פרסום ממומן בגוגל – איך מקימים קמפיין מ 0 ל 100

הרבה מאוד אנשים שאלו אותנו, איך מקימים קמפיין בגוגל. אז החלטנו להכין את המדריך המלא להקמת קמפיין בגוגל אדס בגוגל מ 0 ל 100. 
חשוב להבין ולהסביר, שהמדריך הוא מדריך בסיסי כיצד להקים קמפיין, הוא לא יהפוך אתכם למשווקים ביום אחד,
ולכן יותר ממומלץ לאחר הקמת הקמפיין להתייעץ עם איש שיווק מומחה שיוכל לסייע לכם לבצע אופטימיזציה לקמפיין ולבחון את הביצועים.  נתחיל מההתחלה, איך נכנסים לגוגל ADS ופותחים יוזר חדש ועד לאיך בונים חיפוש והיכרות מלאה עם המערכת של GOOGLE ADS.

בגוגל אדס יש הרבה סוגי קמפיינים, אנחנו נתמקד בקמפיין הפופולארי ביותר, קמפיין SEARCH, אתם בטח מכירים אותו.. ארבעת התוצאות הראשונות בגוגל הן ממומנות, שם נרצה להיות. השתדלנו שהמדריך יהיה כמה שיותר ברור בעיקר ברמה הטכנית, כמובן שאם למישהו יש שאלה הוא מוזמן לפנות אלינו דרך הטופס באתר ונשמח מאוד לסייע!

המדריך מורכב בעצם מ 2 קמפיינים. כאשר אנחנו פותחים חשבון מודעות, גוגל מחייב אותנו להקים קמפיין דיפולטיבי שנקרא SMART GOOGLE CAMPAIGN, זהו קמפיין מאוד בסיסי ומיועד לאנשים בלי שום רקע בשיווק דיגיטלי שמעוניינים לשווק את עצמם. זה קמפיין לא איכותי מכיוון שכמעט ואין לנו שליטה בכלל במה שנעשה בקמפיין ברמת התקציבים, ביטויים, מטרות, וכו'.. ולכן אנחנו כן נלמד אותו אבל מומלץ לאחר פתיחת החשבון לסגור את הקמפיין ולעבור לקמפיין המקצועי יותר שנקרא EXPERT MODE. נדבר עליו בהמשך. 

פתיחת חשבון והקמת SMART GOOGLE CAMPAIGN.

כניסה לגוגל ADS – 

ניכנס לכתובת ads.google.com ונלחץ על "מתחילים" על מנת להירשם.
לאחר מכן נגיע למסך הבא, ונלחץ על NEW GOOGLE ADS ACCOUNT:

בהתחלה, גוגל יבקש מאיתנו לבחור מה מטרת הקמפיין שלנו, זה באמת לא רלוונטי ואפשר ללחוץ על מה שתרצו.

לאחר מכן נגיע לשלב של בחירת שם העסק, הזינו את שם העסק שלכם.

בשלב הבא גוגל יבקש מאיתנו להזין את כתובת האתר, הוא יבצע סריקה ויציע לנו כל מיני הצעות בהתאם לאתר כמו מילות חיפוש רלוונטיות שבשלב הזה פשוט נתעלם מהן. 

לאחר מכן כחלק מפתיחת החשבון, אנחנו מגיעים לשלב של הקמת הקמפיין.
כאשר הגענו להקמת הקמפיין, גוגל יבקש מאיתנו לכתוב מודעה,

שימו לב שהמודעה מורכבת מ 3 כותרות ועוד 2 תיאורים.
כל כותרת מכילה עד 30 תווים, חשוב להשקיע בעיקר בכותרת הראשונה והשניה כי גוגל מציג אותן תמיד!
לא תמיד הוא יבחר להציג את הכותרת השלישית, כנ"ל לגבי ה DESCRIPTION השני. את הראשון הוא מציג תמיד ולכן הרלוונטיות לטקסט צריכה להיות משמעותית בהרבה.

לאחר שכתבנו את המודעה, אנחנו מגיעים לשלב של בחירת תבנית מילות מפתח, בעצם אנחנו אומרים לגוגל באיזה תחום האתר שלנו עוסק על מנת להתאים לנו מילות מפתח, אנחנו לחלוטין הולכים להתעלם מכל הצעה שלו ולכן כרגע תלחצו NEXT

בשלב ה LOCATION נבחר ישראל.

הגענו לשלב בחירת התקציב, שימו לב שמדובר בתקציב יומי ולא תקציב כולל לכן אם התקציב שלנו הוא 3000 ש"ח בחודש, נחלק ל 30 והתקציב היומי הוא 100.

והגענו לשלב האחרון, שלב ה REVIEW. נוודא שכל הפרטים שהזנו תקינים, פה נזין גם את האשראי למטה שיהיה מקושר לחשבון המודעות על מנת שנוכל להתחיל להקים קמפיינים ולפרסם.

מעולה! אז יש לנו חשבון גוגל, ויש לנו קמפיין ראשון באוויר.
אבל יש עוד הרבה עבודה! כעת נצטרך להגדיר את מילות החיפוש שאנחנו באמת רוצים לפרסם בהן. 

לאחר שפתחנו את חשבון הגוגל שלנו, נגיע למסך שנראה כך:

מומלץ בשלב הזה נשאיר את הקמפיין שיצרנו על PAUSE. עד כה מה שעשינו, יצרנו בעצם קמפיין שנקרא SMART CAMPAIGN, הוא לא נחשב לקמפיין איכותי כיוון שאנחנו נותנים יד חופשית לגוגל לפרסם בהתאם למודעה שכתבנו, למה זה לא טוב? גוגל יכול לבחור להציג את המודעה שלנו בביטויים שאינם רלוונטיים וכך גם אין לנו שליטה מלאה על התקציב שאנחנו רוצים להוציא. 

נלחץ על SETTINGS בצד ימין למעלה ולאחר מכן SWITCH TO EXPERT MODE, ככה בעצם אנחנו מייצרים קמפיין שלא פועל באופן אוטומטי וכך יש לנו יותר שליטה על מה שנעשה בקמפיין. ב SMART MODE אנחנו כמעט נותנים יד חופשית לגוגל למעט בחירת התחום שבו אנחנו רוצים לפרסם. כאן תהיה לנו שליטה על אילו ביטויים אנחנו רוצים לפרסם. 

פתיחת קמפיין גוגל עם 100% שליטה – EXPERT MODE

לאחר שהחלפנו ל EXPERT MODE, הגענו בעצם להקמת קמפיין שהוא מעט יותר מסובך אבל הוא מאפשר לנו שליטה מלאה בביצועים של הקמפיין, הבנת נתונים, ויד רחבה בכל מה שקשור לשינויים בתוך הקמפיין עצמו כמו למשל הגדרת מילות מפתח ספציפיות, או שליטה בתקציב פר מילת מפתח וגם פותח בפנינו אופציות פרסום רחבות יותר וסוגי קמפיינים שונים. 
אז נתחיל:
נלחץ על ALL CAMPAIGNS בצד שמאל למעלה ואז על NEW CAMPAIGN.

אחר שלחצנו על יצירת קמפיין חדש, נגיע למסך הבא שבו גוגל שואל אותנו לאיזו מטרה אנחנו מכוונים.האם להשגת מכירות? לידים? טראפיק לאתר?כרגע נגדיר ללא מטרה כלשהי ונלחץ כמו בתמונה:

לאחר מכן נבחר את סוג הקמפיין, כרגע במדריך הזה נעבוד עם קמפיין SEARCH בלבד. 

לאחר מכן נגיע למסך הבא: 

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

בשדה CAMPAIGN NAME נגדיר את שם הקמפיין, בדר"כ נתחיל את שם הקמפיין עם סוג הקמפיין למשל:קמפיין חיפוש __________ או קמפיין שופינג _________ וכו' וכו'….נוריד את שני הסימונים ב V.למה בעצם? כי SEARCH NETWORK ו DISPLAY NETWORK בעצם מאפשרים לנו להרחיב את החיפוש מעבר לתוצאות הרגילות בגוגל, כלומר:במידה וגולש מחפש ביטוי מסוים בגוגל, הוא לא רק יפגוש את המודעה שלנו בתוצאות החיפושאלא הוא יוכל להיתקל בה גם באתרים מסוימים, למה אנחנו לא רוצים את זה? 
מכיוון שהטראפיק באתרים לרוב יהיה פחות איכותי, המודעה לא ממירה מספיק ונראית כך:

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

וכתוצאה מהעובדה שהיא לא מניעה לפעולה ונראית לא טוב, ה (CTR (CLICK TROUGH RATE בעצם אחוז ההקלקות מחשיפות שלנו ייפגע משמעותית וככה יהיה לנו מאוד קשה לעשות אופטימיזציה לקמפיין.כלומר : גולשים לא ילחצו על המודעה, אנחנו נסיק מכך שאחוז ההקלקות נמוך וזה נתון שיהיה דיי שקרי עבורנו מכיוון שמודעות טקסט באתרי אינטרנט ממירות פחות.לכן, חשוב לוודא ביצירת הקמפיין שאנחנו מורידים את סימון ה V מ SEARCH NETWORK ו ה DISPLAY.נמשיך! לאחר מכן, נוודא שאנחנו נמצאים על ישראל בלבד, הברירת מחדל היא ALL COUNTRIES ואנחנו רוצים לפרסם אך ורק בארץ.ונוודא שאנחנו לא מגבילים את גוגל לשפה, הסיבה לכך היא שהשפה היא שפת ממשק ולא השפה שאותו גולש דובר.למשל : אני דובר עברית, אבל הממשק שלי בספרדית. אם לא אבחר בשפה הספרדית, לא אגיע למודעה. 

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

אחרי שבחרנו שפה ומיקום, נגיע למסך הבאב AUDIENCE כרגע לא נגע, אין סיבה.BUDGET הוא התקציב היומי שאנחנו רוצים לנצל, זאת אומרת שאם ללקוח יש תקציב של 3000 ש"ח בחודש, נחלק ל 30 והתקציב היומי הוא 100.

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

BIDDING –

בתמונה למעלה, ב BIDDING אנחנו נלחץ על SELECT A BID STRATEGY DIRECTLY ונבחר ב MANUAL CPC.כך בעצם אנחנו מגדירים באופן ידני כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור קליק, ולא לתת לגוגל לעשות את העבודה עבורנו בצורה אוטומטיתלמה בעצם ? כי גוגל לא נחמדים במיוחד, ואם נבחר באסטרטגיה אוטומטית לחשבון שלא צבר DATA, סביר להניח שהקמפיין ייכשל ונבזבז הרבה מאוד כסף לחינם. אז נבחר ב MANUAL CPC.  גוגל בעצם עובד כמו סוג של מכירה פומבית, הוא בעצם רוצה להציג את המודעה האיכותית ביותר, וזו שמוכנים לשלם עליה כמה שיותר כסף.לכן מה שיקבע בסופו של דבר האם נופיע בתוצאות הראשונות בגוגל זו הנוסחא הבאה:  

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

CPC BID – הביד שלנו עבור קליק, כפול ה QUALITY SCORE = דירוג ומיקום המודעה, ה QUALITY SCORE, ציון האיכות שמשפיע גם על הדירוג מורכב מהמון פרמטרים למשל :איכות הקופי, האם הוספנו EXTENTIONS למודעה (נרחיב בהמשך), האם דף הנחיתה שאליו מגיעים הגולשים איכותי
(למשל אם בן אדם חיפוש חיתולים למבוגרים, רצוי שהביטוי יהיה בדף נחיתה כדי שהאלגוריתם של גוגל יסיק שהדף אכן רלוונטי לחיפוש הספציפי)ועוד ועוד ועוד…

AD EXTENTIONS

"הרחבות למודעות" – כרגע לא נעסוק בזה, אבל מדובר על הרחבות, מעין תוספות למודעות כמו למשל הצגת מספר הטלפון, הצגת לינקים חשובים מהאתר בתוך המודעה וכו'.

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

ניתן להבין עוד על מה המשמעות של EXTENTIONS והסוגים השונים במדריך הבא של גוגל:https://www.youtube.com/watch?time_continue=71&v=NV6oo-4YrWs&feature=emb_titleאת ה EXTENTIONS אפשר להוסיף בכל שלב, וניתן לדלג עליו כרגע אם כי רצוי להוסיף הרחבות להעלאת ציון האיכות של המודעה ( ההרחבות הן פרמטר משמעותי ב QUALITY SCORE) . 

AD GROUP

בעצם סיימנו את שלב יצירת הקמפיין, כעת ניגש ליצירת קבוצת המודעות.בקבוצת המודעות נגדיר את שם קבוצת המודעות, ולאחר מכן נוכל להכניס מילות חיפוש רלוונטיות בתוך השדה הגדול של KEYWORDS. אבל עצרו רגע !!! מילות החיפוש בגוגל הן אישיו בפני עצמן ולכן נדבר על כך בסקשן הבא.  

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

הגדרת מילות מפתח –

יש בעצם 4 שיטות להטמעת מילות חיפוש בקבוצת המודעות. 
1. PHRASE, שיטה שבה אנחנו יכולים להכניס את מילת החיפוש בתוך מרכאות בצורה הבאה "שיטה פרייז"בשיטה הזו מה שקורה בעצם, אנחנו אומרים לגוגל, אתה חייב להכיל את הביטוי ממש כמו שהוא, אבל אין לנו בעיה שתוסיף מילים לפני ואחרי למשל:1.1. אחלה שיטת פרייז מגניבה1.2.מגניבה שיטת פרייז אחלהבעצם מה שקרה כאן, הביטוי תמיד נמצא באמצע, אבל אנחנו לא מונעים מגוגל לאפשר את הצגת המודעה במידה וגולש מוסיף משהו מסוים לפני או אחרי הביטוימתי נשתמש בזה? כשנרצה לצורך העניין לתפוס גם ביטויי זנב אחרון. 
אם אני פיצריה ואני רוצה לפרסם תחת הביטוי פיצה משפחתית, אז אוכל להוסיף את הביטוי ב PHRASE בצורה הזו: "פיצה משפחתית" על מנת לתפוס גם מיקום כמו למשל : פיצה משפחתית בתל אביב. 

2. EXACT – בשיטה הזו אנחנו שמים את המילת חיפוש בתוך סוגריים מרובעים ואנחנו אומרים בעצם לגוגל : תפרסם לנו בדיוק כך!

זאת אומרת שאם אני מפרסם תחת הביטוי [פיצה משפחתית] – רק כאשר מישהו חיפש פיצה משפחתית באופן מדויק הוא יראה את המודעה שלי. 3. BROAD – בשיטה הזו אנחנו לא מגבילים את גוגל, והיא שיטה מאוד לא מומלצת לפרסום. אני אשתמש בה רק כאשר עשיתי כל דבר אפשרי ואני לא מצליח לנצל את התקציב אם מדובר בנישה שמאוד קשה לפרסם בה.כרגע לא נרחיב עליה, אבל בקצרה, גוגל יכול למצוא לי דברים שקשורים לביטוי שרשמתי ולא בהכרח רלוונטיים כמו למשל אם אני עוסק בהשכרת רכבים ופרסמתי תחת הביטוי השכרת רכבים,
גם אם גולש חיפש קניית רכב הוא יכול להציג אותי ואז המודעה לא תהיה רלוונטית לחיפוש הגולש.4.  BROAD Match Modifire – השיטה הזו מאוד דומה ל PHRASE רק שיש לה הבדל אחד מהותי – אין משמעות לסדר.
בשיטה הזו אנחנו נוכל להציג את הביטוי עם + לפני כל מילה למשל : +פיצה+משפחתית. 
אם ב PHRASE אין לנו בעיה שגוגל יוסיף ביטויים לפני ואחרי הביטוי שהגדרתי, פה גם אין לי בעיה שהוא יוסיף בין המילים. כמו למשל: פיצה טעימה משפחתית.הוא שמר על אותן מילים – פיצה, ומשפחתית ואפשר מילה ביניהן.חשוב לציין שגוגל לפעמים יכול לסטות מעט ולהציג גם מילים שלדעתו יכולים להיות קשורים או דומים ולכן גם השיטה הזו היא בגדר לא מומלצת. בשורה התחתונה – נשתדל לפתוח PHRASE ו EXACT בלבד, אם נראה שאנחנו לא מצליחים לנצל את התקציב או שאנחנו צריכים להרחיב את מילות החיפוש, נוכל להשתמש גם ב BROAD MATCH MODIFIRE.אם אתם שואלים אותי, אין שום סיבה להשתמש ב BROAD.  הערה לגבי בחירת מילות חיפוש ב AD GROUP – חשוב שאותו AD GROUP ידבר על נושא אחד בלבד, לצורך העניין שחיית פעוטות ושחיית ילדים אלו שני תחומים שונים לחלוטין,לכן נרצה להפריד אותם לשני AD GROUPS שונים על מנת שגם המסרים שלנו מבחינת המודעות יהיו שונים ושבמידה ומישהו מחפש שחיית ילדים,לא תוצג לו מודעה של שחיית פעוטות

יצירת מודעה –

לאחר שהגדרנו מילות חיפוש ויצרנו קמפיין ולאחר מכן קבוצת מודעות.הגיע הזמן ליצור את המודעה הראשונה שלנו!!!

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

אנחנו מגיעים בעצם למסך הזה, שמורכב מכמה דברים.בצד הימני אנחנו נוכל לראות את ה PREVIEW למודעה שאנחנו יוצרים, זאת אומרת תצוגה מקדימהובצד שמאל אנחנו בעצם עובדים על המודעה עצמה.השלב הזה מאוד מזכיר את עבודת ה TITLE ו DESCRIPTION ב SEO אבל הוא מעט שונה.ה TITLE פה בעצם מתחלק לשלושה חלקים, כל חלק מכיל לא יותר מ 30 תווים.לפעמים גוגל לא יציג לנו את הכותרת השלישית, אבל תמיד יציג לנו את הכותרת הראשונה והשניה לכן חשוב מאוד לשים דגש בעיקר על הכותרות האלה. אנחנו בדר"כ נרצה ב HEAD LINE הראשון להכיל את הביטוי שאותו אנחנו מקדמים. ב display path – אני יכול להגדיר איך אני רוצה שייראה הסלאג של הדף בגוגל למשל:

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

ולאחר מכן ב DESCRIPTION אני אכתוב את התיאור של המודעה.גם כאן, יש לי DESCRIPTION 1 ו DESCRIPTION 2, לא תמיד שניהם יוצגו, ה 1 תמיד יוצג. 

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

בשלב הזה נרצה לכתוב מידע אינפורמטיבי, להדגיש את הבידול של העסק ולכתוב כמה שיותר יתרונות על למה כדאי לגולש ללחוץ על המודעה ומה יוצא לו מזה.
מומלץ תמיד ליצור 2 מודעות לפחות בכל AD GROUP כדי לבצע A/B TESTING ולבחון איזו מודעה עבדה טוב יותר.
אז סיימנו, אפשר ללחוץ על DONE AND CREATE NEXT AD ובצורה הזו ליצור מודעה נוספת, או ללחוץ על SAVE AND CONTINUE על מנת לסיים את יצירת הקמפיין.

הגדרת BID ידני לביטויי מפתח :

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

יש לנו דוגמא לקמפיין, הקמפיין הזה מבזבז 33 ש"ח ליום כלומר – כ 1000 ש"ח לחודש.בתוך הקמפיין יש את קבוצות המודעות האלה: 

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

שימו לב שלכל קבוצת מודעות מוגדר MAX CPC, זאת אומרת ביד ידני שאנחנו מוכנים לשלם על מילת חיפוש.אבל בתוך כל קבוצת מודעות יש גם מילות חיפוש, ניקח לדוגמא את קבוצת המודעות "סטנדאפ לילדים". 

פרסום ממומן בגוגל - המדריך המקיף לפרסום בגוגל אדס

בתוך קבוצת המודעות סטנדאפ לילדים יש ביטויים שאותם אנחנו מקדמים, שימו לב שלכל אחד מהם גם יש ביד, בעצם MAX CPC שאנחנו מוכנים לשלם עבור הביטוי.אז נשאלת השאלה, לאיזה ביד גוגל מתייחס? לביד של קבוצת המודעות? או לביד של מילות החיפוש?תזכרו תמיד – מילות החיפוש זה הביד הרלוונטי. מה שאנחנו מגדירים שם באסטרטגיית MANUAL CPC שדיברנו עליה קודם לכן, זה ה BID שגוגל יתייחס אליו. לכן חשוב מאוד לשים לב לעניין.

זהו! אז יש לנו קמפיין גוגל באוויר, כמו שבטח הבנתם, קמפיינים זה עסק לא כל כך מסובך ברמה הטכנית, אבל עם זאת יש הרבה תאוריה שלא נגענו בה במדריך וכל מיני טכניקות לשיפור הקמפיין.

מה שנשאר לעשות זו אופטימיזציה וטיוב הקמפיין. בשלב הזה מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע לכם לקחת את הקמפיין לשלב הבא.

נשמח לסייע 🙂 

לקבלת הצעה אישית עבורך