המדריך מורכב בעצם מ 2 קמפיינים. כאשר אנחנו פותחים חשבון מודעות, גוגל מחייב אותנו להקים קמפיין דיפולטיבי שנקרא SMART GOOGLE CAMPAIGN, זהו קמפיין מאוד בסיסי ומיועד לאנשים בלי שום רקע בשיווק דיגיטלי שמעוניינים לשווק את עצמם. זה קמפיין לא איכותי מכיוון שכמעט ואין לנו שליטה בכלל במה שנעשה בקמפיין ברמת התקציבים, ביטויים, מטרות, וכו'.. ולכן אנחנו כן נלמד אותו אבל מומלץ לאחר פתיחת החשבון לסגור את הקמפיין ולעבור לקמפיין המקצועי יותר שנקרא EXPERT MODE. נדבר עליו בהמשך.
ניכנס לכתובת ads.google.com ונלחץ על "מתחילים" על מנת להירשם.
לאחר מכן נגיע למסך הבא, ונלחץ על NEW GOOGLE ADS ACCOUNT:
בהתחלה, גוגל יבקש מאיתנו לבחור מה מטרת הקמפיין שלנו, זה באמת לא רלוונטי ואפשר ללחוץ על מה שתרצו.
לאחר מכן נגיע לשלב של בחירת שם העסק, הזינו את שם העסק שלכם.
בשלב הבא גוגל יבקש מאיתנו להזין את כתובת האתר, הוא יבצע סריקה ויציע לנו כל מיני הצעות בהתאם לאתר כמו מילות חיפוש רלוונטיות שבשלב הזה פשוט נתעלם מהן.
לאחר מכן כחלק מפתיחת החשבון, אנחנו מגיעים לשלב של הקמת הקמפיין.
כאשר הגענו להקמת הקמפיין, גוגל יבקש מאיתנו לכתוב מודעה,
שימו לב שהמודעה מורכבת מ 3 כותרות ועוד 2 תיאורים.
כל כותרת מכילה עד 30 תווים, חשוב להשקיע בעיקר בכותרת הראשונה והשניה כי גוגל מציג אותן תמיד!
לא תמיד הוא יבחר להציג את הכותרת השלישית, כנ"ל לגבי ה DESCRIPTION השני. את הראשון הוא מציג תמיד ולכן הרלוונטיות לטקסט צריכה להיות משמעותית בהרבה.
לאחר שכתבנו את המודעה, אנחנו מגיעים לשלב של בחירת תבנית מילות מפתח, בעצם אנחנו אומרים לגוגל באיזה תחום האתר שלנו עוסק על מנת להתאים לנו מילות מפתח, אנחנו לחלוטין הולכים להתעלם מכל הצעה שלו ולכן כרגע תלחצו NEXT
בשלב ה LOCATION נבחר ישראל.
הגענו לשלב בחירת התקציב, שימו לב שמדובר בתקציב יומי ולא תקציב כולל לכן אם התקציב שלנו הוא 3000 ש"ח בחודש, נחלק ל 30 והתקציב היומי הוא 100.
והגענו לשלב האחרון, שלב ה REVIEW. נוודא שכל הפרטים שהזנו תקינים, פה נזין גם את האשראי למטה שיהיה מקושר לחשבון המודעות על מנת שנוכל להתחיל להקים קמפיינים ולפרסם.
מעולה! אז יש לנו חשבון גוגל, ויש לנו קמפיין ראשון באוויר.
אבל יש עוד הרבה עבודה! כעת נצטרך להגדיר את מילות החיפוש שאנחנו באמת רוצים לפרסם בהן.
לאחר שפתחנו את חשבון הגוגל שלנו, נגיע למסך שנראה כך:
מומלץ בשלב הזה נשאיר את הקמפיין שיצרנו על PAUSE. עד כה מה שעשינו, יצרנו בעצם קמפיין שנקרא SMART CAMPAIGN, הוא לא נחשב לקמפיין איכותי כיוון שאנחנו נותנים יד חופשית לגוגל לפרסם בהתאם למודעה שכתבנו, למה זה לא טוב? גוגל יכול לבחור להציג את המודעה שלנו בביטויים שאינם רלוונטיים וכך גם אין לנו שליטה מלאה על התקציב שאנחנו רוצים להוציא.
נלחץ על SETTINGS בצד ימין למעלה ולאחר מכן SWITCH TO EXPERT MODE, ככה בעצם אנחנו מייצרים קמפיין שלא פועל באופן אוטומטי וכך יש לנו יותר שליטה על מה שנעשה בקמפיין. ב SMART MODE אנחנו כמעט נותנים יד חופשית לגוגל למעט בחירת התחום שבו אנחנו רוצים לפרסם. כאן תהיה לנו שליטה על אילו ביטויים אנחנו רוצים לפרסם.
לאחר שהחלפנו ל EXPERT MODE, הגענו בעצם להקמת קמפיין שהוא מעט יותר מסובך אבל הוא מאפשר לנו שליטה מלאה בביצועים של הקמפיין, הבנת נתונים, ויד רחבה בכל מה שקשור לשינויים בתוך הקמפיין עצמו כמו למשל הגדרת מילות מפתח ספציפיות, או שליטה בתקציב פר מילת מפתח וגם פותח בפנינו אופציות פרסום רחבות יותר וסוגי קמפיינים שונים.
אז נתחיל:
נלחץ על ALL CAMPAIGNS בצד שמאל למעלה ואז על NEW CAMPAIGN.
"הרחבות למודעות" – כרגע לא נעסוק בזה, אבל מדובר על הרחבות, מעין תוספות למודעות כמו למשל הצגת מספר הטלפון, הצגת לינקים חשובים מהאתר בתוך המודעה וכו'.
2. EXACT – בשיטה הזו אנחנו שמים את המילת חיפוש בתוך סוגריים מרובעים ואנחנו אומרים בעצם לגוגל : תפרסם לנו בדיוק כך!
זאת אומרת שאם אני מפרסם תחת הביטוי [פיצה משפחתית] – רק כאשר מישהו חיפש פיצה משפחתית באופן מדויק הוא יראה את המודעה שלי.
זהו! אז יש לנו קמפיין גוגל באוויר, כמו שבטח הבנתם, קמפיינים זה עסק לא כל כך מסובך ברמה הטכנית, אבל עם זאת יש הרבה תאוריה שלא נגענו בה במדריך וכל מיני טכניקות לשיפור הקמפיין.
מה שנשאר לעשות זו אופטימיזציה וטיוב הקמפיין. בשלב הזה מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע לכם לקחת את הקמפיין לשלב הבא.
נשמח לסייע 🙂