כמה פעמים שמעתם את המשפט: "אתר אינטרנט זה כרטיס הביקור שלך ברשת" ? סביר להניח שלא מעט, ובצדק.
אבל למעשה, אתר אינטרנט טוב הוא לא רק כרטיס ביקור, הוא כלי, שמשמש אותנו להצגת העסק והמוצרים או השירותים שאנחנו מציעים, אבל הוא גם כלי שיווקי שמאפשר לנו לייצר חשיפה למותג באמצעות הזרמת טראפיק (תנועה) על ידי קידום אתרים אורגני או קמפיינים ממומנים.
אתר אינטרנט שמאופיין בצורה נכונה יאגד בתוכו את כל המידע אודות העסק שלנו, המוצרים והשירותים שאנחנו מספיקים, תוך הבלטת הבידולים והמיתוג העסקי, בצורה הזו הוא יהווה איזושהי תחנת מפגש בין העסק שלנו לבין הלקוח וייצור רושם ראשוני מרשים, שבשילוב עם מוצר טוב, מיתוג ובידול ייצרו המרה.
משום שהאתר הוא הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים רואים ברשת, הוא אמור "לתפוס" את תשומת הלב של הגולש בתוך כמה שניות כדי לייצר זמן שהייה גבוה יותר ועניין, וכתוצאה מכך לגרום לגולש להמיר.
לכן, בניית אתרים נחשבת לאומנות. כשניגשים לבניית אתר אינטרנט יש הרבה דברים שצריכים לקחת בחשבון, כמו למשל השפה ו ה DNA של בית העסק. אם הסניפים הפיזיים של העסק מעוצבים בשפה מסוימת, אנחנו לא נוכל לעצב את האתר בשפה שלא מדברת את המותג, או אם הלוגו בצבעים מסוימים, כמובן שלא נוכל לעצב את האתר בצבעים אחרים. האתר אמור לדבר את השפה, ולהבליט את בית העסק בדיוק כפי שהוא – לא מילימטר ימינה או שמאלה.
בעצם יש דרך אחת לדעת מה הוא אתר טוב, וזה לא מסתכם רק בעיצוב מושך, או קוד איכותי..
השורה התחתונה היא האם אתר האינטרנט ממיר, או לא.
זה המדד שלנו להבין מה הוא אתר אינטרנט טוב, כל השאר חשוב, אבל לא הכי חשוב.
בגדול כשאנחנו מדברים על אתרי אינטרנט, האתרים מתחלקים לשני סוגי אתרים מרכזיים :
אתרי תדמית ואתרים קמעונאיים/אתרי קטלוג.
השוני ביניהם הוא בעיקר פונקציונליות וההנעה לפעולה. בדר"כ באתרי תדמית, נכווין ליצירת קשר בעוד שבאתרי חנות ההמרה היא כמובן רכישה. לכן השוני המרכזי, גורם לשקול בצורה קצת אחרת את חווית המשתמש באתר וכתוצאה מכך אנחנו נדרשים לעיצוב פונקציונלי וויזואליות שתעצים את החוויה.
יש הרבה סוגים של מערכות לבניית אתרים, הן נקראות בגדול מערכות CMS במילים אחרות Content Management System או מערכות לניהול תוכן, המטרה של מערכות אלו הוא לאפשר ניהול תוכן קל ויעיל ללא שום ידע בקוד על מנת לבצע שינויים באתר.
המערכות הנפוצות ביותר היום הן WEBFLOW , WIX ו WORDPRESS ויש גם את SHOPIFY שהיא מערכת שמכוונת לחנויות דיגיטליות.
ככלל, אנחנו במנטל עובדים עם וורדפרס, בגלל הגמישות שהיא מאפשרת בעוד ש WEBFLOW, WIX, ו SHOPIFY הן מערכות תוכן סגורות ולא גמישות כל כך. עם זאת חשוב לציין שכל שלושת המערכות מעולות, וכל אחת מהן יכולה להיות טובה לצרכים שונים.
היתרון בוורדפרס, הוא שהיא מערכת קומיוניטי, בעצם מערכת קהילתית.
הקוד שלה הוא קוד פתוח והיא מאפשרת פיתוחים גמישים על ידי הקהילה של וורדפרס, לכן היא מאוד מגוונת ויכולה לשמש לכל צורך שהוא. בגלל הגודל שלה, כ 50% מהאתרים בעולם הם מבוססי וורדפרס. יתרון נוסף, הפלאגין (תוסף) המעולה שנקרא "אלמנטור" שמאפשר עריכה של עמודי האתר בצורה מאוד אינטואיטיבית למשתמש הקצה ובכלל, גוגל מאוד אוהב את וורדפרס ואת קוד הבסיס שלה לקידום אתרים אורגני.
לאתר אינטרנט טוב יש חשיבות גדולה בהקשר של קידום אתרים אורגני וגם פרסום ממומן.
בניגוד לעבר, היום כשבונים אתר אינטרנט צריכים להתחשב גם בהיררכיית הקישורים ובמבנה האתר על מנת שכאשר ונרצה לקדם אותו בצורה אורגנית תהיה תשתית מספיק טובה שתאפשר לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש.
בנוסף, אתר טוב יגדיל את אחוז ההמרה לעסק טוב. מה הכוונה? כשאנחנו מבצעים קידום ממומן, זאת בהנחה והמוצר והשירות שאנחנו נותנים הוא מעולה גם כן, ובית העסק מתנהל בצורה תקינה והביקורות חיוביות, אתר טוב רק יכול להעצים את התדמית החיובית שהלקוחות שלכם חווים. לכן מאוד חשוב לא להקל ראש בבניית אתר האינטרנט ולקחת בחשבון שגם כאשר אנחנו בונים אתר, מראש נצטרך להתחשב בנושא של קידום ושיווק ולכן זה מחזיר אותנו לנקודה הראשונה – אתר הוא כלי, ומעבר לכרטיס ביקור, הוא חייב להיות פונקציונלי וממיר – ואת זה בדיוק אנחנו יודעים לעשות!
הידעתם? למעלה ממיליארד ומאתיים מיליון אתרים קיימים בעולם. מדובר במספר חסר תקדים שמשקף הלכה למעשה את היותה של רשת האינטרנט שהכתה גלים בעולמנו החל משנות ה-90 כאחת הזירות החשובות ביותר בהיסטוריה האנושית. מעבר למהפכה האדירה שהצליחה לחולל בכל תחום אפשרי, היא מגלמת בתוכה גם ערך מרכזי עבור חברות ועסקים מכלל הסקטורים.
עלינו להבין כי בין אם נרצה בכך או לא, אנו חיים כיום בעולם דיגיטלי בו הנוכחות ברשת היא הדבר האמיתי, קל וחומר עבור חברות וגופים במגזר העסקי המעוניינים לשווק את מרכולתם ולזכות בחשיפה מקסימלית.
אין עוררין כי אתר איכותי בעל נראות מיטבית ותעבורה גבוהה הוא כזה שעתיד להוביל להצלחות משמעותיות ברמה הכלכלית, לרבות הגעה לקהלי יעד חדשים, השגת לידים אטרקטיביים וכן כפלטפורמה מקוונת בה ניתן לקבץ את כל המידע הנדרש אודות העסק שלכם. עובדה זו הפכה את תחום בניית אתרי האינטרנט לבעל ביקושים בקנה מידה גבוה, על אחת כמה וכמה בישראל, בה מעל 75% מהאזרחים מחוברים לרשת ברמה כזו או אחרת.
עד כאן הכל טוב ויפה, אולם על מנת לייצר את התשתית הנכונה לאתר אינטרנט מנצח, נדרשת עבודה מעמיקה מאחורי הקלעים, תוך עמידה במספר פרמטרים ברורים – תוכן איכותי אשר עתיד להוות גם קרקע פורייה לטובת הליכי קידום אורגני ברשת, עיצוב גרפי מהודר שימשוך תשומת לב לאתר שלכם ועד לאפיון נכון של הקטגוריות והתכנים השונים בצורה ידידותית וקלה עבור הגולשים המיועדים.
עבודה נכונה על פי הכללים הללו עתידה להוביל בטווח הקצר להגברת החשיפה למוצרים או שירותים מסוימים, ובטווח הארוך יותר צפויה להגביר את המוניטין של המותג שבבעלותכם וכן לסייע בהגדלת המכירות. אין זה משנה אם מדובר באתר מכירות (eCommerce) או באתר תדמית בסיסי לצורך העניין, הרי שבסופו של יום ניתן להתאים את כולם לכל סוגי הלקוחות, החל מעסקים קטנים ובינוניים ועד לחברות ותאגידי ענק, תוך התאמה ספציפית על פי צורך.
אפיון הוא שם המשחק
במטרה להשיג את היעדים הדרושים ולהפוך את אתר האינטרנט של העסק לכלי שיווקי ותדמיתי ראשון במעלה, נדרשת מלאכת מחשבת כבר ברמת האפיון שעתידה להשליך על כל תהליך בניית האתר. ניתן להקביל זאת מטאפורית לבניין, שכן במידה ויסודותיו יהיו רעועים, הוא צפוי שלא לעמוד בעומסים הנדרשים ועתיד לקרוס בסופו של דבר. כך למעשה, היעדר אפיון או אפיון חלקי עתיד לחטוא למטרה לשמה הוא הוקם.
חשוב להבהיר כי אפיון אתר הינו בעצם אסטרטגיה מדויקת לנראות האתר שלכם ולתוכן הקיים בו, הן ברמת חוויית המשתמש (UX), תחום שמתעדכן השכם והערב ונועד לאפשר לגולש למצוא את עצמו באתר בנוחות, והן בפן השיווקי במטרה להפוך אותו לפלטפורמה ייעודית שתשרת נאמנה את הצרכים העסקיים שלכם (הגדלת מכירות, הרחבת רשימות תפוצה, יצירת לידים ועוד).
אפיון מיטבי הוא כזה שיצליח לשמש מסגרת לדיאלוג בין הגולש לאתר עצמו, ליצירת מעין דו שיח וירטואלי בין השניים בצורה בלתי אמצעית. במידה ונשקיע באפיון נכון, אנו צפויים להוביל אל האתר שלנו גולשים בפילוח מדויק יותר שיזכו מצידם לנווט בקלות באתר שלנו תוך נגישות מלאה לצורך הספציפי הדרוש להם.
אז מה למדנו? אפיון אתר אינטרנט משקף את החזון של בעל העסק ונועד לענות על מספר שאלות מפתח, כמו למשל – באיזו שפה היה מעוניין שהאתר שלו "ידבר", מיהו קהל היעד המבוקש וגם במה הוא נבדל מאתרי אינטרנט אחרים המשיקים אליו בתחום.
לא לשכוח את המובייל
מהפכה נוספת ששינתה סדרי עולם היא כניסתם של מכשירי הסמארטפון המחוברים לאינטרנט. אלו מהווים שלא בכדי מצרך צריכה בסיסי בכיס כמעט של כל אחד ואחת מאיתנו.
לראיה, מדי שנה נתוני הגלישה באינטרנט דרך הסמארטפון ממשיכים לטפס, עובדה המחייבת את מערך בניית אתרי האינטרנט, על שלל המפתחים והמתכנתים המרכיבים אותו, להשקיע את מירב המאמצים לצורך ביצוע אופטימיזציה למובייל, ובדגש על יצירת חוויית משתמש מיטבית לשביעות רצונם המלאה של הגולשים.
במילים אחרות, אתר אינטרנט שאינו מותאם בצורה מלאה למובייל, הוא אתר ללא זכות קיום וכזה שבסבירות גבוהה לא יצליח למצות את הפוטנציאל הקיים בו. ההתאמה נדרשת לכלול, בין היתר, אלמנטים כדוגמת אייקונים ופונטים בולטים, כמו גם התאמת התוכן בצורה שתאפשר קריאה ברורה גם במסך הקטן.
על כן, כבר בשלב ההיערכות הראשוני לקראת בניית אתר האינטרנט המיועד לעסק, אין להסתמך אך ורק על התאמה לרזולוציות מסך מחשב נייח או נייד בדפדפנים השונים, אלא להשקיע מאמץ ניכר גם בהתאמה למובייל, זאת לאור הנתונים הרווחים כי למעלה 40 אחוזים מקהל הגולשים באינטרנט עושים זאת באמצעות מכשירי המובייל למיניהם.
אז מה למדנו? אתר אינטרנט רספונסיבי הוא מפתח עבור הלקוחות שלכם, וכלי אשר ביכולתו לאפשר לכם לפנות בעת ובעונה אחת אל מנעד רחב של גולשים.
האם לבנות אתר בוורדפרס או בוויקס?
זוהי אחת השאלות הנפוצות בקרב בעלי אתרים ובעלת חשיבות מכרעת לאיכויות הקידום הממומן או האורגני שלכם. אמנם פלטפורמת וויקס השתדרגה פלאים בשנים האחרונות ומציעה אפשרויות קידום לא רעות, כמו גם הרבה מערכות דומות בקוד סגור דוגמת WEBFLOW, אולם אין להשוות אותן לאפשרויות הקידום המוצעות באתרי וורדפרס שהן מטבען גמישות וידידותיות יותר למשתמש, לרבות אופטימיזציה למנועי חיפוש מפאת גודל המערכת והקהילה הרבה שתומכת בה כרגע.
יתרון נוסף של וורדפרס מקורו בהיותה מערכת קוד פתוח הניתנת לשינויים תדירים, בעוד מערכת וויקס פועלת על בסיס קוד סגור, כך שבפועל בעלי האתרים נותרים "כבולים" אך ורק לתבניות שיש לוויקס להציע.
בשורה התחתונה, במידה והנכם מעוניינים לייצר לידים איכותיים ושואפים לקדם את האתר שלכם לטווח הארוך, מערכת וורדפרס הינה האופציה העדיפה עבורכם !
בניגוד לסטיגמה הקיימת הגורסת לעיתים כי הקמת אתר אינטרנט לעסק טומנת בחובה הוצאה כספית משמעותית, הרי שלאו דווקא מדובר באמת לאמיתה.
כדאי לדעת כי מחיר האתר מושפע משורה של משתנים, לרבות גודל האתר וכמות הדפים הקיימים בו, יחד עם המורכבות ומשך זמן הבנייה המוערך. זוהי גם הסיבה לטווח המחירים הדינמי בסצנת בניית אתרי האינטרנט, שלא פעם מצליחה לבלבל את בעלי העסקים ולהותיר אותם כעומדים בפני שוקת שבורה.
כאשר מדובר על עסקים קטנים עד בינוניים, התקציב הדרוש להקמת אתר אינטרנט לעסק נע בין 10000-3000 שקלים, כאשר התמחור משתנה נוכח האפיון הנדרש (לדוגמה: אופטימיזציה לגוגל, רמת אבטחה מבוקשת, התקנת מערכות לסליקת אשראי ועוד). מחירים יקרים יותר מאלו מתייחסים כבר לאתרים בעלי סדר גודל רחב היקף, לרוב עבור חברות או רשתות גדולות הזקוקות להטמעה של פיצ'רים ייחודיים באתר שלהן.
כך או כך, הקלישאה המוכרת "זול עולה ביוקר" תקפה גם ברמת בניית אתרי האינטרנט, שכן בחירה בחברה מקצועית ואמינה, בתוספת להשקעה כלכלית של הסכומים בסדר הגודל המתואר, צפויות להוביל לתוצר איכותי בדמות אתר אינטרנט שיעשה חסד עם החברה או העסק שלכם.
נעים להכיר. אנחנו מנטל, סוכנות דיגיטל 360 לעסקים אשר חרתה על דגלה מעטפת שירותי אינטרנט בסטנדרט הגבוה ביותר. צוות אנשי הדיגיטל שלנו הנחשבים למומחים בתחומם, מעורים מזה שנים ארוכות בכל מערך בניית אתרי האינטרנט לעסקים, במטרה להגשים גם את החלומות הפרועים ביותר שלכם ולהפוך אותם לישימים ברשת.
עד היום צברנו ניסיון בלתי מבוטל הכולל בניית של מאות אתרים רספונסיביים וממירים לבתי עסק מכל הסוגים, תוך שמירה על חוויית משתמש אידיאלית ועיצוב מוקפד במחירים אטרקטיביים במיוחד.
אם גם אתם מעוניינים לקחת את העסק שלכם צעד אחד קדימה, נשמח להזמינכם לצאת יחד איתנו למסע מרתק עם מטרה אחת ברורה – לייצר עבורכם אתר אינטרנט עם ערך מוסף וכזה שישמש ככרטיס הביקור שלכם ברשת.
מנטל תשמח לספק עבורכם את השירות הטוב ביותר תוך שמירה על ערכים של שקיפות, אמינות ותודעת שירות ברמה הגבוהה ביותר.
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם: