קידום אתרים אורגני בגוגל - SEO

קידום אורגני הוא תחום מרתק, שאפשר לסכם אותו במילה אחת – אופטימיזציה. 
במילים אחרות, זו היכולת שלנו לגרום לאתר להיות אופטימלי יותר עבור מנועי החיפוש ובראשם גוגל. 

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך יחסית בניגוד לקידום הממומן שמאפשר לנו לראות תוצאות באופן מיידי.  בקידום האורגני אנחנו מבצעים פעולות שונות כדי להעלות את ציון האיכות של האתר שלנו בגוגל וכך להתקדם יותר בתוצאות במנועי החיפוש, בין היתר ביצוע מחקר מילים רחב ובדיקת כדאיות מבחינת תחרות, וכתוצאה מהמחקר מתבצעת העבודה הטכנית – שיפור הקוד באתר, כתיבת תוכן איכותי ואינפורמטיבי לגולש כדי ליצור ערך ו TRUST , לינקים חיצוניים מאתרים חזקים בנישה הספציפית שבה האתר שלנו עוסק, שיפור חווית המשתמש באתר, העלאת זמן שהייה, שיפור המהירות, הזרמת טראפיק איכותי לאתר ועוד ועוד..
כל אלה מהווים מרכיב משמעותי באלגוריתם של גוגל, בעצם רובוט שסורק את כל האינטרנט ומבין על פי שקלול נתונים אילו אתרים הם רלוונטיים עבור הגולש. 

רלוונטיות לגולש - הפרמטר המרכזי ב SEO

ככל שנבצע אופטימיזציה איכותית יותר לאתר כדי להפוך אותו רלוונטי לגולש ככל הניתן, כך אותו בוט של גוגל, יידע לסרוק את האתר בתדירות גבוהה יותר על מנת להיות ער לשינויים בתוך האתר, ובמידה ויבחין שמדובר בשינויים שהם מייצרים רלוונטיות לשאילתא של הגולש בגוגל, הוא ימקם את האתר שלנו במיקומים גבוהים יותר. לצורך העניין אם התוכן רלוונטי עבור הגולש, זה גם בהכרח אומר שזמן השהייה שלו באתר יעלה, וגוגל מבין את זה ויודע שהאתר הוא רלוונטי לחיפושי הגולשים. יש כמובן עוד שלל פרמטרים נוספים. 

אחת הסיבות לקידום אתרים אורגני בגוגל הוא שלטווח הארוך, הוא משתלם. ברגע שהאתר שלנו ממוקם טוב בתוצאות הראשונות, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו חוסכים לא מעט כסף  בקידום ממומן, עם זאת השילוב בין השניים הוא הכרחי לביצועים טובים כשאנחנו מדברים על אסטרטגיית שיווק האתר בדיגיטל.

לגוגל לוקח לא מעט זמן לסרוק את האתר שלנו, ולכן לפעמים קידום אתרים הוא תהליך ארוך שיכול לקחת מספר חודשים ולפעמים אף יותר. הוותק של העמודים גם כן משחק תפקיד משמעותי. 

ובכל זאת, איך אפשר לבצע קידום אורגני לאתר כבר עכשיו?

יש המון פרמטרים שמשפיעים על קידום האתר שלנו, אנחנו נסקור כאן כמה קווים מנחים שהם קריטיים למיקום האתר שלנו בגוגל.
אלו דברים שחשוב מאוד לשים לב אליהם, כיוון שמבלי ליישם את הצעדים הבאים ולקיחה שלהם בחשבון, יהיה לנו מאוד קשה להתברג בתוצאות גבוהות בגוגל.

1. חווית הגלישה  – כדי למנוע BOUNCE RATE, אחוז נטישה גבוה, אנחנו צריכים לשים דגש משמעותי בשלב אפיון אתר, על מנת לגרום ל UX – USER EXPERIENCE, בעצם חווית המשתמש להיות איכותית. זה מתחיל בעצם מהדברים הקטנים, כפתורים נגישים עם טקסט קריא, ביצוע תשלומים בצורה אינטואיטיבית אם מדובר באתר קמעונאי, טקסט ברור וקריא, מיקום אלמנטים בצורה נכונה, ביצוע אופטימיזציה מתמדת לחוויית הגלישה תבטיח שיפור משמעותי של ההתייחסות של גוגל לאתר.

2.מהירות אתר – אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא מהירות האתר, מדובר בתורה שלמה בפני עצמה שלא ניכנס אליה בכמה שורות, ובכל זאת מומלץ מאוד להתייעץ עם מישהו שמתמחה בהאצה של מהירות האתר. ולא, שימו לב שאם האתר שלכם נטען מהר, זה לא בהכרח אומר שהוא מהיר אלא יש כל מיני פרמטרים שגוגל מתייחס אליהם מאחורי הקלעים, כמו כמות סקריפטים גדולה מדי בקוד, או תמונות עם משקל גדול מדי ולא מקומפרסות כדי לגרום לעמוד להיטען מהר יותר. לכן כדאי להתייעץ. אחד הכלים של גוגל לבדיקת מהירות האתר הוא page speed insights , שמאפשר לכם להבין באמצעות סריקה של גוגל היכן ניתן לבצע שיפורים בקוד האתר או באחסון כדי להעלות את ציון המהירות ולשפר אותה משמעותית. כמובן שהמהירות היא פקטור גם בחוויית הגלישה ובחוויית המשתמש. 

3. אופטימיזציה של תגי META – תגי META הם תגי HTML שנמצאים בראש הקוד של האתר שלנו, הנפוצים ביותר הם TITLE ו DESCRIPTION, הכותרת שמוצגת בגוגל לאתרים כאשר גולש הקליד שאילתה כלשהי במנוע החיפוש, היא בעצם מושפעת מתג ה TITLE, ותיאור האתר הוא ה DESCRIPTION
המשקל שגוגל נותן לתגי ה META הוא מאוד משמעותי ונחשב לאחד הפרמטרים החשובים אם לא החשוב ביותר בכל מה שקשור לקידום אורגני בגוגל.
שוב, הדגש כאן הוא על רלוונטיות.  לכן מומלץ לבצע מחקר מילים מעמיק, ולהכיל את הביטוי הרצוי לקידום באותם תגים. על מנת לבצע מחקר מילים ולבדוק את הכדאיות באיזה ביטוי אנחנו רוצים להופיע, מומלץ להתייעץ עם מומחה SEO. 

4. תוכן איכותי – 

אחד המשפטים שמנחים את עולם השיווק הוא "התוכן הוא המלך" אין ספק שתוכן הוא פקטור קריטי בקידום האתר. ויש לזה גם לא מעט סיבות הגיוניות.
אבל עוד לפני שאנחנו נבין למה תוכן טוב הוא חשוב, בואו נדבר לרגע מה זה בכלל תוכן איכותי?
תוכן איכותי הוא תוכן ששומר על רלוונטיות לשאילתת הגולש, הוא כזה שנותן ערך, ואינפורמציה. 
הוא יכול להניע שיווקית, הוא יכול גם שלא. זה כמובן תלוי בהתאמה לצורך ולשאילתת החיפוש. 
ניתן דוגמא: אם אני אחפש בגוגל – "פסטה אסם למכירה", משמע אני רוצה לקנות פסטה של אסם, לכן אגיע לאתר שמוכר לי את אותה הפסטה, תמונה ומחיר לגמרי יספקו את גוגל.
אבל מה אם אקליד : "אין להכין פסטה" ? כאן הדרישה לתוכן, הוא שהתוכן יהיה הרבה יותר אינפורמטיבי כי סביר להניח שהשאילתה שלי היא רלוונטית לאתרי מתכונים. גוגל יודע לעשות את ההפרדה בין כמות התוכן לשאילתות ולכן האיכות, חשובה על כמות ברוב המקרים. בדרך כלל כאשר ניגש לכתיבת תכנים אינפורמטיביים, נרצה לשאול את עצמנו את השאלה – כמה תוכן אנחנו באמת צריכים? מעט מדי – לא יספק את הגולש, יותר מדי – יכול לייאש אותו. 
למה כתיבת תכנים לאתר היא כל כך חשובה?? כיוון שתוכן איכותי גם מעלה את זמן השהייה באתר, גם גורם לגוגל באמצעות הסריקה שהרובוט מבצע להבין שהתוכן רלוונטי לשאילתה, וגם בעיקר נותן ערך ומייצר אחוז המרה גבוה יותר בתוך האתר. 

5. בניית קישורים – 

בניית קישורים היא חלק אינטגרלי מקידום אתרים אורגני והיא מתחלקת לשניים – קישורים חיצוניים, וקישורים פנימיים.
קישורים פנימיים מאפשרים לנו יצירת מפת אתר, אם אתם גולשים במאמר הזה של קיום אתרים אורגני בגוגל, תוכלו לשים לב שבפסקה למעלה, יש לנו לינק שמוביל למאמר אחר שעוסק בכתיבת תוכן לאתרים. כך בעצם אנחנו גורמים לגוגל להבין את הקשר בין העמודים השונים באתר, ואנחנו מייצרים FLOW גלישה שהוא נכון לגולש, ומעבר בין עמודי האתר. כמובן שככל שגולש נמצא ביותר עמודים, גם זה פקטור מבחינת גוגל.

לעומת זאת בניית קישורים חיצוניים היא שונה בתכלית, המטרה בקישורים חיצוניים היא לייצר לינקים מאתרים דומיננטיים בנישות זהות או דומות לנישות של האתר שלנו. נישות שיכולות בעצם לתרום לנו לקידום האתר. גוגל יודע לזהות מהו אתר איכותי, ואם ניקח את זה למציאות, זה מעגל ה TRUST של גוגל ממש כמו לקבל המלצה מחבר טוב.
במילים אחרות, אם קיבלנו לינק מאתר שגוגל מחשיב אותו כאתר מהימן, אז גוגל רואה בכך המלצה גורפת לכך שהאתר שלנו הוא איכותי ורלוונטי.  
לכן לינקים  חיצוניים הם מאוד חשובים כדי לחזק את דרגת ה TRUST שלנו מול גוגל. יש כל מיני אסטרטגיות, בין היתר רכישת קישורים, או החלפת קישורים עם אתרים דומים ועוד. 

 היתרונות בלעבוד איתנו בנושא של גוגל, זה קודם כל השקיפות והאמינות המלאה!! תקבלו מאיתנו דוחות על בסיס חודשי ומעקב אחר מילות החיפוש כדי למדוד את ההתקדמות בתוצאות החיפוש, תמיכה וליווי לאורך כל התהליך, טיפים לשיפור האתר ובשורה התחתונה – כל מה שהעסק שלכם צריך כדי להצליח להתקדם אורגנית בגוגל. 

שאלות נפוצות

קידום אורגני בגוגל

בעקרון שני ההבדלים המהותיים הם ההשקעה הכספית, והתוצאות.
בעוד שבקידום ממומן ברגע שנוריד את הרגל מהגז לחלוטין לא נקבל אף תוצאה, קידום אורגני זה בעצם בניית תשתית ארוכת טווח, שלא נראה את התוצאות שלה מיד, אבל עתידה לחסוך לנו המון כסף ובהכרח לייצר עבורנו את הטראפיק האיכותי ביותר שיש לאינטרנט היום להציע. עם זאת, אם אנחנו מחפשים תוצאות מיידיות קידום ממומן הוא אופציה מעולה, הוא מאפשר לנו לייצר כסף מכסף באופן מיידי. השילוב בין השניים הוא הכרחי לקידום של עסק מא' עד ת'. משום שהקידום הממומן הוא תומך מאוד באורגני. הוא מזרים תנועה וטראפיק לאתר על בסיס קבוע, וזה מאוד משמעותי על מנת שהאתר יתקדם גם בצורה האורגנית לטווח הרחוק. 

 גוגל מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר מבחינת טראפיק איכותי לאתר.
זה קורה משום שהגולשים מחפשים אותנו, ולא אנחנו אלה ש"דוחפים" להם פרסום שלא ביקשו לצרוך. זה גם בהכרח אומר שככל שעסק יהיה מקודם יותר בתוצאות הראשונות, ככה גם הוא יקבל יותר לקוחות, יגדל, והוא גם כנראה יהפוך להיות אחד העסקים אם לא העסק הכי דומיננטי בתחומו. 

בדרך כלל ניתן לראות תוצאות ראשוניות דיי מהר, אם בעבר היה לוקח חודשים לסריקת האתר, היום האתרים נסרקים בתדירות גבוהה יחסית, לכן ניתן לראות תוצאות בדרך כלל אחרי חודש, אם כי תוצאות יחסית ראשוניות. 

בגדול, בחירת מילות מפתח היא תהליך מאוד חשוב ואינטגרלי מקידום אתרים אורגני בגוגל.
בבחירת מילות המפתח, אנחנו נתמקד ברלוונטיות של האתר, האם העמוד באתר תומך בביטוי מבחינת התוכן, נבחן את כמות התחרות סביב הביטוי והכדאיות וכמובן את נפח החיפוש של הביטוי.