לפני שנתחיל בכלל לדבר על פרסום באינטרנט, אנחנו צריכים להבין מהו בכלל פרסום ואיך הוא משרת את העסק שלנו.
פרסום, הוא בעצם כלי. הוא כלי כחלק מאסטרטגיית השיווק של העסק שלנו והוא מאפשר לנו להגיע לקהלים, רחבים או מדויקים.
בעולם הדיגיטלי, הפרסום הוא חלק אינטגרלי מהפעילות העסקית השוטפת, מתוך הבנה שהיום פשוט כולם נמצאים באינטרנט.
גם אם לא ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, גם אנשים מבוגרים היום מחפשים בגוגל וגולשים באתרי חדשות, ואם הם רלוונטיים ככקהל יעד פוטנציאלי לעסק שלנו, אנחנו בהחלט רוצים אינטראקציה איתם.
קשה מאוד לחשוב על עסקים שלא צריכים היום פרסום בדיגיטל ולפעמים הרוב פשוט לא יכולים להתקיים בלעדיו.
אנחנו מבינים שנוכחות דיגיטלית היא קריטית להצלחתם של עסקים.
באמצעות פרסום באינטרנט ניתן להגיע לקהל יעד ממוקד ורלוונטי בעלויות נמוכות משמעותית ביחס לפרסום במדיה מסורתית כמו טלוויזיה/עיתון/רדיו וכו' וכאן נכנס היתרון המשמעותי. אם בעבר לפרסם בטלוויזיה היה עולה לנו מאות אלפי שקלים ובמקרה הטוב היינו מגיעים ל 2% ~5% לקהל שהוא רלוונטי, היום אנחנו בהחלט יכולים לדייק את הפרסומות שלנו ולהוזיל את עלויות הפרסום כך שאנחנו מגיעים למעל 75% רלוונטיות בדיגיטל.
לכל פלטפורמה היתרונות והחסרונות שלה, פרסום בפייסבוק למשל מאפשר פרסום לקהל יעד מבוסס תחומי עניין ונתונים דמוגרפיים, לעומת זאת בגוגל הגולש הוא זה שמחפש אותנו ומקליד את הביטוי המדויק, וכל מה שנשאר לנו זה להופיע בפניו עם מסר מנצח.
למען האמת מאוד קל לתפעל את המערכות השונות כמו למשל מערכת הפרסום של גוגל או פייסבוק, וגילוי נאות: פרסום ממומן במערכות השונות הוא דיי פשוט ברמה הטכנית למען האמת.
אך בסופו של דבר נדרשות מאיתנו הרבה מאוד יכולות כדי לייצר קמפיינים מוצלחים. בבסיס, אנחנו צריכים להיות בעלי יכולת אנליטית טובה ולדעת לנתח מספרים ולהסיק מהן מסקנות, אנחנו נדרשים להיות יצירתיים כדי לייצר קופי וקריאייטיב שימשכו את העין של הגולש, ואנחנו צריכים לדעת ולהשתדל לצפות מראש, מה ימיר ומה ימיר פחות בין אם זה בקמפיין ובין אם זה באתר, תחום שלם שנקרא אפיון חווית משתמש ( UX ).
חשוב שנכיר את הערוצים השונים לפרסום ומה היתרונות של כל אחד מהם.
זו ממש לא קלישאה! לא סתם אנחנו קוראים לגוגל ויוטיוב כך, וזה רק בגלל ששיטת הפרסום בגוגל מבוססת על אסטרטגיה שנקראת PULL.
מה זה בעצם אומר ?
אסטרטגית PULL היא אסטרטגיה שבאמצעותה אנחנו מושכים את הגולש אלינו, כאשר הוא זה שרצה לצרוך את התוכן.
לצורך ההמחשה, אם מישהו יחפש "פרסום באינטרנט" המודעה שלנו תוצג לו בגוגל, מכיוון שהוא זה שבחר לצרוך את התוכן ואנחנו רק הנגשנו לו את המודעה.
לכן הטראפיק נחשב למאוד איכותי מכיוון שבין כה וכה הגולש מחפש משהו, ואנחנו רק צריכים להציג לו תוכן רלוונטי.
המערכת של גוגל מאפשרת כל מיני סוגי קמפיינים, בין היתר מכיוון שגוגל רכשה את יוטיוב, דרך GOOGLE ADS נוכל לבצע גם קמפיינים ממומנים ביוטיוב וככה להציג סרטונים שרלוונטיים להרגלי הצריכה של הגולשים. אם למשל אני חברת ספורט, המערכת של גוגל יכולה לזהות גולשים שצופים בסרטוני ספורט וככה להציג להם את המודעה שלי, מכיוון שבפוטנציאל התוכן שלי יכול להיות עבורם רלוונטי.
לכן, להרבה מאוד עסקים גוגל יכולה להיות מאוד רלוונטית. אבל יש לה גם חסרונות,
למשל – אני לא באמת יכול לטרגט גילאים, או מיקומים בצורה אבסולוטית (אני כן יכול דרך המערכת אבל זה לא באמת עובד טוב)
אני לא יכול לבחור האם להציג את המודעה לנשים, או גברים בלבד, לילדים או למבוגרים יותר, המודעה שלי תוצג למי שחיפש את הביטויים שאני הגדרתי, או שיש לו הרגלי צריכת תוכן מסוימים וכאן נכנס חיסרון עבור חלק מהעסקים.
אם אמרנו שגוגל משתמשת באסטרטגית PULL, פייסבוק עושים בדיוק ההפך!
בגלל שפייסבוק היא רשת חברתית, קל מאוד לאסוף נתונים על המשתמשים. פייסבוק יודעת עליכם הכל!
גילאים, מיקומים, תחומי עניין, האם אתם במערכת יחסים או לא, באיזה קבוצות אתם נמצאים, מי החברים שלכם, איזה איוונטים אישרתם, וכמה זמן אתם שוהים בממוצע בפלטפורמה, ובצורה הזו מאוד קל לה לייצר מסד נתונים (DATABASE) מאוד רחב על המשתמשים.
זה נשמע קצת מפחיד, וזה אכן כך. לגמרי פרק ממראה שחורה.
אבל אם ניקח את הדבר החיובי בסיטואציה הזאת – לנו המפרסמים, ולכם בעלי העסקים זה יתרון. מכיוון שפייסבוק אוספת כל כך הרבה דאטא, קל מאוד להגיע לקהל יעד פוטנציאלי, יש לה אלגוריתם מאוד חכם שמאפשר פילוח דיי מדויק של קהל היעד, ובצורה הזו קל מאוד להגיע לקהל שהוא רלוונטי. האלגוריתם של פייסבוק מאפשר משהו נוסף! הוא מאפשר להשתמש ברשימת לקוחות קיימת (אם לבית העסק יש רשימה של מיילים וטלפונים של לקוחות) וכך הוא מסוגל לסרוק את אותה רשימה, לנתח את הפרופילים שלהם בפייסבוק ולייצר קהל עם מאפיינים דומים. בצורה הזו אני יכול להגדיל את כמות הלקוחות ולהגיע לקהל לקוחות חדש שהוא כמה שיותר קרוב ללקוחות הקיימים שלי.
מה החסרון בפרסום באמצעות פייסבוק? בדיוק העובדה שמדובר באסטרטגית PUSH. אותם אנשים, לא בחרו לצרוך תוכן מסוים, הם אמנם כן מתעניינים בתחומי עניין שהגדרנו אבל לא בהכרח שהם רוצים לרכוש מוצר או לשלם עבור שירות מסוים כרגע. בעצם, אנחנו מייצרים אצלם סוג של "רעיון" שמתגבש.
לכן, מדובר בלקוחות שבהכרח יהיו קרים יותר מגוגל, אם כי רלוונטיים בגלל תחומי העניין. לא בטוח שהם ירכשו את המוצר באותו רגע, אבל ללא ספק פייסבוק מאפשרת לנו לייצר BRAND AWARNESS כלומר – חשיפה למותג ב SCALE גדול יותר.
אגב למי שזה עדיין לא ברור לו, פייסבוק ואינסטגרם זו אותה החברה ולכן מערכת הפרסום שלהם היא אותה מערכת, זאת אומרת שברגע שאני מפרסם בפייסבוק, הפרסום יכול להתבצע גם באינסטגרם באופן אוטומטי.
יתרון נוסף בפייסבוק הוא ריבוי סוגי הקמפיינים שיש לנו, פייסבוק גם מחזיקה בוואטסאפ, שהוא אחד מכלי התקשורת החזקים בעולם. ולכן כשאני מפרסם בפייסבוק אפשר לייצר קמפיין שיוביל ליצירת קשר בוואטסאפ, מאוד אינטואיטיבי עבור המשתמשים.
למען האמת, לא הפלטפורמה הראשונה שהיינו רצים אליה. אחוזי הפתיחה במייל הם מאוד נמוכים ועומדים בממוצע על 15% פתיחה.
אבל מה שכן נכון לעשות עם אימייל מרקטינג, זה יצירת משפכי שיווק. בעצם פאנלים.
לתת ערך עבור הגולש באמצעות סדרת מיילים שבסופם הוא כנראה גם ימיר (או שממש לא).
מכירים את זה? אתם נרשמים לניוזלטר ולא מפסיקים להפציץ אתכם במיילים?
יש רק 2 אופציות לדבר הזה – או שהתוכן באמת רלוונטי ובסוף תתבצע עסקה, או שיימאס לכם ותרצו לצאת כמה שיותר מהר מרשימת התפוצה.
כך או כך זו פלטפורמה שדורשת אמון ביניכם לבין קהל יעד מסוים, ומומלץ להשתמש בשיטה הזו לקהל שמכיר כבר את בית העסק, קהל שכבר יצרתם מולו אמון, והוא יכול לסמוך על כך שמיילים מכם, הם ממש לא ספאם. יש שלל כלים שמאפשרים אוטומציה לאימייל מרקטינג, המומלצת והחינמית שמאפשרת דיוור של עד 2000 אנשים היא mailchimp.
בצורה הזו, תוכלו לייצר סדרת מיילים שיישלחו באופן אוטומטי לגולשים, אפשר להגדיר שהם יישלחו ברגע שהגולש נרשם לניוזלטר,
או שיישלחו ללקוחות קיימים בהפרשי זמן מסוימים, זה נקרא – קמפיין מייל.
הרשתות החברתיות מדהימות אותנו כל פעם מחדש.
טיקטוק, השחקנית החדשה שנמצאת כבר בערך שנה בשוק העולמי, ללא ספק כבשה את הקהל הצעיר. טיקטוק היא רשת חברתית שהפוקוס שלה הוא בעיקר על סרטונים קצרים של עד 60 שניות, ויש לה אלגוריתם ממש מגניב. הוא לא מבוסס על כמות האוהדים שלנו או העוקבים באינסטגרם ובפייסבוק, בשונה מרשתות חברתיות אחרות, TIKTOK חושפת את הסרטונים שלכם על פי תחומי עניין והרגלי צריכת תוכן. ככה שגם אם יש לי 10 עוקבים בלבד, באמצעות סרטון ויראלי טוב אחד אתם תוכלו להיות סלבס ברגע. מדובר בבשורה של ממש בכל מה שקשור לחשיפה של מותגים בצורה אורגנית. העניין הוא שטיקטוק עדיין מיועדת לקהל הצעיר יותר, וממוצע הגילאים שם הוא בין 10 ל 17. מאוד סביר להניח שבשנים הבאות אנחנו נראה אותה צומחת ותופסת חלק משמעותי אצל הקהל הבוגר (בכל הזאת הקהל הצעיר לא נשאר צעיר לנצח) והפרסום הממומן יהפוך להיות שם רלוונטי מתמיד, עד אז כמובן שאנחנו עם האצבע על הדופק ועדיין, עבור לא מעט עסקים שקהל היעד שלהם הוא צעירים, הפלטפורמה ללא ספק רלוונטית מאוד.
שתי פלטפורמות מעולות שצריכות עוד קצת ליטוש הן OUTBRAIN ו TABOOLA.
מכירים את זה שאתם גולשים באתרי חדשות, ומתחת לכתבה בעמוד הראשי מופיע לכם משהו בסגנון של : "יכול לעניין אותך גם:"
ולמטה יש עוד כל מיני כתבות שמובילות לאתרים חיצוניים? זו בדיוק העבודה של OUTBRAIN ו TABOOLA.המטרה שלהם היא לזהות את הרגלי צריכת התוכן של המשתמשים באמצעות קוד מעקב שמוטמע באתרי החדשות (כן הם לגמרי עוקבים אחריכם) וכך הם מנגישים לכם תוכן שאמור לעניין אתכם. התוכן עצמו מוביל לאתרים חיצוניים, שבהם יש כתבה.
הפרסום מחייב את בעלי האתר שאליו הלינק מופנה לייצר כתבה שיווקית.
בלי תוכן מספק – לא ניתן לפרסם ב OUTBRAIN ו TABOOLA ולייצר קמפיין איכותי.
היתרונות הם שהקמפיין הוא לא יקר כל כך, אפשר לחשוף את הכתבה להמון משתמשים בעלות קטנה יחסית. החסרון המשמעותי הוא שהיא נחשבת פלטפורמה לא ממירה כל כך.
הפלטפורמה הזו מתחתנת לא רע עם פלטפורמות נוספות בגלל העובדה שהיא יכולה להזרים לנו כמות גדולה של טראפיק בעלות נמוכה באופן יחסי, שגם ובמידה ולא הומר באותו הרגע, נוכל לחזור אליו עם רימרקטינג בפייסבוק או בגוגל ולהציג לו מודעות בפלטפורמות שונות, כך שלא נפסול אותה לגמרי ועל השאלה האם כדאי לפרסם בה, אענה בעיקר שזה תלוי תקציב וסוג הביזנס.
התפקיד שלנו במנטל בכל מה שקשור לפרסום באינטרנט הוא לבצע מחקר מעמיק לפני שאנחנו ניגשים לפרסם את העסק שלך בפלטפורמות השונות, במהלך המחקר נבין את השוק בצורה מעמיקה, את קהל היעד ואת המתחרים. נדע להתאים לקהל שלכם מסרים רלוונטיים על מנת לגרום לו לרכוש את השירות או המוצר שהעסק שלך מציע. בעצם שיווק טוב הוא שילוב של המשולש הקדוש, קופי > קריאייטיב > טרגטינג. במילים אחרות – העברת מסרים חדים כמו תער בשילוב עם קריאייטיב מעניין ויצירתי וקהל יעד נכון. כשאנחנו מדברים על פרסום באינטרנט, התפקיד שלנו הוא בראש ובראשונה לעשות אופטימיזציה לכסף שלך. זה בעצם לדעת לקחת את התקציב, ולמקסם אותו. להוציא ממנו מקסימום לידים/מכירות או כל המרה אחרת איכותית בעלות המינימלית ביותר. הדגש הוא בעצם על המרה איכותית, כי אם הפרסום שלנו לא יהיה ממוקד ככל האפשר, אנחנו נמצא את עצמנו מבזבזים את הכסף על קהל יעד לא רלוונטי. בנוסף, ביצוע אופטימיזציה ומיטוב הקמפיינים על בסיס קבוע הוא דבר חיוני מאוד ולכן נדרשת יכולת אנליטית כדי לפענח ולאתר היכן ניתן לשפר את הקמפיין על בסיס קבוע, לכן, צריך ממש לחיות את התחום ומאוד קשה גם להתמקד בפעילות עסקית וגם לבצע את השיווק בעצמך. היכולת שלנו בתור סוכנות דיגיטל, היא לספר הוליסטיקה שלמה בטיפול בשיווק העסקים שאיתם אנחנו עובדים ומעטפת שלמה לפרסום באינטרנט. חשוב להיעזר באיש מקצוע שיודע לבצע עבודת מחקר מעמיקה באמצעות כל הכלים החדשניים ביותר ושיהיה מעודכן בשינויים על מנת לבצע פרסום איכותי ואפקטיבי.
היתרון שלנו הוא שאנחנו צוללים כמה שיותר עמוק כדי להבין באמת את ה DNA של העסק ולהתאים לו את השירות הכי נכון עבורו. אנו נותנים מעטפת שלמה לעסק שלך בדיגיטל. מתוך אמונה פשוטה שאי אפשר להיום סופרמן ותותח בהכל, יש לנו אנשי מקצוע מומחים לכל תחום, כל אחד בתחומו. החל מקופירייטרס שהמטרה שלהם זה לייצר מסרים למודעות שלכם ולכתוב תוכן לאתרים, אנשי קרייאיטיב ומעצבים, אנשי PPC שמטרתם לבצע אופטימיזציה מתמדת לקמפיינים ולהגיע לקהל היעד הרלוונטי, יוצרים ועורכי וידאו ובעצם כל מה שצריך כדי לגרום למכונה הזו לעבוד. אנחנו אוהבים לקרוא לזה "מכונה לייצור זהב מכסף". אנחנו בעצם לוקחים את הכסף שמושקע בפרסום, ואנחנו יודעים לייצר ממנו זהב שהוא בעצם לקוחות, ולא רק לקוחות רוכשים, אלא לקוחות איכותיים, כאלו שירצו לחזור שוב. לקוחות שיהפכו להיות חלק מהשבט של העסק שלך ושיהוו שגרירים מעולים. בשורה התחתונה – המרות איכותיות, זו מטרת העל שלנו כחברת פרסום. בא לך שנשב על קפה ונבין ביחד איך אנחנו גורמים לזה לקרות?
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם: