ההבדל בין שיווק לפרסום – האם בכלל יש הבדל?

עבור אנשים רבים זה עלול להיראות כאילו פרסום ושיווק זה אותו דבר. למעשה באמת יש להם מטרה זהה: להפיץ ולהודיע לצרכנים על מוצרים ושירותים שנמכרים. לשני המושגים הללו יש הרבה דברים משותפים, אך ישנם גם כמה דברים שונים. אז מה ההבדל בין שיווק לפרסום? במאמר הבא אנחנו נסביר לכם הכול, בואו נתחיל 😊

אז מה זה שיווק?

שיווק הוא חקר התנהגות הצרכנים והשוק. מטרתו העיקרית היא למשוך וללכוד לקוחות, כמו גם לשמור על לקוחות קיימים. בקיצור, שיווק הוא בעיקר סביב הגדלת מכירות של המותג או החברה שמקדמים. בכל הנוגע להבחנה בין שיווק לפרסום, תגלו כי שיווק הוא מושג הרבה יותר רחב מאשר פרסום. הנה ארבעת הP ( Product ,Price, Placement, Promotion ) שהם חלק בלתי נפרד מהגדרת המונח שיווק: 

  • מוצר – מוצר או שירות. חברות ועסקים מתקיימות על ידי מכירת מוצרים או שירות. במסגרת השיווק, ההגדרה של המוצרים היא יותר לראות עד כמה הם מתאימים לצרכים ולרצונות של הצרכנים, ולא למאפיינים הטכניים שלהם. 
  • מיקום – נקודת מכירה או הפצה. יכול להיות שיש לכם את המוצר הטוב ביותר בעולם, אבל אם הצרכנים לא יכולים לגשת אליו, זה חסר תועלת. לכן, עיקרון זה של שיווק מבטיח כי המוצרים והשירותים יהיו זמינים לצרכנים באמצעים שונים, בין אם באמצעות חנויות פיזיות או בעזרת חנות מסחר אלקטרוני. הוא עוסק גם ביצירת חווית קניה חיובית שמושכת את המשתמשים למותג. 
  • מחיר – מחיר המוצר או השירות הוא גורם מפתח בשיווק. צוות השיווק צריך לקחת בחשבון כמה גורמים שונים על מנת לתמחר מוצר, כמו יעדים כלכליים של החברה, תפיסת המוצר והצפיות של קהל היעד. 
  • פרסום מבוסס תוצאות – זו היא טכניקה שיווקית בה המשווק משלם רק עבור התוצאות שהשיגו באמצעות הקמפיין. בדרך כלל היעדים מבוססים על פעולות קונקרטיות שהקהל צריך לבצע. 

יש מספר פורמטים לשיווק: 

  • שיווק ישיר – כמו דפי נחיתה או, חנות מסחר אלקטרונית, שיווק טלפוני וכו'. 
  • שיווק דיגיטלי – מכונה גם שיווק ברשת, המטרה זהה כמו בשיווק מסורתי אך כאן משתמשים בטכנולוגיות חדשות וברשת החברתית כדי לקדם מוצרים. 
  • שיווק במייל – שליחת מיילים שיווקיים לקהל שנרשם. 

שיווק ויראלי – שיווק שמבוסס על הפצת מידע לקהל רחב דרך האינטרנט, לרוב באמצעות משתמשי המדיה החברתית.

מה זה פרסום?

פרסום זה סוג של תקשורת המיועדת ישירות לצרכנים. המטרה הכוללת של פרסום היא להגדיל את צריכת המוצר או השירות, לשפר את תדמית המותג או למקם אותו מחדש בתודעה של הצרכן. בהבחנה בין שיווק לפרסום, פרסום הוא חלק משיווק, במיוחד במסגרת אסטרטגיות קידום מכירות. כיום, שיווק ופרסום דיגיטלי הם חיוניים בכל הנוגע לקידום מוצרים ושירותים חדשים, אפילו יותר מאשר הפרסום המסורתי. 

יש מספר פורמטים לפרסום: 

  1. שיווק במייל – שליחת מיילים שיווקים לקהל שנרשם לניוזלטר באתר/בלוג. 
  2. מודעות בסושיאל – מודעות ברשתות חברתיות מאפשרות למותגים להגיע לקהל פוטנציאלי ולפלח את המשתמשים בצורה מדויקת לפי תחומי עניין. 
  3. פרסום ברשת המדיה– באנרים, חלונות קופצים הן חלק מהדוגמאות שניתן להציב ברחבי האינטרנט, פורטלים, בלוגים וכו'. 
  • רימרקטינג דינמי – הצגת מודעות מותאמות אישית על סמך התנהגות קודמת של המשתמשים. זה נעשה באמצעות מידע על משתמשים. 
  • שיווק במנועי חיפוש (SEM) – מבוסס על פרסום מודעות במנועי חיפוש כמו גוגל. המודעות מוצגות למשתמש על סמך מה שהוא מחפש. 

כמה מילים אחרונות

כפי שאתם יכולים לראות, למרות שהם עשויים לחלוק קווי דמיון רבים, פרסום זה פונקציה בתחום השיווק. אחד לא יכול להתקיים במלואו בלי השני. אנו מקווים שעכשיו הבנתם מה ההבדל בין שיווק לפרסום, בנוסף אם אתם מחפשים סוכנות דיגיטל שתתן לכם את המענק המדויק לעסק, כזו שתבצע עבורכם אסטרטגיית שיווק מעולה ופרסום שפשוט מביא רווחים אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר! 

לקבלת הצעה אישית עבורך