עבור אנשים רבים זה עלול להיראות כאילו פרסום ושיווק זה אותו דבר. למעשה באמת יש להם מטרה זהה: להפיץ ולהודיע לצרכנים על מוצרים ושירותים שנמכרים. לשני המושגים הללו יש הרבה דברים משותפים, אך ישנם גם כמה דברים שונים. אז מה ההבדל בין שיווק לפרסום? במאמר הבא אנחנו נסביר לכם הכול, בואו נתחיל 😊
שיווק הוא חקר התנהגות הצרכנים והשוק. מטרתו העיקרית היא למשוך וללכוד לקוחות, כמו גם לשמור על לקוחות קיימים. בקיצור, שיווק הוא בעיקר סביב הגדלת מכירות של המותג או החברה שמקדמים. בכל הנוגע להבחנה בין שיווק לפרסום, תגלו כי שיווק הוא מושג הרבה יותר רחב מאשר פרסום. הנה ארבעת הP ( Product ,Price, Placement, Promotion ) שהם חלק בלתי נפרד מהגדרת המונח שיווק:
יש מספר פורמטים לשיווק:
שיווק ויראלי – שיווק שמבוסס על הפצת מידע לקהל רחב דרך האינטרנט, לרוב באמצעות משתמשי המדיה החברתית.
פרסום זה סוג של תקשורת המיועדת ישירות לצרכנים. המטרה הכוללת של פרסום היא להגדיל את צריכת המוצר או השירות, לשפר את תדמית המותג או למקם אותו מחדש בתודעה של הצרכן. בהבחנה בין שיווק לפרסום, פרסום הוא חלק משיווק, במיוחד במסגרת אסטרטגיות קידום מכירות. כיום, שיווק ופרסום דיגיטלי הם חיוניים בכל הנוגע לקידום מוצרים ושירותים חדשים, אפילו יותר מאשר הפרסום המסורתי.
יש מספר פורמטים לפרסום:
כפי שאתם יכולים לראות, למרות שהם עשויים לחלוק קווי דמיון רבים, פרסום זה פונקציה בתחום השיווק. אחד לא יכול להתקיים במלואו בלי השני. אנו מקווים שעכשיו הבנתם מה ההבדל בין שיווק לפרסום, בנוסף אם אתם מחפשים סוכנות דיגיטל שתתן לכם את המענק המדויק לעסק, כזו שתבצע עבורכם אסטרטגיית שיווק מעולה ופרסום שפשוט מביא רווחים אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר!