פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין הוא פרסום באמצעות מערכת הפרסום של לינקדאין. לינקדאין היא רשת חברתית עסקית, שמטרתה לאפשר לאנשים ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בתחום עבודתם. כמו פייסבוק ואינסטגרם, לינקדאין מחברת בין אנשים מכל רחבי העולם, על רקע מקצועי.  הפלטפורמה הזו מאפשרת למשתמשים שלה להעלות פרסומים כתובים (פוסטים), תמונות, סרטונים וכל תוכן נוסף לפרופיל האישי שלו, כאשר כלל התכנים הללו מתמקדים באספקטים מקצועיים – שיתופי פעולה בין המשתמש לחברות או משתמשים אחרים על רקע עסקי, פרסום מקום העבודה לשם גיוס עובדים, וכן נקודות ציון חשובות מבחינה מקצועית של המשתמש – סיום לימודים, תחילת עבודה חדשה, השגת קידום ואף השגת ציוני דרך מרשימים במסגרת העבודה הקיימת כגון הוצאה לפועל של פרויקט חשוב. 

מגוון האפשרויות הרחב הזה הופך את לינקדאין לפלטפורמה הנגישה ביותר למציאת עבודה, בין אם מדובר בעובדים בתחילת דרכם המקצועית, סטודנטים שמחפשים להשיג ניסיון בטרם יצאו לעולם האמיתי, יזמים שמבקשים למצוא אנשים יצירתיים ומקצועיים, וכמובן – אנשי מכירות ושיווק.

סוגי הפרסום בלינקדאין

הפרסום בלינקדאין מתחלק לשני סוגים מרכזיים – פרסום אורגני, ופרסום ממומן. בפרסום אורגני, המפרסם יכול לפרסם תוכן במסגרת העמוד העסקי שלו בלינקדאין – פוסטים ותכנים מקצועיים, סרטונים המקדמים את התוכן שאותו הוא רוצה לפרסם, ועוד. יצירת האינטראקציה עם הקהל קריטית בסוג פרסום זה, מכיוון שככל שהיא גדולה יותר, המשמעות היא שהמפרסם יוצר ערך אמיתי לקהל היעד שלו. 

סוג הפרסום השני הוא פרסום ממומן. מדובר בפרסום מתקדם ומקצועי יותר, שנעשה כמובן בתשלום. במסגרת הפרסום הממומן, לינקדאין מאפשרת למפרסמים לטרגט קהל (כלומר, לזהות ולבנות קהל יעד לתוכן המפורסם) לפי כמה פרמטרים – התפקיד והפונקציונליות שלו; פרטים טכניים לגבי החברה – גודל, שם, סוג התעשייה ועוד; מיקום (מדינות, אזורים גאוגרפיים); כישורים (מתוך פיצ'ר הכישורים שלינקדאין מציעה); וכן מוסד ותחום לימודים. 

הפרסום הממומן מתאפשר באמצעות מערכת לקמפיינים ממומנים. בין היתר, השירות מעניק למשתמש בה סט כלים רחב לבניית מודעת הפרסום האידאלית עבורו – החל מעזרה בבחירת מודל אסטרטגי לבחירת קהל היעד של המודעה, דרך בחירת המטרות המרכזיות של הקמפיין הפרסומי, בניית המודעת עצמן וכלה בשיווקן בלינקדאין. מערכת זו מאפשרת למעשה למפרסמים ליצור מודעות פרסום, ולפרסם אותן באמצעות שירות המודעות של לינקדאין.

LinkedIn Ads

LinkedIn Ads הוא שירות הפרסום של לינקדאין, שמאפשר לאנשי שיווק ויוצרי תוכן לפרסם עצמם במסגרת הפלטפורמה.

אפשרויות הפרסום רבות ומגוונות ביותר, לכן שימוש נכון בפיצ'ר הזה של לינקדאין יכול להביא לפתחו של המפרסם מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות – החשיפה למאות מיליוני המשתמשים של לינקדאין ברחבי העולם באמצעות לחיצת כפתור מהווה אפיק פרסומי רווחי, במינימום עלות. 

כיום, הפרסום בלינקדאין מיועד בעיקר לתחומים עסקיים כגון ענף הפיננסיים, נדל"ן, בנקאות, היי טק על תחומיו השונים, עורכי דין, השקעות, וכמובן – גיוס עובדים. מכיוון שללינקדאין ישנם מאות מיליוני משתמשים רשומים, היא נהנית מהאפשרות להציע למפרסמים פרסום ממוקד לקהל יעד ספציפי, לפי תחומי עיסוק, תפקיד, שנות ניסיון, תחומי לימוד, ועוד – אפשרות שכמעט ולא קיימת בפלטפורמות אחרות. כוח הקנייה שלה חזק פי שניים מאשר זה של הקהל המקוון הממוצע, מכיוון שלמשתמשים שלה יש כוח השפעה גדול על המתפרסם בה. יכולת זו הופכת אותה לפלטפורמת פרסום יקרה יותר, אך היא מחזירה את ההשקעה. 

לינקדאין מאפשרת את הפרסומים הללו באופן ששומר על חווית גלישה איכותית למשתמש. כלומר, היא מונעת מפרסומים להציף את הפרופיל של המשתמשים שלה בפרסומות ותוכן שיווקי על מנת שהמטרה המרכזית של לינקדאין – יצירת קשרי עבודה עסקיים – לא תיאבד תחת הררי פרסומות לא רלוונטיות. 

למי מפרסמים?

כאשר משתמש נכנס ללינקדאין, האלגוריתם של מערכת הפרסום של הפלטפורמה בוחר אילו פרסומות להציג לו. האלגוריתם לומד את המשתמשים – את התכנים שמעניינים אותם, את האנשים שמעניינים אותם, סוג הקשרים בהם הם מעוניינים – ולפיכך מתאים להם את התוכן הפרסומי באופן אישי. 

שני שיקולים מרכזיים עומדים בפני לינקדאין כאשר היא מחליטה אילו מודעות להציג למשתמשים שלה – עלויות מחירי המודעות כפי שהוגדרו על ידי המפרסמים, וכן שיקולי רלוונטיות המודעות לקהלי היעד השונים שהוגדרו על ידי המפרסמים. 

עלויות מחירי המודעות

מודעות הפרסום נוצרות ומעוצבות בהתאם לקהל היעד המטורגט. כאמור ישנו מגוון רחב של מפרסמים, כך שהתחרות על כמות הצגת מודעות הפרסום, גדולה. לכן, שיטת התמחור של המודעות הללו היא שיטת המכירה הפומבית – האלגוריתם מתוכנת כך שהמפרסם שיציע את הסכום הגבוה ביותר לפרסום המודעה שלו בלינקדאין, יקבל עדיפות על פני מפרסמים אחרים.

לינקדאין טוענת שהצעה זו, שנקראת "ביד", מבטאת למעשה את מידת הנחישות והרצון של המפרסם להציג את פרסומיו בפני אותו קהל יעד, ומכאן התעדוף. בפועל, ניתן למצוא בהחלטה זו גם שיקול רווחי נקי של לינקדאין. 

עיצוב המודעות

אופן עיצוב המודעה קשור באופן ישיר לשיקול הרלוונטיות שהאלגוריתם של לינקדאין מתחשב בו בעת ההחלטה איזו מודעה לפרסם. ככל שהמודעה מעוצבת בצורה יצירתית יותר, שמושכת את העין ומייצרת עניין, כך הסיכוי שהמשתמשים מקהל היעד ילחצו על המודעה – וכך עולה הסיכוי שהמודעה תניב ללינקדאין רווחים. 

לכן, האלגוריתם של לינקדאין מדרג את המודעות על פי "דירוג רלוונטיות". הדירוג הזה מבקש לחזות את הפופולריות של המודעות וזאת על פי נתונים של תוכן ההודעה, מילות מפתח ועוד, שמרכיבים את הקריאטיביות שלהן. 

יש לציין כי לינקדאין לא חושפת את כל הקריטריונים שאותם האלגוריתם משקלל. זה הופך את התחרות בין מפרסמים לקשה יותר, שכן קשה יותר לדעת מה צריך לשפר. לכן, על מנת להיות בצד הבטוח, חשוב לעשות אופטימיזציה לביצועים של המודעה ואף ליצור מגוון של מודעות כדי להגדיל את הסיכויים שלפחות אחת מהמודעות של אותו מפרסם תיבחר.

לקבלת הצעה אישית עבורך