אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מנצחת – כך תתכננו אותה בצורה נכונה

בעולם דיגיטלי אשר מתפתח בקצב מואץ אסור לנו להישאר מאחור. באמצעות בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט נוכל ליצור נוכחות ברשת שתסייע לנו לעמוד ביעדים ולשווק את עצמנו בצורה מיטבית

העולם צועד קדימה בקצב מסחרר על טהרת עולמות הדיגיטל. אם בעבר נשענו חברות ובעלי עסקים על שוק הפרסום המסורתי (עיתונות כתובה, רדיו, טלוויזיה) הרי שכיום עוברים מרבית המשאבים והתקציבים אל רשת האינטרנט, לרבות עולמות הקידום האורגני והפרסום הממומן במנועי החיפוש המובילים (גוגל) והרשתות החברתיות הפופולאריות (פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק ועוד).

כשאנחנו ניגשים לתכנון אסטרטגיה שיווקית באינטרנט שתועיל לנו לאורך זמן, עלינו להגדיר יעדים כמותיים ומדידים, כאלו שנוכל לבחון לאחר תקופה מסוימת (כמו למשל: הגדלת כמות לידים, הגדלת נתח מכירות בזירה המקוונת או כמות סגירת עסקאות כתוצאה מקמפיין שיווקי כזה או אחר).

במאמר שלפניכם נתאר את השלבים המרכזיים שיש לעבור כחלק מבניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט, כזו שתצליח להוביל אותנו לעמידה ביעדים ולשיווק איכותי בעל תוצאות אפקטיביות.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט – צעד אחר צעד

בניית אסטרטגיה דיגיטלית מתבססת הלכה למעשה על שלב אפיון, במסגרתו נמנה מראש את הפלטפורמות בהן נרצה להשתמש על מנת לשווק את עצמנו, את החברה או כל עסק אחר ברשת. 

פלטפורמות שכאלו עשויות לכלול, בין היתר, שימוש באמצעי מדיה, כדוגמת ניוזלטר, בלוג, פוסטים אורגניים ברשתות החברתיות, קידום אורגני באמצעות כתבות SEO, כתבות דרך פלטפורמות המלצות כמו טבולה או אאוטבריין, שימוש בבאנרים שיווקיים והיד עוד נטויה. 

לשם בניית אסטרטגיה איכותית שלא תכביד על הכיס, עלינו להגדיר מראש את תקציב השיווק באינטרנט, תוך פריסה של המשתנים הדיגיטליים השונים בצורה נכונה, ובדגש על איזון בין מגוון האופציות הקיימות. בצורה שכזו נדע מראש בכל חודש מהי ההוצאה הכספית לה אנו נדרשים לטובת שיווק ופרסום, מבלי לחרוג ולמצוא את עצמנו חלילה בבור תקציבי.

אחרי שגיבשנו את התקציב והיעדים הרלוונטיים עבורנו, כעת מגיע השלב החשוב ביותר במימוש החזון למציאות, ומקורו ביישום השיווק הדיגיטלי בצורה המיטבית. ברמת המיקרו, מומלץ לבנות גאנט על בסיס שבועי/חודשי המפרט בצורה מדוקדקת את הפעילויות של כל אחד מהפרטים בחברה/עסק עליהן יש למבצע מעקב שוטף, לצורך מקסום איכותי של האסטרטגיה השיווקית. כך לדוגמה, יש לעבור על כתבות SEO לקידום אורגני (בדיקה כי אכן מילות החיפוש המדויקות הוטמעו בתוך הכתבה) ולוודא כי הן מקודמות בשיטה הנכונה, או לבחון מהו כלי הפרסום האפקטיבי ביותר שמניב את התוצאות הטובות ביותר (גוגל, פייסבוק, לינקדין ועוד).

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי – הסוד מצוי בפרטים הקטנים

בעידן הדיגיטלי בו השאיפה של כל חברה או בעל עסק היא למשוך את תשומת הלב של הלקוח בצורה המיטבית, עלינו לתכנן בצורה מושכלת כיצד לנהל את הנכסים המקוונים שלנו תוך מקסום המטרות בצורה נכונה.

באמצעות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי איכותית שנהגתה מבעוד מועד בצורה מדויקת, ניתן להגיע תוך פרק זמן לא ארוך להישגים משמעותיים. כך למשל, ניתן להגדיל חשיפה של מוצר ו/או שירות, להקפיץ מכירות בערוצים דיגיטליים, לזכות בקידום אורגני וממומן שתכליתו להוביל לידים חדשים ולהעלות את הרווחים של העסק, וכלה בעמידה ביעדים נוספים שתכליתם ביסוס נוכחות ברשת לצורכי מיתוג ומיצוב החברה.

הסוד בשיווק דיגיטלי איכותי מצוי לדעת רבים בפרטים הקטנים. במילים אחרות, הכוונה היא להתמקדות בכל האלמנטים שמרכיבים את התכנית השיווקית שלכם ברשת. בין הדוגמאות הבולטות: בחינה שוטפת של קהלי היעד וערוצי הפרסום הנחוצים, בחירת טכניקות שיווק שנועדו להניע את הלקוח או הצרכן הסופי לכדי נקיטת פעולה אקטיבית, ועד לעבודה אורגנית סיזיפית, הכוללת למשל ביצוע אופטימיזציה לאתרים ובניית מערך קישורים עבורם, כמו גם ניתוח נתונים ועוד מגוון רחב של משתנים שיש בהם בכדי לתעל את תקציב השיווק והפרסום שלכם לערוצים האפקטיביים ביותר.

