פייסבוק… פייסבוק.. כנראה הפלטפורמה הכי תזוזתית בשנים האחרונות, זו שמושפעת בעיקר מכל מה ששאר הרשתות החברתיות עושות.
הפכה באיזשהו מקום להיות רשת של שיח ודיונים כשהקבוצות בעצם הן אלה שמחליפות את הדפים העסקיים והפרופילים האישיים כמעט ולא מעניינים יותר אף אחד.
עם זאת, עדיין ריבוי המשתמשים בה הוא מאוד גדול ודפים עסקיים של מותגים מסוימים רלוונטיים מתמיד כשמדובר בקהל עוקבים קבוע.
סט גודין, אחד מגדולי המשווקים בעולם דיבר על שיטת שיווק שמבוססת "בניית שבטים".
מה זה בעצם אומר? הוא דיבר על כך ש BRAND מסוים, צריך לבנות סביבו קהל אוהדים, בעצם שבט, שבסופו של דבר "יעשה את העבודה בשבילו".
את אותו קהל, צריך לטפח, לשמור איתו על אינטראקציה ולתת לו ערך, כדי שיעשה את הפרזנטציה עבורך.
הדפים העסקיים אמנם בירידה, אבל לא נעלמו לחלוטין ואין ספק שעבור עסקים מסוימים, הדפים העסקיים הם רלוונטיים בהחלט.
בגלל שפייסבוק הפכה בשנים האחרונות להיות רשת חברתית שמייצרת שיח, אם העסק שלך עוסק בתחום שמאפשר אינטראקציה שוטפת עם גולשים ומתן ערך,
אפשר בהחלט לדבר על פייסבוק כפלטפורמה רלוונטית לשיווק אורגני. המטרה היא לייצר כמה שיותר תוכן איכותי עבור הגולש ולתת לו ערך מסוים. דוגמא מצוינת לעמוד פייסבוק מעולה היא העמוד הנהדר הזה של "תומס מבשל באהבה".
תומס הוא בחור שהתחיל את דרכו בהעלאת מתכונים וסרטונים באמצעות הטלפון הנייד, שיא האותנטיות, ללא צילום מקצועי, בלי לחשוב יותר מדי. לפתוח מצלמה, ופשוט לדבר.
העמוד הגיע למעל 230 אלף עוקבים, שמתעניינים בעיקר בתוכן שהוא מנגיש עבורם. הוא בנה מעין "שבט" קהילה שלמה שרק מצפה ומחכה לסרטון חדש.
לימים תומס התרחב והיום בעל רשת שיווק בתחום הבשר ובנוסף גם משווק סכינים מיוחדות אבל הוא עשה דבר אחד נכון – הוא שמר על עקרון ה 80-20.
מי מכם שלא מכיר את עקרון פארטו, זה מאוד פשוט. העקרון עצמו אומר ש 20% ממשהו מסוים, מהווים 80% ממשהו אחר, זה לא תמיד מדויק אבל זה נותן תמונה כללית.
נסביר :
לצורך הדוגמא 20% מהלקוחות שלנו, מהווים 80% מההכנסות, או 80% מהבעיות קורות בגלל 20% מהגורמים.
כשאנחנו מדברים על ניהול דף פייסבוק, העקרון הזה משחק תפקיד מאוד משמעותי. 20% מהעוקבים, יבצעו 80% מהאינטראקציה בדף, ובנוסף 80% מהתכנים הם תכנים שאמורים לתת ערך ללא תוכן שיווקי או פרסומי, בעוד ש 20% מהתכנים הם אלה שייצרו עבורכם את המכירה באמצעות תכנים פרסומיים.
בפרסום ממומן הנתונים אפילו מחמירים יותר! 90% מהתכנים שאנחנו נייצר הם תכנים עם משמעות וערך עבור הגולש והמטרה היא פשוטה:
אנחנו רוצים לגולש לגרום להרגיש בנוח עם תוכן פרסומי, אנחנו רוצים לתת לו את ההרגשה שיש לו על מי לסמוך ושהמילה שלנו, היא מילה של משפיענים ששווה זהב.
אנחנו רוצים שהוא ירגיש שהתכנים הפרסומיים הם גם סוג של ערך בעצם, ושבפלואו של הפרסום השוטף, החשיפה לתכנים שיווקיים תרגיש טבעית לחלוטין.
בסוף כשאנחנו מדברים על ניהול פייסבוק הלכה למעשה, המטרה שלנו כחברת פרסום היא לייצר אינטראקציה עם הגולשים, לספק להם ערך, ובנוסף תכנים פרסומיים קילרים שיגרמו להם לרכוש את המוצר או השירות שהעסק מציע. מדובר בעבודה קונסיסטית, בדיוק כמו לתחזק קשרים במציאות, אם לא נדבר תקופה עם חבר טוב, תהיה ירידה מסוימת באיכות הקשר ובטיב היחסים – כך זה בדיוק עם הגולשים. המטרה בניהול מדיה חברתית ובדגש על פייסבוק, היא ליצור תוכן שיגרום ליצירת שיח אצל הגולשים. יש הרבה טכניקות שאנחנו נעזרים בהם וסוגים שונים של פוסטים, אבל המטרה העיקרית היא לייצר תוכן שאנשים ירצו לדבר עליו, לשתף אותו לחברים, להגיב עליו ולהביע את דעתם, לפעמים התוכן יהיה תוסס, לפעמים הוא יהיה פשוט מצחיק, לפעמים הוא גם יהיה כזה שפשוט יעשה באז ויגרור תגובות שונות, אבל בשורה התחתונה – התוכן צריך להיות ויראלי. כזה שיזכרו, בדיוק כמו שעד היום כולכם זוכרים פרסומת כזו או אחרת שהשאירה אצלכם חותם. היא יכולה להיות מרגשת/מצחיקה או פשוט שיווקית אבל עם סיסמא מנצחת.
אצלנו במנטל, אנחנו שמים דגש על חיזוק הבידול של העסק, העברת מסרים שמייצגים את מהות העסק והחזון שלו, יצירת שפה מסוימת, אחידה למותג בדיגיטל תוך שימוש בגרפיקה מקצועית ומושלמת. אנחנו נייצר תוכן, כזה שיגרום לגולשים להתחבר למותג ולדבר עליו, כזה שיגרום לעסק שלך לצמוח יותר!
מלאו את הפרטים הבאים ונחזור אליכם בהקדם: