בניית אתרי אינטרנט לעסקים

כמה פעמים שמעתם את המשפט: "אתר אינטרנט זה כרטיס הביקור שלך ברשת" ? סביר להניח שלא מעט, ובצדק.
אבל למעשה, אתר אינטרנט טוב הוא לא רק כרטיס ביקור, הוא כלי, שמשמש אותנו להצגת העסק והמוצרים או השירותים שאנחנו מציעים, אבל הוא גם כלי שיווקי שמאפשר לנו לייצר חשיפה למותג באמצעות הזרמת טראפיק (תנועה) על ידי קידום אתרים אורגני או קמפיינים ממומנים.

אתר אינטרנט שמאופיין בצורה נכונה יאגד בתוכו את כל המידע אודות העסק שלנו, המוצרים והשירותים שאנחנו מספיקים, תוך הבלטת הבידולים והמיתוג העסקי, בצורה הזו הוא יהווה איזושהי תחנת מפגש בין העסק שלנו לבין הלקוח וייצור רושם ראשוני מרשים, שבשילוב עם מוצר טוב, מיתוג ובידול ייצרו המרה.

משום שהאתר הוא הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים רואים ברשת, הוא אמור "לתפוס" את תשומת הלב של הגולש בתוך כמה שניות כדי לייצר זמן שהייה גבוה יותר ועניין, וכתוצאה מכך לגרום לגולש להמיר. 

לכן, בניית אתרים נחשבת לאומנות. כשניגשים לבניית אתר אינטרנט יש הרבה דברים שצריכים לקחת בחשבון, כמו למשל השפה ו ה DNA של בית העסק. אם הסניפים הפיזיים של העסק מעוצבים בשפה מסוימת, אנחנו לא נוכל לעצב את האתר בשפה שלא מדברת את המותג, או אם הלוגו בצבעים מסוימים, כמובן שלא נוכל לעצב את האתר בצבעים אחרים. האתר אמור לדבר את השפה, ולהבליט את בית העסק בדיוק כפי שהוא – לא מילימטר ימינה או שמאלה. 

אז איך יודעים מהו אתר טוב?

בעצם יש דרך אחת לדעת מה הוא אתר טוב, וזה לא מסתכם רק בעיצוב מושך, או קוד איכותי..
השורה התחתונה היא האם אתר האינטרנט ממיר, או לא.
זה המדד שלנו להבין מה הוא אתר אינטרנט טוב, כל השאר חשוב, אבל לא הכי חשוב.

סוגי אתרים ומערכות

בגדול כשאנחנו מדברים על אתרי אינטרנט, האתרים מתחלקים לשני סוגי אתרים מרכזיים : 
אתרי תדמית ואתרים קמעונאיים/אתרי קטלוג.

השוני ביניהם הוא בעיקר פונקציונליות וההנעה לפעולה. בדר"כ באתרי תדמית, נכווין ליצירת קשר בעוד שבאתרי חנות ההמרה היא כמובן רכישה. לכן השוני המרכזי, גורם לשקול בצורה קצת אחרת את חווית המשתמש באתר וכתוצאה מכך אנחנו נדרשים לעיצוב פונקציונלי וויזואליות שתעצים את החוויה. 

יש הרבה סוגים של מערכות לבניית אתרים, הן נקראות בגדול מערכות CMS במילים אחרות Content Management System או מערכות לניהול תוכן, המטרה של מערכות אלו הוא לאפשר ניהול תוכן קל ויעיל ללא שום ידע בקוד על מנת לבצע שינויים באתר.

המערכות הנפוצות ביותר היום הן WEBFLOW , WIX ו WORDPRESS ויש גם את SHOPIFY שהיא מערכת שמכוונת לחנויות דיגיטליות.

ככלל, אנחנו במנטל עובדים עם וורדפרס, בגלל הגמישות שהיא מאפשרת בעוד ש WEBFLOW, WIX, ו SHOPIFY הן מערכות תוכן סגורות ולא גמישות כל כך. עם זאת חשוב לציין שכל שלושת המערכות מעולות, וכל אחת מהן יכולה להיות טובה לצרכים שונים. 

היתרון בוורדפרס, הוא שהיא מערכת קומיוניטי, בעצם מערכת קהילתית.
הקוד שלה הוא קוד פתוח והיא מאפשרת פיתוחים גמישים על ידי הקהילה של וורדפרס, לכן היא מאוד מגוונת ויכולה לשמש לכל צורך שהוא. בגלל הגודל שלה, כ 50% מהאתרים בעולם הם מבוססי וורדפרס. יתרון נוסף, הפלאגין (תוסף) המעולה שנקרא "אלמנטור" שמאפשר עריכה של עמודי האתר בצורה מאוד אינטואיטיבית למשתמש הקצה ובכלל, גוגל מאוד אוהב את וורדפרס ואת קוד הבסיס שלה לקידום אתרים אורגני. 

הקשר של אתר לשיווק הדיגיטלי

לאתר אינטרנט טוב יש חשיבות גדולה בהקשר של קידום אתרים אורגני וגם פרסום ממומן.
בניגוד לעבר, היום כשבונים אתר אינטרנט צריכים להתחשב גם בהיררכיית הקישורים ובמבנה האתר על מנת שכאשר ונרצה לקדם אותו בצורה אורגנית תהיה תשתית מספיק טובה שתאפשר לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש. 

בנוסף, אתר טוב יגדיל את אחוז ההמרה לעסק טוב. מה הכוונה? כשאנחנו מבצעים קידום ממומן, זאת בהנחה והמוצר והשירות שאנחנו נותנים הוא מעולה גם כן, ובית העסק מתנהל בצורה תקינה והביקורות חיוביות, אתר  טוב רק יכול להעצים את התדמית החיובית שהלקוחות שלכם חווים. לכן מאוד חשוב לא להקל ראש בבניית אתר האינטרנט ולקחת בחשבון שגם כאשר אנחנו בונים אתר, מראש נצטרך להתחשב בנושא של קידום ושיווק ולכן זה מחזיר אותנו לנקודה הראשונה – אתר הוא כלי, ומעבר לכרטיס ביקור, הוא חייב להיות פונקציונלי וממיר – ואת זה בדיוק אנחנו יודעים לעשות! 

לקבלת הצעה אישית עבורך