מומלץ לקיים במסגרת התכנית האסטרטגית לשיווק דיגיטלי גם תכניות ייעודיות לשימור לקוחות קיימים ומדרוג לקוחות, במטרה לתעדף מוצרים ושירותים ולמצות את פוטנציאל המכירה או השירותים המבוקשים בצורה אופטימלית.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט – כיצד למדוד הצלחה או כישלון?

כמו בכל עסק או חברה עלינו לבחון האם הצעדים שביצענו אכן התבצעו לשביעות רצוננו. כך גם כאשר מדובר בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית, עלינו לקבל משוב תוך פרק זמן אותו הגדרנו מראש (חודש, רבעון, שנה) כי אכן השקעת המשאבים הובילה אותנו לעמידה ביעדים שהצבנו מלכתחילה. 

לטובת מקסום תהליכי בקרת האיכות של הפעילויות השיווקיות שביצענו, יש לתהות על קנקנן של הכלים הדיגיטליים השונים, לרבות כלי מחקר לאיתור מילות מפתח, כלי ניהול מתקדמים לניהול אתרים, כלים למעקב אחר שיחות טלפון נכנסות, ניהול סטטיסטי לבדיקת נתוני צפייה וחשיפה, מאגר ייעודי המתעדכן באופן שוטף ביחס לכמות הלידים והעסקאות שנסגרו באמצעות קמפיינים דיגיטליים ברשת ועוד.

על פי הממוצע הנהוג בשוק הפרסום באינטרנט, ידוע כי אחוזי ההמרה המובילים להתעניינות במוצר/שירות או רכישה, נעים בין 3%-1%. במידה ותוצאות ההמרה שהתקבלו כתוצאה מקמפיינים מקוונים ברשת לא הצליחו להשיג אחוזים אלו לכל הפחות, רצוי לבחון את האסטרטגיה השיווקית שלכם לעומק, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות שימנעו בזבוז יקר של זמן ומשאבים לשווא. 

בסיכומו של יום, מדידה איכותית של תוצאות השיווק הדיגיטלי היא זו שתסייע לנו להגדיל הכנסות ובמקביל לצמצם הוצאות מיותרות. בצורה שכזו נוכל להבחין בין עיקר לטפל ולבחור את אפיקי ההשקעה הדיגיטליים הרלוונטיים לחברה או לעסק שלנו.

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי – חתירה לתוצאות אפקטיביות

תכנית שיווק אפקטיבית היא כזו שמאגדת בתוכה את שלל המרכיבים הדיגיטליים שיקדמו את החברה או העסק שלכם על הצד הטוב ביותר. 

לצורך הגעה לתוצאות מיטביות, קיים צורך בשילוב מנצח בין שורה של מרכיבים תוך תכלול שלהם על ידי אנשי מקצוע מובחרים המכירים את שוק הפרסום, השיווק והקידום באינטרנט על בוריו.

מרכיבים אלו כוללים הגברה אינטנסיבית של נוכחות ברשת, רכישת באנרים, יצירת סרטוני תדמית, הקמת ניוזלטרים ודפי נחיתה ייעודיים, בנייה וקידום של אתרים ועד לשיתופי פעולה עם גורמים נוספים במרחב הדיגיטלי. 

חשוב לוודא כי בניית האסטרטגיה השיווקית באינטרנט כוללת בתוכה את המעטפת המושלמת שתכליתה להוביל אתכם אל היעד הנכסף, תוך תעדוף פעולות שהתועלת שלהן גבוהה במיוחד. במידה ונשכור את שירותיו של גורם או חברה שאינם מיומנים מספיק או לא שולטים בצורה אבסולוטית בעולמות הקידום ברשת, סביר להניח שלא נזכה לתוצאות המבוקשות.

אז מה למדנו? בנייה ויישום של אסטרטגיה שיווקית באינטרנט הן מלאכות חשובות מאין כמותן. הרציונל הוא יצירה של סינרגיה מוצלחת בין כל האלמנטים השיווקיים, על בסיס "השלם גדול מסך חלקיו". קרי, שילוב פעולות חיוניות של שיווק וקידום ברשת. בניית תכנית אסטרטגית שכזו עתידה למצות את המשאבים של הלקוח בצורה האיכותית ביותר ולהוביל אותו להישגים בזירה הדיגיטלית לטווח הארוך. 

שאלות נפוצות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

באופן כללי, בית העסק חייב להיות חלק מתהליך בניית האסטרטגיה. אסטרטגיה נכונה תבליט את היתרונות והבידולים של בית העסק ותביא אותו החוצה תוך שמירה על האותנטיות של העסק. ועם זאת, לא מומלץ לבנות אסטרטגיה לבד אלא להתייעץ עם מומחה לשיווק דיגיטלי שבקיא בטרנדים השונים ומכיר את עולם הדיגיטל לעומק, בצורה כזו, האסטרטגיה תהיה לאפקטיבית יותר. 

אלו שני דברים שונים לגמרי. תכנית עסקית היא תוכנית שמאגדת בתוכה את תכנית השיווק. התכנית העסקית היא תוכנית מאקרו שכוללת את שלל האסטרטגיות שבית העסק צריך להשתמש בהם להשגת היעדים שהציב לעצמו ובודקת את הכדאיות והיכולת של בית העסק להשגת אותם יעדים. תכנית שיווקית אסטרטגית מתייחסת לאסטרטגיית השיווק בלבד, מבלי להתייחס לפרמטרים נוספים שקשורים בבית העסק. 

לקבלת הצעה אישית עבורך