פרסום בטיקטוק: המדריך שיעשה לכם סדר

היכרות עם הפלטפורמה החדשנית שעשויה לסייע לעסק שלכם לזכות בחשיפה חסרת תקדים ובקהלי יעד חדשים בעזרת סרטונים ממוקדי מטרה.

מהו פרסום בטיקטוק? 

פרסום בטיקטוק הוא פרסום באמצעות מערכת הפרסום של טיקטוק – TIKTOK BUSINESS. בשנים האחרונות אנו עדים לכניסתה של שחקנית חדשה לזירת הרשתות החברתיות הרועשת וגועשת. לצד פייסבוק ואינסטגרם הנחשבות עדיין לפלטפורמות המובילות בקרב גולשים ברחבי העולם, הצליחה לצמוח גם אלטרנטיבה ייעודית לבני הגילים הצעירים, בדגש על ילדים ובני נוער. אנו מתכוונים כמובן לטיקטוק (TikTok) יישומון שיתוף הוידאו בבעלות החברה הסינית ByteDance שמצליח הלכה למעשה "לשבור את הרשת". 

אמנם רבים מכם מכירים באפליקציה בעיקר לצרכי ריקודים מביכים ורוח שטות בקרב ילדים המחפשים כיצד להפיג את השעמום, אולם חשוב לדעת כי בפועל מדובר באחת הפלטפורמות הדיגיטליות בעלות ההשפעה הגדולה ביותר ברשת כיום, עם אחוז יוצא דופן של משתמשים פעילים ברחבי העולם (למעלה ממיליארד) הנמצא במגמת עלייה מתמדת. 

בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, בהם מושם דגש על תוכן כתוב או תמונות, בטיקטוק מוקד משיכת תשומת הלב מתמקד כידוע בסרטונים קצרים בלבד של 15 שניות ועד דקה לכל היותר. לאור התכונה הרבה סביבה, השיקה טיקטוק ב-2019 אפשרות של קידום סרטונים בתשלום, עליה קפצו מיד תאגידים וחברות בינלאומיות מובילות, לרבות NIKE, APPLE והרשימה עוד ארוכה. אלו הבינו מיד את הפוטנציאל העצום הקיים ברשת החברתית החדשה, בניסיון לקדם את מבחר המוצרים או השירותים שלהן.

פרסום בטיקטוק – למי זה מתאים?

כפי שכבר הספקתם להבין אופציה של פרסום בטיקטוק עשויה בהחלט להיות אפקטיבית עבור העסק שלכם, בהנחה והנכם מכוונים לקהל יעד צעיר, שכן קרוב ל-70 אחוזים כיום מכלל המשתמשים באפליקציה הם מתחת לגיל 30 (האחוז מתחת לגיל 20 אף גבוה יותר). מנגד, גם המבוגרים לוטשים עיניים לכיוונה של טיקטוק, בדגש על מנהלי שיווק ואנשי מדיה דיגיטלית המזהים בה כחלופה איכותית שעשויה להניב עבור ההשקעה הכספית שלהם תוצאות טובות יותר. 

יתרה מזאת, עלויות הפרסום הממומן בטיקטוק נמוכות משמעותית בהשוואה לאלו שבפייסבוק או אינסטגרם, כך שנכון להיום מדובר בהזדמנות לא מבוטלת לא רק עבור חברות גדולות בעלות תקציבי שיווק או פרסום גדולים, אלא גם עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, המעוניינים לבצע פרסום ממוקד מטרה לקהלים צעירים בתעריפים שלא יקרעו להם את הכיס. 

אז מי בפועל מפרסמים כיום בטיקטוק? כאמור, מדובר בחברות ועסקים מכל המגזרים במשק, החל מחנויות איקומרס ואופליין, ספקי שירות, עסקים עצמאיים ולמעשה כל אדם המעוניין לשווק את מרכולתו. 

פרסום בטיקטוק – איך זה עובד?

על מנת לצאת לדרך השיווקית באמצעות קידום בטיקטוק, עלינו תחילה לפתוח חשבון מודעות ייעודי באמצעות אתר נפרד הנקרא  "טיקטוק לעסקים" בו תוכלו לבצע את כל ההגדרות והטרגוטים לצורך יצירת קמפיין ממומן איכותי וממוקד מטרה.

שימו לב כי מדובר בתהליך שעשוי לקחת עד 48 שעות לצורך מילוי פרטים ואישור אמצעי התשלום של בעל העסק. 

לאחר שחשבונכם אושר, תוכלו לגשת למלאכה וליצור את הקמפיין המיוחל. בשלב ראשון יהיה עליכם לבחור את סוג הקמפיין מתוך שלוש אופציות אפשריות – העלאת מודעות (Awareness), תנועה (Traffic), הורדת אפליקציה (App Install), צפיות בסרטון (Video Views) או המרות (Conversions). 

מרגע שבחרתם את האופציה הרצויה לטובת הקמפיין שלכם, תידרשו למלא אחר מספר פונקציות לצורך ייעולו, לרבות קישור URL, שם תצוגה, תמונת פרופיל והגדרות נוספות, כמו למשל מתן אפשרות לצופה להוריד את הסרטון למכשיר הסמארטפון האישי ואף להגיב בתוכו. 

השלב הבא כולל את משימת הטרגוט שנועדה לכוון במדויק את קהל היעד שייחשף לקמפיין הוידאו שלכם. חשוב להשקיע מחשבה בשלב זה, ולהגדיר באופן מדויק פרמטרים כגון גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד. ככל שהמידע שתזינו יהיה מדויק וברור, כך גם האלגוריתם של טיקטוק יוכל לאתר את קהל היעד האופטימלי עבורכם. 

דרך נוספת שתסייע לכם לייעל את הקמפיין הינה באמצעות הוספת האשטגים ומילות מפתח מתאימים הקשורים לנושא הסרטון שלכם, כמו גם לטיימינג בו הוא יפורסם (בדרך כלל מומלץ לפרסם בשעות הערב/לילה בהן הטראפיק גבוה יותר מאשר בשעות היום).

טיפים אחרים שכדאי לתת עליהם את הדעת בעת יצירת הקמפיין הם שימוש בהומור במודעות וחשיבה מחוץ לקופסה. צאו מנקודת הנחה כי לאור החיים הדינאמיים וסף הריגוש הגבוה הנדרש בכדי למשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלכם, יש לגלות יצירתיות ולהשקיע בקמפיין. זכרו כי על הסרטון להיות קצר ותמציתי עם מסרים ברורים, שלא ילאו את הצופים, אבל באותה נשימה יותירו אותו עם ערך מוסף.

פרסום בטיקטוק – נקודות מפתח

אמנם טיקטוק הינה פלטפורמה חדשה יחסית וכזו שמשתדרגת באופן תדיר, אך לאור תהליכי ניסוי וטעיה מצד הלקוחות, ראוי לשים דגש על מספר שגיאות בולטות המתבצעות לעיתים, כאלו שיש להימנע מהן על מנת להבטיח כי הקמפיין שלכם ישיג את התועלת המירבית. 

כך למשל, יש לוודא כי תכני הוידאו בהם אתם משתמשים לטובת הקמפיין הינם באיכות גבוהה, שכן הם עתידים להתפרס על כל מסך הסמארטפון. בנוסף, טיקטוק בדומה לטוויטר, מגבילה את כמות התווים לתיאור המודעה (עד 80 תווים לכל היותר), כך שחשוב להגדיר תוכן ברור ומניע לפעולה, וכזה שיופיע גם בצורה ויזואלית ידידותית למשתמש. 

אפשרות נוספת לפרסום שאינה מוכרת מספיק בקרב משתמשי הטיקטוק למיניהם, אך כזו שעשויה לחסוך לא מעט אנרגיה נעוצה בשכירת שירותיהם של יוצרי תכנים. בדומה לבלוגרים ביוטיוב, גם בטיקטוק מומלץ לפנות ליוצרים שהינם בקיאים בממשקים והפונקציות השונות שמציעה האפליקציה. אלו יוכלו לשלב מוצר או מותג כלשהו כחלק מהסרטון, ובכך יזכו את החברה או בעל העסק בחשיפה אל קהל העוקבים האדוק של יוצרי התוכן. אמנם השירות כרוך בתשלום, אך בהחלט יתכן כי התמורה והחשיפה לה תזכו בזכותם של יוצרי התוכן, יהיו גדולים פי כמה ביחס להשקעה שלכם.

אז מה למדנו? עתיד הפרסום הממומן נמצא בטיקטוק, פלטפורמה בעלת פוטנציאל יוצא דופן שעתידה למנף כל חברה או בעל עסק אל עבר הישגים כבירים. 

מעבר לכך, הנסיקה החדשה של טיקטוק, מובילה בין היתר גם לנדידה של משפיענים לכיוון האפליקציה, המושכים עימם גם את המפרסמים הגדולים. מה שבטוח, מדובר באפליקציה הנמצאת כאן כדי להישאר, וצפויה עוד להשתכלל רבות. מומלץ להמשיך ולעקוב אחר מדריכים נוספים, על מנת להבטיח כי תמשיכו להפיק את המירב ממנה.

פרסום בטיקטוק עושים עם מנטל!

שואפים להפוך את הקמפיין שלכם למנצח? מחפשים אחר קהלי יעד חדשים שייחשפו אל המוצרים או השירותים שלכם? 

אנחנו מנטל, חברה פורצת דרך המתמחה בקידום ושיווק דיגיטלי לעסקים, המעורה בכל מה שחדש בעולמות הקידום ברשתות החברתיות. בזכות האיכויות המקצועיות שצברנו לאורך השנים, וההיכרות עם עולמות המדיה החברתית, נוכל לספק עבור העסק שלכם טראפיק איכותי שעתיד להניב לכם תוצאות. 

יחד נלך צעד אחר צעד בעזרת בניית אסטרטגיית קידום מדוקדקת בפלטפורמות הפרסום השונות ברשת, בדגש על קידום בטיקטוק.

המטרה –  להוביל את העסק שלכם צעד אחד קדימה ולהנגיש אותו לקהלים חדשים ומגוונים.

אז קדימה, שנצא לדרך?

שאלות נפוצות

פרסום בטיקטוק

PPC זה ראשי תיבות של PAY PER CLICK, בעצם תשלום עבור קליק. המונח במקור מתייחס לאסטרטגית התמחור של גוגל, זאת אומרת שאנחנו משלמים רק עבור אנשים שלחצו על המודעה שלנו, אבל המונח הפך להיות שם כולל לתחום הפרסום הממומן. לכן תפקידו של הקמפיינר, ייקרא גם PPC CAMPAIGN MANAGER. 

לקבלת הצעה אישית עבורך