עולם השיווק
תחום המכירות הוא עולם שהולך ומשתכלל בשנים האחרונות. מאז מהפכת הפרסומאות של המאה הקודמת, ועד היום, התחום הולך ומתפתח. עובדה זו דורשת מבעלי עסקים, ששואפים לשווק באופן יעיל את העסק שלהם, להיעזר באיש מקצוע. שכן, משחק השיווק נהיה מורכב מאי פעם, ויש צורך בידע מקצועי בכדי למקסם את הרווחים שלכם על ידי שיווק נכון.
כאשר אנחנו מגיעים לתחום השיווק למעשה, במיוחד ברשתות, אנחנו לוקחים חלק בעולם השיווק העסקי. עולם השיווק העסקי מאפשר לנו כבעלי עסקים ומשווקים להגיע לצרכנים פוטנציאליים שעשויים להיות מעוניינים במוצר או בשירות שיש לנו להציע, ולהפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל.
לא כל האנשים בהכרח מעוניינים במוצר או בשירות שאנחנו מציעים, ולכן פרסום רחב מדי יהיה בזבוז אנרגיה ומשאבים. יתרה מכך, גם עבור אלו שרוצים את שיש לנו להציע, אנחנו צריכים להתאים את התוכן השיווקי. אם לא נתאים את התוכן ללקוח אז גם אם הוא מעוניין במוצר או בשירות שלנו הוא פשוט לא יקנה אותו.
לכן, בכדי לפנות ללקוחות הפוטנציאליים באופן שיהפוך אותם ללקוחות בפועל, עלינו לשווק להם את שיש לנו להציע בשפה שלהם, בצורה אותנטית ועניינית. יועץ שיווק טוב ומקצועי יוכל לעזור לנו בללמוד את השפה השיווקית שתמקסם את המכירה שלנו, ובהתאם גם את הרווחים.
עולם השיווק המקצועי מציע לנו מגוון של כלים שיאפשרו לנו להציע לציבור את מה שאנחנו מספקים. בעזרת כלים שיווקיים נכונים ובעזרת השפה הנכונה נוכל לפנות לקהל היעד הרלוונטי בתזמון האולטימטיבי, ובכך למקסם את התועלת האפשרית מהפעילות השיווקית שלנו.
סחר ושיווק במרחב הדיגיטלי
במיוחד מאז פרוץ הקורונה, אם כי גם קודם לכן, רבים מאתנו הבינו והפנימו כמה נוח, יעיל ובמיוחד פשוט וקל זה להזמין דברים מן האינטרנט. מכל תחום שירותים או מוצרים, ההיצע באינטרנט הוא אין סופי, ואנחנו יכולים לצרוך כל מה שעולה ברוחנו מבלי הצורך לצאת מן הבית.
הדבר שגרם לשינוי המיוחל הזה הוא שהעולם המסחרי והעולם הדיגיטלי, תוך פיתוח נפרד של התחומים, הלכו והתמזגו. על פי מחקרים סטטיסטיים מסוימים, בשנים האחרונות מתקיים מעבר של כ- 2% מסך כל הסחר העולמי למרחב הדיגיטלי מדי שנה בשנה.
המשמעות היא שכמות הולכת וגדלה מן הרכישות השונות מתרחשות ברשת. התוצאה היא דו כיוונית, מצד אחד אלו מאתנו שישכילו לנצל את המעבר יכולים להרוויח בענק, שכן מעתה ואילך אנחנו לא מוגבלים למרחב הפיסי, או לפחות מוגבלים משמעותית פחות.
בעזרת מערכת שיווק והפצה נכונה ויעילה נוכל להגיע ללקוחות במרחקים שעד לפני כמה שנים לא היינו מעלים בדעתנו. משמעות הדבר היא הגדלת היקף הרווח הפוטנציאלי בעשרות מונים עבור אלו מאתנו שיתאימו את עצמנו למצב החדש ויפיקו ממנו את מיטב התועלת.
מנגד, המצב החדש מייצר סיכון לאלו מאתנו שלא יעשו את שנדרש בשביל להתאים את עצמם למגמה. אם פעם אנשים היו יוצאים למרכז המסחרי, לרחוב הראשי או לקניון כאשר הם נזקקו למשהו, התופעה הזו הולכת ומצטמצמת.
כאשר רכישה שמתרחשת כתוצאה מדריסת רגל הולכת ומצטמצמת, החשיבות של שיווק נכון נעשית עצומה. בעל עסק שלא ידע כיצד לשווק את עצמו נכונה, לא יוכל להמשיך להתקיים אם המגמה תמשיך כמו שהיא, ואין כל סימן לכך שמגמה זו הולכת להיעצר, להפך.
משמעות הדבר היא שאם לא נתאים את עצמנו לעולם החדש, נפסיד! שיווק נכון, מעבר להיותו דבר שיכול להגדיל את הרווח שלכם, הוא דבר שבהיעדרו לא תוכלו לשרוד כבעלי עסקים. יותר ויותר אנשים מעבירים את הכסף שלהם לרכישות און ליין, ולכן מי שלא יתמצא בזירה החדשה יאבד את כל הלקוחות הללו.
המצב אם כך הוא כזה, ואנחנו לא היחידים ששמנו לכך לב, גם לא הצרכנים. המסוגלות שלנו כאנשים מן המניין לפתוח חנות דיגיטלית ולשווק שם את מרכולתנו היא בלתי נתפשת. אין שום מגבלה היום מלפתוח חנות שכזו בן רגע ולהציע את שיש לנו להציע.
