קידום אתרים אורגני בגוגל - SEO

מה זה קידום אורגני, ואיך הוא מסייע לעסק שלנו?

קידום אורגני הוא תחום מרתק, שאפשר לסכם אותו במילה אחת – אופטימיזציה. 
במילים אחרות, זו היכולת שלנו לגרום לאתר להיות אופטימלי יותר עבור מנועי החיפוש ובראשם גוגל. 

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך יחסית בניגוד לקידום הממומן שמאפשר לנו לראות תוצאות באופן מיידי.  בקידום האורגני אנחנו מבצעים פעולות שונות כדי להעלות את ציון האיכות של האתר שלנו בגוגל וכך להתקדם יותר בתוצאות במנועי החיפוש, בין היתר ביצוע מחקר מילים רחב ובדיקת כדאיות מבחינת תחרות, וכתוצאה מהמחקר מתבצעת העבודה הטכנית – שיפור הקוד באתר, כתיבת תוכן איכותי ואינפורמטיבי לגולש כדי ליצור ערך ו TRUST , לינקים חיצוניים מאתרים חזקים בנישה הספציפית שבה האתר שלנו עוסק, שיפור חווית המשתמש באתר, העלאת זמן שהייה, שיפור המהירות, הזרמת טראפיק איכותי לאתר ועוד ועוד..
כל אלה מהווים מרכיב משמעותי באלגוריתם של גוגל, בעצם רובוט שסורק את כל האינטרנט ומבין על פי שקלול נתונים אילו אתרים הם רלוונטיים עבור הגולש. 

הקראת טקסט:

רלוונטיות לגולש - הפרמטר המרכזי ב SEO

ככל שנבצע אופטימיזציה איכותית יותר לאתר כדי להפוך אותו רלוונטי לגולש ככל הניתן, כך אותו בוט של גוגל, יידע לסרוק את האתר בתדירות גבוהה יותר על מנת להיות ער לשינויים בתוך האתר, ובמידה ויבחין שמדובר בשינויים שהם מייצרים רלוונטיות לשאילתא של הגולש בגוגל, הוא ימקם את האתר שלנו במיקומים גבוהים יותר. לצורך העניין אם התוכן רלוונטי עבור הגולש, זה גם בהכרח אומר שזמן השהייה שלו באתר יעלה, וגוגל מבין את זה ויודע שהאתר הוא רלוונטי לחיפושי הגולשים. יש כמובן עוד שלל פרמטרים נוספים. 

אחת הסיבות לקידום אתרים אורגני בגוגל הוא שלטווח הארוך, הוא משתלם. ברגע שהאתר שלנו ממוקם טוב בתוצאות הראשונות, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו חוסכים לא מעט כסף  בקידום ממומן, עם זאת השילוב בין השניים הוא הכרחי לביצועים טובים כשאנחנו מדברים על אסטרטגיית שיווק האתר בדיגיטל.

לגוגל לוקח לא מעט זמן לסרוק את האתר שלנו, ולכן לפעמים קידום אתרים הוא תהליך ארוך שיכול לקחת מספר חודשים ולפעמים אף יותר. הוותק של העמודים גם כן משחק תפקיד משמעותי. 

איך אפשר לבצע קידום אורגני לאתר כבר עכשיו?

יש המון פרמטרים שמשפיעים על קידום האתר שלנו, אנחנו נסקור כאן כמה קווים מנחים שהם קריטיים למיקום האתר שלנו בגוגל.
אלו דברים שחשוב מאוד לשים לב אליהם, כיוון שמבלי ליישם את הצעדים הבאים ולקיחה שלהם בחשבון, יהיה לנו מאוד קשה להתברג בתוצאות גבוהות בגוגל.

1. חווית הגלישה  – כדי למנוע BOUNCE RATE, אחוז נטישה גבוה, אנחנו צריכים לשים דגש משמעותי בשלב אפיון אתר, על מנת לגרום ל UX – USER EXPERIENCE, בעצם חווית המשתמש להיות איכותית. זה מתחיל בעצם מהדברים הקטנים, כפתורים נגישים עם טקסט קריא, ביצוע תשלומים בצורה אינטואיטיבית אם מדובר באתר קמעונאי, טקסט ברור וקריא, מיקום אלמנטים בצורה נכונה, ביצוע אופטימיזציה מתמדת לחוויית הגלישה תבטיח שיפור משמעותי של ההתייחסות של גוגל לאתר.

2.מהירות אתר – אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא מהירות האתר, מדובר בתורה שלמה בפני עצמה שלא ניכנס אליה בכמה שורות, ובכל זאת מומלץ מאוד להתייעץ עם מישהו שמתמחה בהאצה של מהירות האתר. ולא, שימו לב שאם האתר שלכם נטען מהר, זה לא בהכרח אומר שהוא מהיר אלא יש כל מיני פרמטרים שגוגל מתייחס אליהם מאחורי הקלעים, כמו כמות סקריפטים גדולה מדי בקוד, או תמונות עם משקל גדול מדי ולא מקומפרסות כדי לגרום לעמוד להיטען מהר יותר. לכן כדאי להתייעץ. אחד הכלים של גוגל לבדיקת מהירות האתר הוא page speed insights , שמאפשר לכם להבין באמצעות סריקה של גוגל היכן ניתן לבצע שיפורים בקוד האתר או באחסון כדי להעלות את ציון המהירות ולשפר אותה משמעותית. כמובן שהמהירות היא פקטור גם בחוויית הגלישה ובחוויית המשתמש. 

3. אופטימיזציה של תגי META – תגי META הם תגי HTML שנמצאים בראש הקוד של האתר שלנו, הנפוצים ביותר הם TITLE ו DESCRIPTION, הכותרת שמוצגת בגוגל לאתרים כאשר גולש הקליד שאילתה כלשהי במנוע החיפוש, היא בעצם מושפעת מתג ה TITLE, ותיאור האתר הוא ה DESCRIPTION
המשקל שגוגל נותן לתגי ה META הוא מאוד משמעותי ונחשב לאחד הפרמטרים החשובים אם לא החשוב ביותר בכל מה שקשור לקידום אורגני בגוגל.
שוב, הדגש כאן הוא על רלוונטיות.  לכן מומלץ לבצע מחקר מילים מעמיק, ולהכיל את הביטוי הרצוי לקידום באותם תגים. על מנת לבצע מחקר מילים ולבדוק את הכדאיות באיזה ביטוי אנחנו רוצים להופיע, מומלץ להתייעץ עם מומחה SEO. 

4. תוכן איכותי – 

אחד המשפטים שמנחים את עולם השיווק הוא "התוכן הוא המלך" אין ספק שתוכן הוא פקטור קריטי בקידום האתר. ויש לזה גם לא מעט סיבות הגיוניות.
אבל עוד לפני שאנחנו נבין למה תוכן טוב הוא חשוב, בואו נדבר לרגע מה זה בכלל תוכן איכותי?
תוכן איכותי הוא תוכן ששומר על רלוונטיות לשאילתת הגולש, הוא כזה שנותן ערך, ואינפורמציה. 
הוא יכול להניע שיווקית, הוא יכול גם שלא. זה כמובן תלוי בהתאמה לצורך ולשאילתת החיפוש. 
ניתן דוגמא: אם אני אחפש בגוגל – "פסטה אסם למכירה", משמע אני רוצה לקנות פסטה של אסם, לכן אגיע לאתר שמוכר לי את אותה הפסטה, תמונה ומחיר לגמרי יספקו את גוגל.
אבל מה אם אקליד : "אין להכין פסטה" ? כאן הדרישה לתוכן, הוא שהתוכן יהיה הרבה יותר אינפורמטיבי כי סביר להניח שהשאילתה שלי היא רלוונטית לאתרי מתכונים. גוגל יודע לעשות את ההפרדה בין כמות התוכן לשאילתות ולכן האיכות, חשובה על כמות ברוב המקרים. בדרך כלל כאשר ניגש לכתיבת תכנים אינפורמטיביים, נרצה לשאול את עצמנו את השאלה – כמה תוכן אנחנו באמת צריכים? מעט מדי – לא יספק את הגולש, יותר מדי – יכול לייאש אותו. 
למה כתיבת תכנים לאתר היא כל כך חשובה?? כיוון שתוכן איכותי גם מעלה את זמן השהייה באתר, גם גורם לגוגל באמצעות הסריקה שהרובוט מבצע להבין שהתוכן רלוונטי לשאילתה, וגם בעיקר נותן ערך ומייצר אחוז המרה גבוה יותר בתוך האתר. 

5. בניית קישורים – 

בניית קישורים היא חלק אינטגרלי מקידום אתרים אורגני והיא מתחלקת לשניים – קישורים חיצוניים, וקישורים פנימיים.
קישורים פנימיים מאפשרים לנו יצירת מפת אתר, אם אתם גולשים במאמר הזה של קדיום אתרים אורגני בגוגל, תוכלו לשים לב שבפסקה למעלה, יש לנו לינק שמוביל למאמר אחר שעוסק בכתיבת תוכן לאתרים. כך בעצם אנחנו גורמים לגוגל להבין את הקשר בין העמודים השונים באתר, ואנחנו מייצרים FLOW גלישה שהוא נכון לגולש, ומעבר בין עמודי האתר. כמובן שככל שגולש נמצא ביותר עמודים, גם זה פקטור מבחינת גוגל.

