פרסום ממומן בפייסבוק – איך מנהלים קמפיין מוצלח?

הקראת טקסט:

פייסבוק היא אחת הפלטפורמות המובילות לפרסום בדיגיטל ומצטיינת בכל מה שקשור להגעה לקהלי יעד פוטנציאליים ומדויקים.
בגלל שהיא רשת חברתית, יחד עם אינסטגרם שתיהן מהוות את הפלטפורמות החברתיות הגדולות בעולם.
איך זה משרת אותנו בעלי עסקים? בצורה מאוד פשוטה:

פייסבוק יודעת הכל על המשתמשים שלה משום שהפלטפורמה מאפשרת איסוף data (נתונים) באופן כמעט מדויק.
תחשבו על זה.. כל לייק שאתם מבצעים בפייסבוק, כל פרט שהזנתם כמו למשל הגיל שלכם, הסטטוס שלכם בזוגיות, החברים שלכם, קבוצות שבהם אתם נמצאים, סטטוסים שכתבתם, תמונות שהעלתם וכו', נאספים במאגר נתונים עצום שבסופו של דבר משרת את מערכת הפרסום של פייסבוק – אפיק ההכנסה מספר אחת של חברת הענק הזו. 

אבל מעבר לכך שהוא מאפשר לפייסבוק להכניס הרבה כסף, הוא משרת גם אותנו בעלי העסקים משום שבאמצעות כל המידע שנאספף, אנחנו יכולים להגיע לקהל היעד של המוצר או השירת שלנו בצורה דיי מדהימה ולייצר פרסומות שיווקיות שמתאימות באופן דיי מדויק לתכנים שאותו לקוח פוטנציאלי מעוניין לצרוך. 

פרסום ממומן בפייסבוק – כולם מרוויחים

• פייסבוק מרוויחה כסף מהמפרסמים עצמם

•בעלי העסקים מגיעים ללקוחות הפוטנציאליים ובכך הסיכוי למכור את השירות או המוצר שהם מציעים גדל לעומת מדיה מסורתית כמו רדיו/עיתון/טלוויזיה וכו'

•אותו גולש בפייסבוק, נחשף אמנם לפרסומות זה נכון, אבל הן רלוונטיות לתחומי העניין שלו בהסתמך על הרגלי הגלישה ולכן צורך תוכן מותאם אישית. 

מה צריך כדי לייצר קמפיין?

אז מבלי להיכנס לעניינים טכניים (אם בכל זאת מעניין אתכם איך לפרסם ברמה הטכנית, השארנו לכם את הפסקה האחרונה) , אנחנו רוצים לדבר בעיקר על האג'נדה שמאחורי פרסום ממומן בפייסבוק ומה הוא דורש מאיתנו.

כמובן שהוא דורש שיהיה לנו חשבון מפרסמים, במערכת הפרסום שנקראת ADS MANAGER אבל מעבר לזה פייסבוק היא פלטפורמה יחסית מאתגרת בלא מעט פעמים ולכן נרצה לגעת באסטרטגית הפרסום עצמה :
אסטרטגית הפרסום של פייסבוק לא מבוססת על חיפוש הגולש, כלומר בניגוד לגוגל הגולש לא בחר לצרוך את התוכן באופן ישיר, הוא לא חיפש "טלוויזיה" אלא אנחנו הנגשנו לו את הפרסומת לטלוויזיה כי אנחנו יודעים שהוא כל כך אוהב לצפות בנטפליקס (דוגמא גרועה, אנחנו יודעים.. חח.. אבל העיקר שהבנתם).

האסטרטגיה הזו נקראת PUSH. אנחנו בעצם "דוחפים" פרסומות לקהל יעד שאמור להיות פוטנציאלי לשירות או המוצר שלנו, למרות שהוא לא בחר לצרוך את התוכן שלנו באופן ישיר אלא רק בהסתמך על תחומי העניין והרגלי הגלישה שלו בפלטפורמה. 

לכן, פייסבוק מאלצת אותנו להיות קריאיטייבים וכל הזמן לחדש. ככל שנהיה יותר ממוקדים, עם מסרים שיווקיים איכותיים, גרפיקה או קריאייטיב אחר בין אם זה מצגת או סרטון שיניעו לפעולה ויגרמו לגולש להמיר ונדע להגיע לקהל היעד המדויק ביותר, העלות פר תוצאה שלנו תהיה משמעותית נמוכה, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה.

הסיבה שלא כדאי לבצע פרסום בפייסבוק לבד היא בעיקר כי פייסבוק מצריכה כמה יכולות טכנית כדי להבין את המערכת שיכולה להיות לעתים מורכבת עבור לא מעט אנשים, יכולת קריאייטיבית על מנת לייצר קופי איכותי למודעות, קריאייטיב קילר שישאיר אבק למתחרים ובעיקר לדעת להגיע לקהל היעד הממוקד והנכון ביותר עבור בית העסק.

מעבר לזה, אנחנו צריכים יכולת אנליטית טובה כדי להסיק מסקנות ולדעת היכן הבעיות במודעה ומה ניתן לשפר. לפעמים תתפלאו, צריך לשנות רק מילה אחת כדי שההמרה תשתפר פלאים, וזה לחלוטין מצריך יכולת של הפרדה בין עיקר לתפל בתוך פלטפורמת הפרסום של פייסבוק – דבר שהוא יחסית מורכב. 

פרסום ממומן בפייסבוק בהסתמך על קהלים מותאמים אישית 

יתרון מאוד חשוב בפרסום ממומן בפייסבוק הוא שיש הרבה מאוד סוגי קהלים, והאלגוריתם של המערכת הוא מאוד חכם.
הבנו בעצם, שבהסתמך על תחומי העניין של הגולשים אנחנו יכולים להציג להם פרסומות, אבל יש עוד כמה סוגים קהלים.
שתי דוגמאות נפוצות של קהלים מיוחדים הן קהלים מהאתר, מבוססי פיקסל וקהל LOOK A LIKE (אל דאגה כבר מסבירים מה זה אומר)

  1. קהל מהאתר – אחד היתרונות המשמעותיים בפייסבוק הוא היכולת להטמיע קוד בתוך האתר שלנו, שנקרא פיקסל. הפיקסל הוא בעצם בוט חכם שאוסף נתונים על הגולשים שנכנסים אלינו לאתר, ויודע לזהות את ההתנהגות שלהם ברחבי הרשת על סמך אתרים נוספים שיש להם פיקסל מוטמע או על סמך הרגלי הגלישה שלהם בתוך הפייסבוק.
    בצורה כזו, כל גולש שהיה אצלנו באתר – אנחנו נוכל להציג לו פרסומת, הפרסום הזה נקרא בשפה המקצועית REMARKETING, שזה בעצם אומר שלמרות שהוא נחשף לעסק שלנו דרך פרסומת כלשהי, אנחנו נטרגט אותו שוב, כדי להזכיר לו שאנחנו קיימים ובכך נעלה את סיכויי ההמרה שלו לרכוש את המוצר או השירות שאנחנו מציעים.
  2. קהל LOOK A LIKE  – לא סתם קוראים לזה LOOK A LIKE, המשמעות היא קהל שהוא כמו הקהל שלנו.
    מה זאת אומרת? אם לעסק שלנו יש מועדון לקוחות, אנחנו יכולים לטעון רשימה של מיילים וטלפונים, והאלגוריתם של פייסבוק יודע לסרוק את אותם מיילים וטלפונים, לאחר מכן לסרוק את הפרופיל האישי שלהם בפייסבוק וכך הוא יודע להגיע לקהל שבפוטנציאל הכי קרוב לקהל הלקוחות שלנו, תחשבו כמה מדהים זה! הוא מוצא קהל עם התנהגות דיגיטלית דומה ומאפשר לנו לפרסם לקהל חדש, אבל דומה.

פרסום ממומן בפייסבוק – כמה זה עולה?

בגדול התשלום מתחלק לשניים, התשלום למפרסמים שמבצעים עבורך את הקמפיינים, והתשלום לפייסבוק עצמם.

אנחנו במנטל מאוד שקופים מבחינת המחירון שלנו.
מבחינת התשלום לפייסבוק עצמה, זה כמובן משתנה בין עסק לעסק ויש פה הרבה שאלות שצריך לשאול לפני שמתכננים אסטרטגית פרסום כמו למשל תקציב, תחרות, כדאיות וכו'.. לכן בהחלט מומלץ בשלב הזה להתייעץ עם מומחים בתחום שיוכלו לסייע. 
נשמח לענות לכם על כל שאלה!

אני רוצה להתחיל לפרסם בפייסבוק עוד היום! איך אני עושה את זה?

בגדול, יוצרים חשבון שנקרא BUSINESS MANAGER בלחיצה על הקישור כאן

חשבון הביזנס הוא בעצם החשבון של העסק שלנו, אליו אנחנו יכולים לשייך את דף הפייסבוק ממנו נרצה להוציא את הפרסום, וגם לייצר בתוכו חשבון מודעות שיאפשר לנו לנהל את הקמפיינים בצורה איכותית. 

הביזנס מאפשר לנו פונקציות מתקדמות בתוך מערכת הפרסום של פייסבוק, בתוכו נגדיר ונייצר את הקהלים, ניצור סוגים שונים של קמפיינים ואם לעסק שלנו יש כל מני תתי עסקים, נוכל לייצר מספר חשבונות מודעות ולהקצות את הגישה אליהם רק לאנשים רלוונטיים.

הוא מאפשר בגדול שליטה מאוד רחבה על הפרסום השוטף.

אם תרצו לקבל יותר מידע, ולדעת כיצד לפתוח חשבון ביזנס בצורה רחבה, צרו איתנו קשר עוד היום ואנחנו מבטיחים לסייע – ללא תשלום

לקבלת הצעה אישית עבורך