השוק החדש
מה שקורה בעקבות כך, הוא גידול אקספוננציאלי בהיקף התחרות. הגידול בתחרות יכול לגרום לאנשים רבים להילחץ ולפעול בחוסר הגיון, ולא כך נרצה שתנהגו. הורדה דרסטית של מחירים באופן שלא תוכלו לעמוד בו או שיווק אגרסיבי בעלויות עתק יכולים לגרום לקריסה שלכם הרבה לפני שכל מתחרה יעשה זאת.
מנגד, אין ספק שבכדי להישאר במשחק צריך לשחק, ולשחק טוב. העניין שצריך לשים לב אליו הוא תיעול נכון של אנרגיות ומשאבים, תוך הכרה מלאה במה אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע. הדבר הזה אמנם נשמע פשוט, אך זה מעט יותר מורכב.
שיווק נכון ויעיל שינצל את המשאבים הקיימים ויפיק מהם את המיטב הוא תחום ידע בפני עצמו, שאנשים רבים מקדישים קריירה שלמה בכדי ללמוד אותו. לכן, יתכן מאוד שההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לעשות היא שכירת איש מקצוע.
הרתיעה של אנשים רבים משכירת יועץ שיווק בעולם שבו, כפי שהזכרנו, השיווק הדיגיטלי נגיש לכולם היא ברורה. כל בעל עסק שואף לצמצם הוצאות ככל האפשר. ייתכן כי מדובר בחשיבה טקטית הגיונית, אך אופן פעולה זה יהיה שגוי, כמעט בכל המקרים, מבחינה אסטרטגית.
יועץ שיווק - כיצד תבחרו את היועץ המתאים?
יועץ שיווק הוא למעשה איש מקצוע שכל מטרתו היא למקסם את החשיפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים באופן היעיל ביותר. יועצי שיווק מתמקצעים בניצול מירבי של המשאבים הקיימים כדי לייצר אימפקט מקסימלי, שיוביל למקסום המכירות, ולבסוף למקסום הרווח.
יועץ טוב יוכל לעזור לכם למקסם את ההון והמשאבים שברשותכם באופן שימקסם את התועלת שתפיקו מאותם משאבים. לכן, למרות שיש עלות מסוימת ברכישת שירותיו של איש מקצוע, הרווח שתפיקו ממנו ברוב המקרים יפצה על ההוצאה בעשרות מונים.
השאלה בשלב הזה היא, איך?
בחירת היועץ השיווקי האידיאלי שיצליח למקסם את הפוטנציאל של בית העסק היא משימה מורכבת. כדי להמנע מהטעויות האפשריות הרבות, ריכזנו עבורכם כמה עקרונות שבהתאם להם תוכלו למצוא יועץ שיווקי טוב ואמין.
- המלצות- כמו בכל תחום, אין חכם כבעל נסיון. לכן, הדרך הכי טובה עבורכם למצוא יועץ שיווק טוב היא לחפש המלצות מהסביבה שלכם. אם מישהו עשה עבודה טובה עבור לקוח והוא המליץ לכם עליו, הסיכוי שיעשה עבודה טובה גם עבורכם גדול יותר.
- אם זה טוב מדי בשביל להיות נכון, זה כנראה לא נכון. גימיקים אמנם תופשים את העין, אבל מדובר באחיזת עיניים ותו לא. אתם רוצים למצוא יועץ מנוסה עם הצלחות מוכחות, ולא מישהו שמציע פתרונות קסם מידיים.
- לכן, תבררו מה הניסיון שלו. תבינו מה היועץ עשה בעבר, והיכן הוא הצליח. אתם רוצים יועץ עם הצלחות מוכחות, ועדיף (אם כי לא הכרחי) שבתחומים קרובים לשלכם.
אם הוא עומד בתנאים שלעיל, אפשר להתחיל לעבוד.
מנטל
אנחנו במנטל, עומדים בכל התבחינים האלו. עם הצלחות רבות במגוון תחומים, מודל העבודה שלנו הוא פשוט ויעיל. אנחנו ממקדים את האנרגיות שלנו בללמוד את הדי-אנ-איי של העסק שלך. זאת כיוון שאנחנו מאמינים שהצלחה תוכל להגיע רק משיווק מותאם לעסק. הצוות המקצועי והמנוסה שלנו יוכל ללוות אותך לאורך הכניסה שלך לעולם השיווק הדיגיטלי, וליצור עבורך את הנתיב להצלחה!
שאלות נפוצות
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
באופן כללי, בית העסק חייב להיות חלק מתהליך בניית האסטרטגיה. אסטרטגיה נכונה תבליט את היתרונות והבידולים של בית העסק ותביא אותו החוצה תוך שמירה על האותנטיות של העסק. ועם זאת, לא מומלץ לבנות אסטרטגיה לבד אלא להתייעץ עם מומחה לשיווק דיגיטלי שבקיא בטרנדים השונים ומכיר את עולם הדיגיטל לעומק, בצורה כזו, האסטרטגיה תהיה לאפקטיבית יותר.
אלו שני דברים שונים לגמרי. תכנית עסקית היא תוכנית שמאגדת בתוכה את תכנית השיווק. התכנית העסקית היא תוכנית מאקרו שכוללת את שלל האסטרטגיות שבית העסק צריך להשתמש בהם להשגת היעדים שהציב לעצמו ובודקת את הכדאיות והיכולת של בית העסק להשגת אותם יעדים. תכנית שיווקית אסטרטגית מתייחסת לאסטרטגיית השיווק בלבד, מבלי להתייחס לפרמטרים נוספים שקשורים בבית העסק.