לעומת זאת בניית קישורים חיצוניים היא שונה בתכלית, המטרה בקישורים חיצוניים היא לייצר לינקים מאתרים דומיננטיים בנישות זהות או דומות לנישות של האתר שלנו. נישות שיכולות בעצם לתרום לנו לקידום האתר. גוגל יודע לזהות מהו אתר איכותי, ואם ניקח את זה למציאות, זה מעגל ה TRUST של גוגל ממש כמו לקבל המלצה מחבר טוב.
במילים אחרות, אם קיבלנו לינק מאתר שגוגל מחשיב אותו כאתר מהימן, אז גוגל רואה בכך המלצה גורפת לכך שהאתר שלנו הוא איכותי ורלוונטי.  
לכן לינקים  חיצוניים הם מאוד חשובים כדי לחזק את דרגת ה TRUST שלנו מול גוגל. יש כל מיני אסטרטגיות, בין היתר רכישת קישורים, או החלפת קישורים עם אתרים דומים ועוד. 

 היתרונות בלעבוד איתנו בנושא של גוגל, זה קודם כל השקיפות והאמינות המלאה!! תקבלו מאיתנו דוחות על בסיס חודשי ומעקב אחר מילות החיפוש כדי למדוד את ההתקדמות בתוצאות החיפוש, תמיכה וליווי לאורך כל התהליך, טיפים לשיפור האתר ובשורה התחתונה – כל מה שהעסק שלכם צריך כדי להצליח להתקדם אורגנית בגוגל. 

איך וידאו יכול לסייע לנו בקידום אורגני בגוגל?

וידאו הוא אחד הכלים החזקים ביותר לקידום אורגני בגוגל. השימוש בוידאו טוב מכמה סיבות:
1. אחוז המרה גבוה יותר – וידאו מושך יותר.. זו עובדה. הוא גורם ללקוח להתחבר למותג שלנו, לעסק ולאותנטיות שבית העסק משדר. עסקים עושים עם אנשים, וכשהגולש נתקל בסרטון וידאו שמציג את האדם שמולו, הסיכוי שתתבצע עסקה גדל. גוגל לא פראייר, הוא מבין את זה ויודע לשייך את אחוז ההמרה לרלוונטיות של האתר בהתאם לשאילתא של הגולש. 

2. זמן שהייה – וידאו תורם משמעותית לזמן השהייה באתר, כאשר גולש צופה בוידאו, הוא נשאר יותר זמן בתוך האתר ומקטין לנו את אחוז הנטישה (BOUNCE RATE). זמן השהייה הוא בהחלט פרמטר מאוד חשוב בכל הנושא של קידום אתרים אורגני. 

3. שימוש ביוטיוב כפלטפורמה לקידום – יוטיוב היא שחקנית משמעותית בכל הנושא של קידום אתרים אורגני, בגלל שיוטיוב וגוגל הן בעצם תחת אותו התאגיד של אלפאבית, שתי הפלטפורמות מסונכרנות ולכן סרטונים ביוטיוב מוצגים גם כן בתוצאות החיפוש בגוגל. כשהסרטון מפנה לאתר שלנו עם לינק בתיאור ועל ידי מיקוד של טייטל נכון וביטויי מפתח, הסרטון יכול לתמוך באופן חד משמעי בשיווק הדיגיטלי של בית העסק וב SEO בפרט. 

 

 

בדוגמא הבאה, נראה לכם סרטון אנימציה שיצרנו למנטל, הסרטון הזה לדעתנו – לא סרטון טוב! הוא לא כל כך אסתטי, הוא גם לא כל כך ממיר – אבל הוא תרם משמעותית לזמן השהייה של גולשים באתר שלנו בדף הבית, ולכן עושה את העבודה. כשתחפשו אותנו בגוגל תחת הביטוי "סוכנות דיגיטל" , תגלו שאנחנו נמצאים במקום הראשון נכון לכתיבת שורות אלו. 

קצת היסטוריה:

הקידום האורגני ידע לאורך השנים הרבה מאוד שינויים. אנחנו מדברים כמובן על האלגוריתמים של גוגל, ועד היום – שינויים כאלו מתבצעים כל הזמן וגורמים למקדמי האתרים להמציא את עצמם מחדש  ולהתאים את האתרים לעדכונים השונים.

אם בעבר הקישורים החיצוניים היו פקטור מאוד משמעותי, והמון מקדמי אתרים שמו דגש על כמה שיותר קישורים חיצוניים מאתרים שלא בהכרח קשורים באופן כזה או אחר לתחום שאותו אנחנו רוצים לקדם, או אם בעבר כמות התוכן הייתה גם היא פקטור, כאמור היום גוגל משקלל המון נתונים ופרמטרים ומשתמש בכמה אלגוריתמים במקביל לתוך מדד אחד שנקרא: רלוונטיות.

בתחילת העשור שבין השנים 2010 – 2017 גוגל השיקה את עדכון "גוגל פנדה" שהכה גלים בעולם ה SEO. השם פנדה נוצר בעקבות מתכנן האלגוריתם של גוגל "נבניט פנדה" שהמציא את האלגוריתם. בהמשך גוגל אימצו את עניין החיות והשיקו מספר אלגוריתמים נוספים כמו למשל "גוגל פינגווין".
אז אם רגע נתמקד,
גוגל פנדה היה עדכון קריטי שמטרתו הייתה לסנן אתרים בעלי תוכן משוכפל, תוכן שאינו איכותי וכזה שאין בו ערך. עד היום, האלגוריתם קיים ועובר שינויים ושדרוגים באופן מתמיד, ולאורך השנים צצו הרבה גרסאות נוספות.
גוגל פינגווין לעומת זאת, הוא אלגוריתם נוסף שמטרתו לזהות אתרים עם קישורים חיצוניים שאינם איכותיים ורלוונטיים, וכך בעצם לבצע איזשהו סינון לאתרים שמנסים להתקדם כביכול על ידי יצירת סמכותיות בעיני גוגל.

העניין הוא, שכל האלגוריתמים האלה בסופו של דבר מתנקזים לתוך שקלול של כולם ויוצרים מדד איכות אחד מרכזי שעליו גוגל נשען.
בעצם, גם כבעלי אתרים וגם כמקדמים כשאנחנו ניגשים לקידום אתרים אורגני בגוגל, אנחנו צריכים לחשוב בסופו של דבר על משהו דיי בסיסי: 

מה הגולש צריך? מה הוא רצה לחפש? וכך להנגיש לו את התוכן האיכותי ביותר לשאילתא שהקליד בגוגל.

אפילו ברמת ה TITLE של העמוד שלנו, האם הכותרת צריכה להיות כותרת שיווקית מכירתית? או כותרת עם סימן שאלה ? האם הכותרת צריכה לתת אינפורמציה? זה מאוד משתנה, ואין תשובה חד משמעית, אבל ככל שנהיה מדויקים יותר וננגיש את המידע בצורה אפקטיבית, אנחנו נתקדם בתוצאות החיפוש באופן חד משמעי. 

לסיכום:

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא באמת תחום מדהים והוא יכול לעשות הבדל משמעותי בהגדלת ההכנסות של העסק, ביסוס מעמד אוטוריטרי בנישה של בית העסק והוא מייצר אמון בינינו לבין הגולשים וסמכותיות. כדי לבצע קידום אורגני, דרושה הרבה עבודה וסבלנות, מדובר בתהליך שיכול לקחת זמן במיוחד לאתרים חדשים.
אצלנו במנטל, התהליך הוא שקוף לחלוטין ואנחנו בונים אסטרטגיה מדויקת ונכונה שאין שום ספק שתסייע לכם בקידום העסק בגוגל. אנחנו בטוחים ביכולת שלנו לספק לכם תוצאות. 
אנחנו לא רואים את עצמנו כ"ספק SEO" אם תקראו לנו ככה, סביר להניח שניעלב. המטרה שלנו היא לקחת אתכם יד ביד להצליח להתקדם.
אז בואו נעשה את זה ונטפס למקום 1 ! 

שאלות נפוצות

קידום אתרים אורגני בגוגל

בעקרון שני ההבדלים המהותיים הם ההשקעה הכספית, והתוצאות.
בעוד שבקידום ממומן ברגע שנוריד את הרגל מהגז לחלוטין לא נקבל אף תוצאה, קידום אורגני זה בעצם בניית תשתית ארוכת טווח, שלא נראה את התוצאות שלה מיד, אבל עתידה לחסוך לנו המון כסף ובהכרח לייצר עבורנו את הטראפיק האיכותי ביותר שיש לאינטרנט היום להציע. עם זאת, אם אנחנו מחפשים תוצאות מיידיות קידום ממומן הוא אופציה מעולה, הוא מאפשר לנו לייצר כסף מכסף באופן מיידי. השילוב בין השניים הוא הכרחי לקידום של עסק מא' עד ת'. משום שהקידום הממומן הוא תומך מאוד באורגני. הוא מזרים תנועה וטראפיק לאתר על בסיס קבוע, וזה מאוד משמעותי על מנת שהאתר יתקדם גם בצורה האורגנית לטווח הרחוק. 

 גוגל מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר מבחינת טראפיק איכותי לאתר.
זה קורה משום שהגולשים מחפשים אותנו, ולא אנחנו אלה ש"דוחפים" להם פרסום שלא ביקשו לצרוך. זה גם בהכרח אומר שככל שעסק יהיה מקודם יותר בתוצאות הראשונות, ככה גם הוא יקבל יותר לקוחות, יגדל, והוא גם כנראה יהפוך להיות אחד העסקים אם לא העסק הכי דומיננטי בתחומו. 

בדרך כלל ניתן לראות תוצאות ראשוניות דיי מהר, אם בעבר היה לוקח חודשים לסריקת האתר, היום האתרים נסרקים בתדירות גבוהה יחסית, לכן ניתן לראות תוצאות בדרך כלל אחרי חודש, אם כי תוצאות יחסית ראשוניות. חשוב גם לקחת בחשבון את וותק האתר והסמכותיות שלו מבחינת גוגל. אם האתר חדש לגמרי, מן הסתם שיהיה יותר קשה לראות בו את התוצאות ולעתים התהליך יכול לקחת מספר חודשים. באתרים וותיקים יותר שנסרקים בתדירות גבוהה יותר והם סמכותיים יותר מבחינת גוגל, ניתן יהיה לראות את התוצאות דיי מהר. 

בגדול, בחירת מילות מפתח היא תהליך מאוד חשוב ואינטגרלי מקידום אתרים אורגני בגוגל.
בבחירת מילות המפתח, אנחנו נתמקד ברלוונטיות של האתר, האם העמוד באתר תומך בביטוי מבחינת התוכן, נבחן את כמות התחרות סביב הביטוי והכדאיות וכמובן את נפח החיפוש של הביטוי. 

בגדול קידום אתרים אורגני מצריך בנייה של תוכן וקישורים חיצוניים כחלק מבניית האסטרטגיה לקידום, לכן כשמדובר במחיר יש שלושה דברים שצריך לקחת בחשבון: העלות למקדם, העלות לקישורים, והעלות לתוכן שמשתנה בהתאם לתקציב.

עלות קידום אורגני למקדם נעה סביב 1500~2000 ש"ח בחודש לאתר תדמית סטנדרטי ללא קישורים ותכנים. לרוב חברות דיגיטל יתמחרו חבילות שכוללות בניית תכנים וקישורים חיצוניים, כך שחבילת קידום נעה לרוב בין 4000~15 אלף ש"ח – תלוי בגודל האתר. אם בית העסק מספק את התכנים בעצמו, יוכל לחסוך עלויות משמעותיות בקידום. 

בקצרה, בבחירה של חברה לקידום אורגני בגוגל אתם צריכים להסתכל על שני דברים מרכזיים : תוצאות ושקיפות. חשוב להיזהר מכלל ברזל – לאף אחד אין חוזה עם גוגל ולכן גם אף אחד לא יכול להתחייב לכם לעולם להגיע למקומות הראשונים בגוגל. הדבר היחידי שחברת קידום אתרים יכולה להבטיח זו אופטימיזציה מצוינת לאתר שתוצאות שלה הם תוצר לוואי של פעולות נכונות אסטרטגית לקידום אורגני. אף אחד לא מבין את האלגוריתם של גוגל ב 100% כי הוא כמובן חסוי, ומי שאומר לכם אחרת – טועה.

 

אז על מה כן להסתכל? על השקיפות והליווי בתהליך של חברת הקידום, דוחות על בסיס חודשי למדידת הטראפיק מהאתר ומיקומים של ביטויי מפתח, מחיר הוגן, וכמובן תוצאות של לקוחות אחרים. המלצות הן גם כן פאקטור משמעותי וכדאי לשים אליהן לב. 

SEO זה בעצם ראשי תיבות של search engine optimization – בעצם אופטימיזציה למנועי חיפוש. במילים אחרות, הנגשת האתר בצורה טובה יותר למנועי חיפוש כמו גוגל, כדי שיתייחס לאתר שלנו כמקור ידע איכותי ורלוונטי לשאילתא של הגולש, כך נוכל להתמקם בראש תוצאות החיפוש. אופטימיזציה נעשית באמצעות כל מיני דרכים, בין היתר שיפור מהירות אתר, תוכן איכותי, לינקים פנימיים וחיצוניים, טייטלים ותגי META וכו'.

לקבלת הצעה אישית עבורך