מהו קידום ממומן בגוגל? קידום ממומן בגוגל הוא בעצם פרסום מודעות ממומנות באמצעות מערכת הפרסום של גוגל אדס – GOOGLE ADS. הפרסום במערכת נחשב לאיכותי במיוחד והרבה מאוד עסקים נשענים עליו כמנוע השיווק המרכזי של העסק.
גוגל היא אחת הפלטפורמות הנפוצות ביותר לקידום עסקים באינטרנט ויש לזה סיבה מוצדקת – איכות הלידים שמגיעים ממנה. שיטת הפרסום בגוגל מתבססת על עקרון שנקרא PPC – בעצם, PAY PER CLICK (תשלום עבור קליק) זאת אומרת – אנחנו משלמים רק עבור קליקים של גולשים שלחצו על המודעות שלנו.
למה השיטה הזו כל כך רלוונטית ומדוע קידום ממומן בגוגל הוא כל כך אפקטיבי? במאמר הבא נסקור את כל הסיבות לפרסם באמצעות גוגל, ואיך קידום ממומן בגוגל יכול לסייע לעסק שלך לצמוח משמעותית!
הרבה מאוד עסקים נשענים על פרסום באמצעים דיגיטליים כמנוע המרכזי להזרמת תנועה לאתר האינטרנט ולעסק שלהם.
הסיבה לכך, היא האופן שבו הגולש צורך את התוכן. יש שתי אסטרטגיות פרסום נפוצות בעולמות הדיגיטל – PUSH ו PULL.
בקצרה, מדובר באופן צריכת התוכן של הקהל. PULL זו אסטרטגיה של הצגת מודעות בהתאם לתוכן שהגולש בחר לצרוך, לעומת PUSH שבו אנחנו "דוחפים" פרסומת כאשר הגולש לא בחר לצרוך את התוכן, אבל הוא כן נחשב כקהל פוטנציאלי.
גוגל נשענת על אסטרטגיית PULL מכיוון שהגולש הוא זה שמחפש אותנו באמצעות חיפוש של ביטויים ספציפיים, ואנחנו כמפרסמים – מנגישים עבורו מודעות חיפוש שרלוונטיות לשאילתא שחיפש.
לכן, קידום ממומן בגוגל לרוב ייחשב כאיכותי יותר, בגלל שהקהל מגיע חם יותר – הוא מחפש אותנו, ולרוב בשל יותר לעסקה.
הגולש חיפוש ביטוי > אנחנו הגדרנו למערכת הפרסום של גוגל באילו ביטויים אנחנו רוצים להופיע כאשר מחפשים אותנו > המודעה מוצגת לגולש, ותמורת סכום מסוים הגולש מקליק על המודעה ומגיע אלינו לאתר.
מערכת הפרסום של גוגל מאוד מגוונת וניתן להקים בה סוגים שונים של קמפיינים. שלושת הקמפיינים המשמעותיים והנפוצים ביותר הם:
1. "קמפיין ברשת החיפוש" שמאפשר פרסום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל (ארבעת התוצאות הראשונות בגוגל הן תמיד ממומנות).
2. "קמפיין ברשת המדיה" – שמאפשר פרסום באמצעות באנרים באתרי אינטרנט ואפליקציות שעובדים עם GOOGLE ADSENSE (בעצם מערכת של גוגל שמאפשרת לאותם אתרים להרוויח כסף על ידי כך שהם מציגים פרסומות של גוגל – תוכלו לראות דוגמא קלאסית לזה באתרי חדשות כמו מאקו, YNET וכו' שיש להם באנרים מפוזרים באתר). והגדרה של קהלי היעד, דוגמא קלאסית לשימוש בקמפיין הזה, זה רימרקטינג. גוגל מאפשר לנו להטמיע קוד מעקב באתר האינטרנט שלנו, בדומה לפיקסל של פייסבוק, ובצורה הזו מאפשר לנו לאסוף נתונים על מי ששהה אצלנו באתר ולפרסם מסרים שייעודיים לקהל שכבר ביקר אצלנו.
3. "קמפיין וידאו" – דוגמא נוספת לקמפיינים שמערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לנו לבצע היא קמפיינים מסוג "וידאו". יוטיוב, היא חברת בת של גוגל ולכן כשאנחנו מפרסמים ב GOOGLE ADS , ניתן גם להקים קמפיינים במערכת הפרסום של יוטיוב, בצורה הזו ניתן להגיע לקהל חדש או לקהל שביקר אצלנו באתר באמצעות קמפיין וידאו ייעודי עבורו.
4. "גוגל שופינג" – מכירים את זה שאתם מחפשים מוצר מסוים בגוגל והתוצאות הראשונות שמופיעות לכם זו בעצם קרוסלה עם מוצרים ומחירים?
זה בעצם קמפיין שופינג. קמפיין מיוחד שמאפשר לנו להעלות פיד מוצרים שמבוסס על האתר שלנו למערכת, ואז להציג תמונה של המוצר עם פרמטרים כמו שם המוצר, תיאור, מחיר, מחיר לאחר הנחה, זמינות מלאי וכו'.
קמפיין כזה בדרך כלל מעלה את האינטראקציה משמעותית כשכל הנתונים פרוסים מראש לגולש טרם כניסתו לאתר, ומסייע להגדלת מכירות.
5. "קמפיין Performance max" – קמפיין יחסית חדש של גוגל שאמור לאגד בתוכו את הקמפיינים הנ"ל לתוך קמפיין אחד שנתמך על ידי MACHINE LEARNING , בעצם למידת מכונה והמטרה שלו היא לנסות ולייצר קמפיין שהוא דיי אוטומטי עם אלגוריתם ייחודי שמאפשר לו לבצע אופטימיזציה עצמאית כמעט לגמרי.
בגדול, כלל אצבע בביצוע קמפיינים ממומנים בכל פלטפורמה – חזקו את החזק!
אם אנחנו יודעים שסביב הביטויים שלנו יש נפח מספיק גדול, נסו להגיע למיצוי של קמפיין רשת החיפוש, משום ששם לרוב נמצא הטראפיק האיכותי ביותר.
אם אנחנו רוצים להגיע למסה של קהלים בעלות נמוכה יותר נבחר בקמפיינים של רשת המדיה או וידאו.
ההמלצה הזו כמובן מתייחסת לקמפיינים שמיועדים לקהלי יעד שלא חוו אותנו.
כלומר – קמפיינים מסוג רשת המדיה או וידאו יכולים להיות מוצגים לקהלים לפי תחומי עניין, או לקהלים שמבוססים על האתר שלנו.
זאת אומרת שמומלץ לנסות תמהיל בריא של קמפיין חיפוש + קמפיינים של רימרקטינג ולהיות בטוחים שמיצינו אותם עד תום, לפני שאנחנו פונים ליצירת קמפיינים שמבוססים על קהלים שגוגל מציע לנו להשתמש בהם – כך נבטיח 100% טראפיק איכותי לעסק שלנו.
על פניו, קידום ממומן ברשת החיפוש של גוגל נשמע דיי פשוט.
כותבים מודעות, מזינים ביטויי מפתח שאנחנו רוצים שהגולש יגיע אלינו כאשר הוא חיפש אותן, דיי קל.
אבל לא בדיוק. חשוב לזכור שמעבר לפרסום שאנחנו מבצעים, יש עסקים נוספים שמתחרים בדיוק כמונו על החשיפה תחת אותם ביטויים.
מערכת הפרסום של גוגל עובדת כמו מעין "מכירה פומבית". ברמה השטחית, אנחנו בוחרים מה הסכום המקסימלי שאנחנו מוכנים לשלם עבור קליק, וככל שהסכום גבוה יותר ככה נופיע בתדירות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.
עדיין פשוט? אז זהו שלא.
כאן העניינים מסתבכים, כי גוגל כתאגיד יש לו אג'נדה מאוד ברורה – להציג את התוצאות הכי רלוונטיות לגולשים שלו ולהיות אוטוריטה מרכזית בצריכת המידע של הגולשים. לכן, BID גבוה עבור הקלקה ותקציב שיווק רציני זה לא הכל. גוגל לוקח בחשבון גם את איכות כתיבת המודעות שלנו, ואפילו מתייחס לאתר האינטרנט שאליו אנחנו מפנים כפרמטר מרכזי. הוא סורק את האתר, מבין האם התוכן מתאים ורלוונטי למה שהגולש חיפש ואז משקלל את הנתונים לתוך מדד שנקרא QUALITY SCORE שנע בין 1 ל 10. ה QUALITY SCORE – הוא מדד ציון האיכות לביטוי שהגדרנו במערכת.
המשקל המרכזי שגוגל מתייחס אליו הוא כמובן תוכן המודעה ביחס לביטוי שהגדרנו, לאחר מכן גוגל ישים דגש מאוד רציני על אחוז ההקלקה על המודעה.
מודעה שלא לוחצים עליה הרבה – המשמעות היא שהיא כנראה פחות איכותית וצריך לעבוד על התוכן, גם הביד כמובן משחק תפקיד משמעותי, אם הוא נמוך מדי ציון האיכות של הביטוי שלנו יירד, כשבסוף גם לדף הנחיתה יש משמעות – אם אחוז ההקלקה שלנו גבוה, כלומר הרבה גולשים נכנסים לדף הנחיתה או לאתר שלנו אבל יוצאים ממנו מהר מדי, גוגל מזהה שזמן השהייה באתר הוא נמוך, ומתחשב בזה בשקלול ה QUALITY SCORE.
למה בעצם גורם ציון איכות נמוך ? בשורה התחתונה – לחשיפה מינימלית. לא נופיע בארבעת התוצאות הראשונות של גוגל, הפרסום יהיה יקר יותר ופחות אפקטיבי. בתרשים הבא ניתן לראות את המשקל של כל אחד מהפרמטרים לקביעת ה QUALITY SCORE. חשוב להבין שהמדד הוא השערה בלבד, וכמובן שגוגל לא מפרסמת את הנתונים האמיתיים לגבי האלגוריתם שלה, אבל זה בהחלט נותן תמונה דיי ברורה לגבי איך הדברים קורים.
בנייה של קמפיין ממומן בגוגל דורשת מחשבה רבה. בראש ובראשונה המטרה היא לנתח ולאפיין באופן מדויק מה השירותים או המוצרים שאנחנו רוצים למכור וסביבם לבצע מחקר מילות מפתח רחב ככל שניתן.
לאחר מכן, נצמצם את מחקר המילים למיקוד של הביטויים הרלוונטיים ביותר לעסק שלנו, נבין מה התחרות והנפח, וניצור אסטרטגית פרסום שמבוססת על המשולש של נפח+תחרות+תקציב שיווק.
ברמה הטכנית, להקים קמפיין ממומן בגוגל זה אפילו דיי פשוט, תוכלו להציץ במדריך שלנו להקים קמפיין גוגל מ 0 ל 100.
באופן עקרוני, מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לנו להגדיר תקציב יומי פר קמפיין, זאת אומרת שאנחנו יכולים לבחור מה הסכום המקסימלי שקמפיין מסוים ינצל בכל יום. יחד עם ה BID, בעצם המחיר שאנחנו מוכנים לשלם עבור קליק, נוכל להעריך בממוצע כמה קליקים אנחנו יכולים לקבל במסגרת אותו התקציב היומי שהוגדר.
למשל : אם התקציב היומי הוא 100 ש"ח, כלומר כ 3000 ש"ח בחודש, והגדרנו BID של 10 ש"ח לקליק עבור ביטויי מפתח מסוימים, נוכל לקבל כ 10 קליקים ביום, בערך 300 קליקים בחודש.
כשאנחנו מפרסמים באופן ממומן בגוגל, אנחנו יכולים להגדיר שיטת "בידינג".
לגוגל יש מספר אלגוריתמים שמאפשרים לנו לבחור מה האסטרטגיה הנכונה עבורנו לפרסום, מאלגוריתמים בסיסיים כמו MANUAL CPC שמאפשרים לנו להגדיר באופן ידני את הביד שאנחנו מוכנים לשלם עבור כל קליק, או לחילופין שיטה של MAXIMIZE CONVERSIONS שמטרתה לנסות ולאתר לנו כמה שיותר המרות במסגרת התקציב על ידי ניתוח של הרגלי הגלישה של קהלי יעד שונים, וניסיון להציג את המודעה רק ללקוחות שפוטנציאל ההמרה שלהם הוא הגבוה ביותר.
פרסום ממומן בגוגל מתאים לכל עסק שסביב המוצר או השירות שהוא מציע יש נפח חיפוש.
כלומר, אם אנחנו סטארטאפ שיצר מוצר חדש לחלוטין שלא קיים בשוק, ואנשים לא מכירים אותו, סביר להניח שאם אבצע קמפיין ממומן בגוגל יהיה קשה יותר לקהל להגיע אלי משום שסביב הביטויים שרלוונטיים אלי אין נפח חיפוש משמעותי.
לעומת זאת, אם העסק שלי עוסק בתחום עסקי מוכר, שסביבו נפח החיפוש גדול מספיק כדי שאוכל למשוך אלי קהל, בהחלט יש מקום לביצוע קמפיין ממומן בגוגל – זה בהסתמך כמובן על עוד פרמטרים נוספים כמו גודל השוק והתחרות והתייעצות עם מומחה לשיווק דיגיטלי להבנת הכדאיות.
אחת הטעויות הנפוצות והמשמעותיות ביותר בבניית קמפיינים ממומנים בגוגל היא בחירות מילות מפתח שגויות.
לפעמים אנחנו מניחים שהמילה היא רלוונטית אבל בפועל בחיפוש קצר בגוגל, אנחנו מבינים שהתשובה לשאילתא של הגולש היא שונה לחלוטין ממה שחשבנו.
בואו ניתן את העסק שלנו לדוגמא.
אנחנו מנטל, חברה שמתמחה בשירותי דיגיטל לעסקים ואחד הדברים שאנחנו יודעים לבצע זה פרסום בפייסבוק.
אממה, האם אדם שיחפש את שירותיה של חברת דיגיטל יחפש "פרסום בפייסבוק" ? יכול להיות. אבל גם יכול להיות שמה שאותו אדם מחפש זה איך לפרסם פוסט בדף עסקי בסך הכל.
מה המסקנה? ככל שנהיה ממוקדים יותר במה שהקהל מחפש ונדייק את ביטויי המפתח, הסיכוי שהגולש יומר אצלנו באתר או בדף הנחיתה גדל משמעותית.
לכן, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח איכותי ומקיף ככל שניתן כדי להיות בטוחים שהפרסום ממוקד ואיכותי.
כשמגדירים מילות מפתח בגוגל, יש לנו 3 אופציות להגדרה שנקראות:
EXACT , PHRASE , BROAD.
ביטוי שנמצא ב EXACT – יפורסם אך ורק למילה הספציפית שבה הגדרנו והוא יוגדר במערכת עם סוגריים מרובעים כמו למשל [ניהול קמפיין בגוגל]
ביטוי שנמצא ב PHRASE – יפורסם למילה הספציפית שהגדרנו ויאפשר לפרסם את המודעות גם לתוספות של לפני או אחרי הביטוי והוא יוגדר עם מרכאות כמו למשל: "ניהול קמפיין בגוגל" , באופן הזה, אם מישהו יחפש גם "ניהול קמפיין בגוגל בתל אביב" המודעה שלנו תוצג לו.
ביטוי שנמצא ב BROAD, יוכל להציג את המודעות שלנו גם לביטויים שיכולים להיות דומים או קשורים והוא מפורסם עם הביטוי ללא כל תוסף (סוגריים או מרכאות) – ניהול קמפיין ממומן.
מה הבעייתיות של פרסום ב BROAD ו PHRASE ?
אם גולש יחפש למשל – ניהול קמפיין בגוגל בחינם, והשירות שלנו הוא בתשלום, המודעה שלנו תוצג לו – הוא יוכל ללחוץ, לבזבז לנו כסף, לצאת מהר מהאתר וכתוצאה מכך להוריד לנו את ה QUALITY SCORE בצורה משמעותית.
זה לא אומר שלא ניתן לפרסם כלל עם BROAD או PHRASE – לא מעט פעמים זה אפילו משתלם יותר, אבל חשוב להיות ערניים לתוצאות של גוגל. במערכת הפרסום יש לנו את היכולת לשלול מילות מפתח שאנחנו לא רוצים להופיע בהן, זה נקרא NEGATIVE KEYWORDS.
כפי שציינו קודם לכן, דף נחיתה או אתר שלא בנויים ומאופיינים בצורה נכונה יכולים לפגוע משמעותית בחווית המשתמש של הגולשים וכתוצאה מכך ל BOUNCE RATE – בעצם אחוז נטישה גבוה יותר.
אז מה עושים? עוד לפני שמתחילים לפרסם בגוגל, מוודאים שהנכסים הדיגיטליים שברשותנו לרבות אתרי האינטרנט/דפי הנחיתה עומדים בצורה טובה.
העיצוב, מהירות האתר, האפיון וחווית הגלישה כל אלה בסופו של דבר משפיעים על יחס ההמרה שלכם. לכן בהקשר הזה, מומלץ להתייעץ איתנו עוד לפני השלב של הקמת הקמפיין.
כתיבת מודעה איכותית זו אומנות של ממש! אם תשימו לב, כל מודעה בגוגל היא פחות או יותר באותו האורך והסיבה לכך היא כמות התווים שביכולתנו לכתוב.
כתיבת מודעה איכותית משלבת בתוכה מענה מדויק לחיפוש של הגולש והנעה לפעולה אפקטיבית שתגדיל את אחוז ההקלקה על המודעה.
ברגע שהמודעה היא לא אטרקטיבית מספיק, ה CTR – CLICK TROUGH RATE (אחוז ההקלקה) יהיה נמוך מדי, וזה ישפיע על תוצאות האיכות שלנו וכמות הקליקים שנקבל בפועל.
אז דיברנו כבר על QUALITY SCORE ולמה כל כך חשוב לשים אליו דגש, אבל מה קורה אם נתעלם ממנו?
בשורה התחתונה – אם לא נבחר באסטרטגיית פרסום של BID ידני וניתן לגוגל להציע עבורנו במכירה הפומבית הקליקים שלנו יהיה משמעותית יקרים יותר מהמתחרים. בנוסף, כשציון האיכות נמוך, גם הסיכוי שניחשף יורד משמעותית. זו הסיבה שגוגל ינסה לפצות על ציון איכות לא טוב ב BID גבוה משמעותית.
גוגל מאפשרת הטמעה של "תוספים" למודעות החיפוש שלה. חלק מאותם תוספים מוכרים יותר וחלק פחות.
התוספים לא מעלים באופן ישיר את ציון האיכות של גוגל אבל לרוב גורמים ל CTR (אחוז הקלקה) גבוה יותר ובכך משפרים את ציון האיכות של המודעות באופן עקיף.
יש כל מיני סוגים של תוספים – מספר טלפון, תמונה לצד המודעה, לינקים מורחבים שנמצאים בתחתית המודעה וכו'.
הפרסום הממומן בגוגל הוא מאוד ממוקד. בגלל שאנחנו מגדירים את ביטויי המפתח לגוגל, אנחנו יכולים לפרסם בצורה מאוד ממוקדת לפרסונה האולטימטיבית שתרכוש את המוצר או השירות שהעסק שלנו מציע, נכון. לא מדובר באופציה הכי זולה להגיע למסות של קהל, אבל לרוב כשמדובר ב ROI – כלומר החזר ההשקעה שלנו, נראה תוצאות חיוביות. הקהל בדרך כלל הרבה יותר בשל לעסקה, הוא חיפש משהו באופן מאוד ספציפי וממוקד ואנחנו רוצים להיות שם.
דמיינו את זה רגע, נניח שיש מישהו עם שלט שכותב בגוגל "אני צריך הדברה" ולצורך העניין אנחנו מספקים את השירות הזה. האם היינו מוכנים לשלם 10 ש"ח כדי להיפגש עם אותו אדם? כנראה שהתשובה היא כן! רק שפה הפגישה היא לא שלנו פרונטלית מולו, אלא אנחנו מפגישים אותו עם העסק שלנו בצורה של הפניה לאתר אינטרנט או דף נחיתה. זה בדיוק זה.
החברה שלנו עוסקת בקידום ושיווק דיגיטלי 360 לעסקים, חברות וארגונים. ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל הם בהחלט חלק אינטגרלי מבניית אסטרטגיה שיווקית ומהכלים שעומדים לרשותנו להזרמת טראפיק איכותי לבתי העסק.
יש לנו ניסיון של מעל 10 שנים בשיווק בפלטפורמת הפרסום של גוגל. מעבר להיכרות עם המערכת עצמה, אנחנו פשוט יודעים ומבינים דיגיטל.
אנחנו יודעים לאפיין תהליכי שיווק ומכירה, לרדת לרזולוציות של מה בתכלס הלקוח רוצה ולהנגיש לו את התוכן בצורה האולטימטיבית.
אם יש משהו שאנחנו באמת יודעים לעשות, זה שיווק דיגיטלי, והגדלה של מחזור המכירות לעסקים שאיתם אנחנו עובדים.
מעבר לזה, יש לנו לקוחות שיעידו על כך! שזה בהחלט חשוב לא פחות.
אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו ללא עלות לגבי קמפיינים ממומנים או בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם.
בואו נעלה שלב!
SEM (Search Engine Marketing) הוא כינוי למרחב הפרסומי והממומן של מנועי החיפוש השונים הקיימים ברשת.
זהו אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי האפקטיביים ביותר כיום בעולמות הקידום באינטרנט, המאפשר לבצע אופטימיזציה לאתר, בניסיון להפיק את המיטב במנועי החיפוש השונים (גוגל בראשם) לצורך התקדמות לדירוגים גבוהים ככל הניתן.
על מנת להבטיח תוצאות קידום איכותיות, יש צורך להתאמות ברמת הקוד והתוכן הקיים באתר, לרבות שילוב מילים וביטויי מפתח. צעדים אלו משתלבים עם תהליך הקידום ב-SEM המתבסס על עבודה אורגנית, שנועדה להגדיל את החשיפה לאתר ואת התנועה הממוקדת אליו בקרב גולשי הקצה.
לעומת זאת, PPC אינו מתייחס כלל וכלל לפעילות קידום אורגנית, אלא רק עבור מודעות ממומנות על בסיס PAY PER CLICK (תשלום עבור כל לחיצה).
בעולם שבו מרכז הכובד השיווקי עובר רובו ככולו לזירה הדיגיטלית, על בעלי העסקים מכלל הסקטורים לעשות את המיטב על מנת שלא "להישאר מאחור" ולהתאים את עצמם לשינויים המתרחשים ברשת, אשר ביכולתם להשפיע לאין ערוך על יכולותיהם העסקיות, כדוגמת חשיפה לקהלי יעד חדשים וקבלת לידים איכותיים.
ניהול קמפיין קידום ממומן בגוגל הינו כלי שיווקי בעל חשיבות עליונה, אשר יוכל להקפיץ את העסק שלכם קדימה, תוך תכנון תקציבי מראש של סכום ההשקעה הממומן ואפשרויות פילוח מדויקות באמצעות מילות מפתח, עד להגעה לקהלי היעד והאוכלוסיות הרלוונטית ביותר.
באופן כללי, גוגל נחשבת לפלטפורמה איכותית בהרבה מכל רשת חברתית אחרת משום שהקהל שמגיע אלינו מגוגל מחפש אותנו, ולא אנחנו מציגים לו פרסומת. השיטה הזו נקראת PULL, כלומר למשוך את הגולש אלינו על ידי זה שהוא ביצע פעולה שעל סמך אותה פעולה אנחנו יודעים שהוא מתעניין במוצר/שירות שלנו. לעומת פייסבוק שעובד בשיטת PUSH, שבאמצעותה אנחנו מציגים פרסומות לקהל קר יותר על סמך תחומי עניין, אך הוא לא בחר לרכוש את השירות/מוצר או התעניין בו באופן מיידי.
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם: