זה מדהים כמה חשיפה העסק שלכם יכול לקבל שם ובזכות יכולות פילוח קהלים – אתם ממש לא צריכים לזרוק חצים באפלה כדי ליהנות משיווק מוצלח. הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו') זו הדרך המושלמת לעדכן את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם על המוצרים והשירותים שלכם ולשמור איתם על הקשר שותף במקום בו הם מבלים את רוב זמנן. מלבד מתן שירות לקוחות, אתם יכולים להשתמש במדיה החברתית גם כדי להפעיל קמפיינים של מודעות, תחרויות ויצירת תוכן יצירתי ומרתק שיכול להפוך להיות ויראלי. 

social media

4. שיווק דרך המייל – ליצור קשר אישי מול הלקוחות שלכם

לפי פורבס (מגזין אמריקאי) אדם ממוצע בודק את הדוא"ל שלו 15 פעמים ביום (!). שיווק דרך הדוא"ל אומנם לא יכול להיות המקור העיקרי ליצירת לידים חדשים, אך לעיתים קרובות הוא משמש כצורת תקשורת עם לקוחות שאהבו את השירותים/מוצרים שלכם ובחרו להירשם לעדכונים העסקיים שלכם. לרוב, עסקים משתמשים בשיטה זו כדי לשלוח ניוזלטרים עם מידע מעניין, עדכונים, מבצעים ומידע על מוצרים/שירותים חדשים שנכנסו. שיווק במייל מאפשר לעסקים ליצור אינטראקציה איכותית עם לקוחות נאמנים ולהבטיח שהם תמיד יישארו במודעות שלהם 😊 

כמה מילים אחרונות

כדי לשווק עסק באינטרנט עליכם ליצור אסטרטגיה מדויקת וייחודית שמותאמת לצרכי העסק שלכם. בהתאם לסוג העסק שלכם, אופי קהל היעד שלכם וכמובן היעדים העסקיים שלכם. תוכלו להשתמש בכמה או בכל כלי השיווק שסקרנו כאן ולמשוך את קהל היעד המיועד לעסק שלכם, לבנות מודעות למותג שלכם ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלכם.  

להבין את עולם השיווק בהתחלה זה ללא ספק יכול להיות מעט מאתגר, אף אחד לא אומר שאתם צריכים לעשות את זה לבד,
אנו ב 
"מנטלנשמח לעזור לכם, כך שתוכלו להתמקד בפעילות הליבה של העסק, ולהוריד מהראש את הדאגות שקשורות לפרסום באינטרנט

לפרטים ותיאום פגישת ייעוץ, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר דרך השארת פרטים או בטלפון – 0523105780

לקבלת הצעה אישית עבורך